Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Inzercia

Kia Niro PHEV je praktický plug-in hybrid s moderným dizajnom

Kia Niro PHEV je veľmi dobre vyzerajúce moderné auto, v ktorom sa budete cítiť pohodlne a vďaka futuristickému interiéru sa presuniete o niekoľko rokov dopredu. Odporučil by som ju všetkým, ktorý zvažujú kúpu auta tejto kategórie a nie sú pripravení prejsť na plne elektrifikované vozidlo.
Matúš Bušík
Kia Niro PHEV je praktický plug-in hybrid s moderným dizajnom

Nová Kia Niro sa vyrába v troch verziách  – v čisto elektrickej, hybridnej a ako plug-in hybrid, ktorý sme mali možnosť otestovať.

Úprimne, ak by som si mal vybrať, tak siahnem práve po tomto variante, pretože kombinuje výhody oboch pohonov.

Prvý dojem

Na prvý pohľad pôsobí auto zvonku veľmi moderne a sviežo. Má pekné prepracované detaily a všetko do seba, takpovediac, zapadá.

Dizajnéri z Kia urobili veľký pokrok vo vizuále svojich vozidiel, palec hore.

Okamžite si všimnete veľmi špecifické predné aj zadné svetlá a úsmev masky chladiča, ktorá je veľmi úzka.

Štýlové kolesá dodávajú autu aj mierne športový vzhľad. Kia Niro má naozaj veľmi pekné tvary a dizajn zo všetkých uhlov pohľadu.

Interiér

Pre mňa absolútne prekvapenie a novinka. Veľmi futuristicky a moderne prepracovaný interiér vás hneď upúta obrovským displejom. Ten je veľmi intuitívny, má veľké ikony a jednoducho sa ovláda.

Predné sedadlá sú pohodlné a špecifické tým, že zadná opierka je tvorená akousi plastovou škrupinou.

Veľmi špecifickým prvkom interiéru je aj volant, ktorý má len dve ramená. Ako to už býva v moderných vozidlách, na čelné sklo sa premietajú základné údaje o jazde.

Kia má výborne prepracovaný systém čítania dopravného značenia. Celkovo všetky podporné elektronické asistenčné prvky fungovali skvelo a veľmi som si ich užíval.

Nad radiacou pákou veľmi špecifického kruhového tvaru nájdete aj porty na nabíjanie telefónu.

Kufor daného modelu má 348 l a je najmenší spomedzi verzií Kia Niro. No čo, niekde museli dizajnéri ubrať, aby ste mohli využívať výhody plug-in hybridu.

Pod kapotou

 

Plug-in hybrid verzia má 1,6-litrový motor, systémový výkon 135 kW a relatívne veľký 11,1 kWh akumulátor, ktorý dobijete doma z bežnej zásuvky.

Výrobca udáva, že s týmto akumulátorom môžete využívať výlučne elektrický pohon na vzdialenosť 59 km, takže na bežné jazdenie a dochádzanie do práce by vám to malo vystačiť.

Dojazd 59 km sa mi v reálnych podmienkach nepodarilo atakovať, ale v režime eco a bez nejakých strmých kopcov je 50 km reálny dojazd.

Je veľmi zaujímavé sledovať, ako sa Kia Niro počas jazdy dobíja, kedy a ako zapája elektromotor. Všetky rozjazdy a cúvania sú výlučne na elektrický pohon.

Jazda ako na obláčiku

Jazdný prejav je veľmi jemný a citlivý, volant sa otáča úplne hladko a ľahučko. Keď som si presadol do iného auta, ostal som v šoku, ako ťažko sa mi zrazu šoféruje.

Celkový dojem z jazdy je veľmi príjemný, Kia ide naozaj potichu a dokonca potichu otvára aj okná.

Podvozok veľmi dobre absorbuje nerovnosti a všetky pomocné riadiace systémy vás donútia užiť si jazdu naplno.

Kia Niro plug-in hybrid by som zhodnotil ako veľmi dobre vyzerajúce moderné auto, v ktorom sa budete cítiť pohodlne a vďaka futuristickému interiéru sa presuniete o niekoľko rokov dopredu.

Odporučil by som ju všetkým, ktorý zvažujú kúpu auta tejto kategórie a nie sú pripravení prejsť na plne elektrifikované vozidlo.

Aktuality

12:09 Ako sledovať naživo Giro d’Italia 2024?

Talianska Grand Tour sa uskutoční od 4. do 26. mája a 176 jazdcov čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

09:10 Detaily 1. etapy Giro d’Italia 2024: Dĺžka, prevýšenie a najväčší favoriti.

Giro sa začne relatívne krátkou 136 km dlhou etapou s kopcovitým profilom a dá sa očakávať súboj favoritov celkovej klasifikácie.

Včera 16:43 Birell Bikefest 2024: Registrácia testovacích bicyklov je spustená!

Na webe bikefest.biker.sk pristáli prvé testovacie bicykle od značiek CTM, Forbidden, Rocky Mountain, či Wilier, no po prvýkrát si môžete rezervovať na testovanie aj cyklistické tretry. Prinesie ich so sebou Shimano.

Včera 16:38 Najhoršia bola prvá polhodina. Wout van Aert opisuje pád, pri ktorom utrpel zlomeniny rebier, kľúčnej aj hrudnej kosti.

Van Aert utrpel najhoršie zranenia zo všetkých pretekárov, ktorí skončili na zemi pri hromadnom páde na klasike Dwars door Vlaandren.

Včera 14:14 Foto: Ako to vyzeralo na prezentácii tímov na Giro d’Italia 2024.

176 jazdcov z 22 tímov má za sebou prezentáciu a najbližšie tri týždne ich čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

Zavrieť reklamu