Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Shimano predstavilo MTB elektronickú sadu XT Di2: má automatické radenie, ale je určené iba pre elektorbicykle

XT LinkGlide a 12-rýchlostný systém XT HyperGlide+ špecifické pre elektrobicykle dostanú elektronické radenie Di2.
Matúš Bušík
Shimano predstavilo MTB elektronickú sadu XT Di2: má automatické radenie, ale je určené iba pre elektorbicykle

Úplne nová elektronická sada radenia určená pre horské bicykle XT M8150 Di2 od Shimana vnáša život do ponuky súpravy Di2 MTB, ktorá nebola aktualizovaná od uvedenia XTR M9050 na trh v roku 2014 a následnej verzie XT M8050 Di2.

11-rýchlostné XT Di2 LinkGlide M8150 a 12-rýchlostné Deore XT Di2 HyperGlide+ M8150 sú určené na horské elektrobicykle. Obe sú kompatibilné so sadou Shimano Deore XT, ale nie sú kompatibilné s bicyklami bez asistencie.

Oddnes prichádza na trh aj sada Shimano CUES – set určený pre crossové, mestské a touringové bicykle, ktorý je vybavený ABS anti-lock brzdovým systémom. Uvedenie na trh nasleduje po vydaní cestnej elektronickej sady strednej triedy 105 Di2.

Čo potrebujete vedieť o elektronickom radení Shimano Di2 XT M8150
  1. Sady XT Di2 LinkGlide (11-rýchlostný) a HyperGlide+ (12-rýchlostný) sú úplne nové a kompatibilné iba s motormi EP6 a EP801
  2.  Radenie je vybavené technológiami Free Shift a Auto Shift, vďaka ktorým môže bicykel počas jazdy meniť prevodový stupeň a automaticky voliť prevody za vás
  3. Systémy Di2 čerpajú energiu z hlavnej batérie elektrobicykla a sú s ňou prepojené pomocou káblov
Je to prvýkrát, čo Shimano aktualizovalo svoje MTB elektronické sady od roku 2014.

11-rýchlostný e-bike pohon XT LinkGlide M8150 je doplnkom k existujúcemu Shimano LinkGlide M8130 – prvému hnaciemu ústrojenstvu značky určenému výhradne pre elektrobicykle.

Káblový XT LinkGlide bol uvedený na trh potichu v roku 2021, ale zavedenie elektronického radenia do robustne vyzerajúcej súpravy je pre Shimano oveľa väčším technologickým posunom.

Najväčšou novinkou je však vydanie 12-rýchlostného Deore XT Di2 HyperGlide+, ktoré konečne upgraduje Di2 na 12 prevodov.

Oba sety nájdeme pod označením M8150. Rovnako ako predošlé súpravy XTR M9050 a M8050 Di2, aj nové hnacie ústrojenstvo M8150 stále používa káble na napájanie a prenos dát, na rozdiel od bezdrôtových elektronických pohonov SRAM AXS.

Najnovšia súprava Di2 je kompatibilná iba s motormi Shimano EP6 a EP801, ktoré boli aktuálne uvedené na trh. Tieto nové motory nahrádzajú motor DU-EP800.

Vytvorenie kompatibility výlučne pre pohonné jednotky Shimano EP do istej miery vysvetľuje, prečo Shimano neprešlo na bezdrôtový systém.

Automatické radenie a radenie bez potreby pedálovania

Shimano predstavuje dve nové technológie radenia.

Použitie nových komponentov Di2 XT do EP motorov vytvára bezproblémovú kompatibilitu s novými technológiami Free Shift a Auto Shift.

Free Shift umožňuje jazdcovi radiť bez toho aby musel pedálovať.

Keď je tento režim zapnutý a jazdec stlačí páčku riadenia, motor posúva reťaz po prevodníku, tak aby sa prevody mohli meniť. Podľa Shimana to umožňuje preraďovanie v zákrutách a technickom teréne, tam kde by to inak nebolo možné.

Funkcia Auto Shift mení prevody na bicykli za vás, pričom vždy nájde optimálny prevod pre každé zašliapnutie a dokonca dokáže prediktívne meniť prevody na základe vašej rýchlosti a kadencie. Má však aj funkciu manuálneho ovládania.

Pre tieto dve nové súpravy zatiaľ nie je k dispozícii cenník. Nie je tiež jasné, či budú dostupné na trhu s náhradnými dielmi, alebo či pôjde len o OEM produkty.

Shimano Deore XT Di2 LinkGlide

Sada je dostupná v dvoch prevedeniach – 11-rýchlostná alebo 12-rýchlostná.

