Sepp Kuss chce viac príležitostí ako líder a vylúčil štart na Giro d’Italia 2024.
Kuss tento rok pomohol Primožovi Rogličovi k víťazstvu na Gire, Jonasovi Vingegaardovi k víťazstvu na Tour a sám vyhral Vueltu. Po odchode Rogliča z tímu Jumbo-Visma tak dostane v budúcej sezóne viac príležitostí ako líder.
„Myslím si, že budúci rok bude možno trochu priskoro na to, aby som zopakoval všetky tri [Grand Tour], myslím si, že je to určite možné, ale určite by som si ešte chcel niekedy zopakovať Giro,“ povedal Sepp Kuss na tlačovej konferencii na kritériu v Singapure.
„Ale budúci rok to vyzerá na príliš veľa kilometrov časovky a tiež si myslím, že je pekné ísť na Tour a sústrediť sa na to, či už to pomôže [tímovému kolegovi] alebo čokoľvek iné. A potom ísť na Vueltu, čo sú pre mňa naozaj dôležité preteky.“
„Teraz mám viac príležitostí [ako líder], a aj keby bolo v tíme viac lídrov, stále je to pre mňa v poriadku, pretože nakoniec musím urobiť to najlepšie a byť tam s tými najlepšími,“ povedal.
„Na Vuelte boli dvaja lídri a stále som mal svoju šancu, ale teraz bude viac pretekov, ktoré sú pre mňa otvorenejšie. Môžem ísť na etapy alebo ísť na GC, ak je bude možné.“
„Myslím si, že táto minulá sezóna mi dodala veľa sebavedomia a dúfam, že si to prenesiem aj do ďalšej sezóny.“
„V tejto sezóne som prekvapil sám seba tým, že som absolvoval tri Grand Tour, vyhral som Vueltu a na všetkých troch som bol skutočne konzistentný. Keď viem, že to dokážem, dodáva mi to veľkú sebadôveru,“ dodal Sepp Kuss.
Najnovšie aktuality
Richard Carapaz (EF Education – EasyPost) rozhodol útokom 2,1 km pred vrcholom záverečného 13,8 km dlhého stúpania s priemerným sklonom 6 %, ktorým sa končila štvrtá etapa švajčiarskych pretekov. Druhý skončil Florian Lipowitz (Bora-Hansgrohe), tretí finišoval Carlos Rodríguez (Ineos Grenadiers).
V súčasnosti dominujú trhu s pohonom a radením dve obrovské spoločnosti Shimano a Sram. To však nebráni menším spoločnostiam pokúsiť sa zabojovať o svojich zákazníkov. S klasickým dizajnom zrejme v tejto konkurencii neuspejete a tak prichádza Vivo Cycling s kompletne hliníkovou prehadzovačkou.
Na jeho zostavenie využili v Canyon ľahký motor Bosch Performance Line SX, a tento bickykel má hmotnosť 19,1 kg.
Do problémov sa dostal ďalší veľký a svetoznámy výrobca bicyklov Kona Bikes. Táto pôvodne kanadská značka bola ústrednou v cyklistickom boome počas 90. rokov. Aktuálne však prechádza turbulentným obdobím s neistou budúcnosťou.
68. ročník medzinárodných pretekov Okolo Slovenska sa uskutoční od 26. do 30. júna. Pozostávať bude z úvodnej tímovej časovky a následných štyroch etáp. Svoju účasť v pretekoch potvrdili tri tímy World Tour a sedem profesionálnych kontinentálnych tímov a desať kontinentálnych tímov, ktoré sa pobijú o UCI body.