Aj keď sa XT Di2 LinkGlide zameriava na odolnosť, Shimano tvrdí, že prináša najnovšiu a najzaujímavejšiu technológiu značky do odolného pohonu.

Rovnako ako jeho mechanický náprotivok, aj LinkGlide Di2 je 11-rýchlostný.

Shimano tvrdí, že 11-rýchlostné hnacie ústrojenstvo je odolnejšie ako 12-rýchlostná alternatíva, s prepracovaným tvarom zubov a radiacimi dráhami, spolu s väčšou šírkou reťaze a pastorkov predlžujú životnosť pohonu.

Nová kazeta CS-LG700 nahrádza CS-LG600. Nová 11-50t kazeta je údajne o 200 g ľahšia ako model CS-LG600, ktorý má 780 g. Kazeta využíva dlhoročný a štandardný orech HG od Shimana.

Dostupné režimy radenia zahŕňajú plne manuálne radenie, plne manuálne radenie s funkciou Free Shift a automatické radenie v režime Auto Shift s možnosťou manuálneho preradenia.

Zloženie a základné vlastnosti:

  • RD-M8150-11 Shimano Deore XT Di2 11-rýchlostný prehadzovač
  • SW-M8150-R/IR Shimano Deore XT Di2 radenie
  • CS-LG700 11-50t kazeta
  • Kompatibilné s motormi EP6 a EP801
  • Čerpá energiu z hlavnej batérie elektrobicykla

Shimano Deore XT Di2 HyperGlide+

Nová XT Di2 je určená výhradne pre elektrobicykle.

Radu Shimano Di2 nakoniec zdobí aj 12-rýchlostný prehadzovač s elektronickým radením.

Sada XT Di2 HG+ je kompatibilná iba s motormi EP6 a EP801.

Elektornická sada HG+ je navrhnutá tak, aby preniesla výkon elektronického radenia na novú úroveň. Tento pohon spája všetky najnovšie Shimano e-bike technológie vrátane Free Shift a Auto Shift módov.

Na rozdiel od systému LinkGlide,  HyperGlide+ využíva existujúce 10-51t 12-rýchlostné kazety Shimano. Tieto sa montujú na orech Microspline.

Zloženie a základné vlastnosti:

  • RD-M8150-12 Shimano Deore XT Di2 12-rýchlostný prehadzovač
  • SW-M8150-R/IR Shimano Deore XT Di2 radenie
  • Kompatibilita s 10-51t 12-rýchlostnými kazetami Shimano
  • Kompatibilné s motormi EP6 a EP801
  • Čerpá energiu z hlavnej batérie elektrobicykla

Aktuality

16:31 Carapaz vyhral kráľovskú etapu Okolo Romandie, skvelý výkon predviedol aj Egan Bernal.

Richard Carapaz (EF Education – EasyPost) rozhodol útokom 2,1 km pred vrcholom záverečného 13,8 km dlhého stúpania s priemerným sklonom 6 %, ktorým sa končila štvrtá etapa švajčiarskych pretekov. Druhý skončil Florian Lipowitz (Bora-Hansgrohe), tretí finišoval Carlos Rodríguez (Ineos Grenadiers).

25.04.2024 Kompletne hliníková prehadzovačka? Vivo Cycling ukázali, na čom pracujú.

V súčasnosti dominujú trhu s pohonom a radením dve obrovské spoločnosti Shimano a Sram. To však nebráni menším spoločnostiam pokúsiť sa zabojovať o svojich zákazníkov. S klasickým dizajnom zrejme v tejto konkurencii neuspejete a tak prichádza Vivo Cycling s kompletne hliníkovou prehadzovačkou.

25.04.2024 Canyon predstavil Neuron:ONfly, ide o vôbec prvý ľahký e-bike nemeckej značky.

Na jeho zostavenie využili v Canyon ľahký motor Bosch Performance Line SX, a tento bickykel má hmotnosť 19,1 kg.

24.04.2024 Kultová značka bicyklov Kona je na predaj.

Do problémov sa dostal ďalší veľký a svetoznámy výrobca bicyklov Kona Bikes. Táto pôvodne kanadská značka bola ústrednou v cyklistickom boome počas 90. rokov. Aktuálne však prechádza turbulentným obdobím s neistou budúcnosťou.

24.04.2024 Preteky Okolo Slovenska prevedú jazdcov z Podunajskej nížiny až po Tatry a nový je okrem trate aj ich termín.

68. ročník medzinárodných pretekov Okolo Slovenska sa uskutoční od 26. do 30. júna. Pozostávať bude z úvodnej tímovej časovky a následných štyroch etáp. Svoju účasť v pretekoch potvrdili tri tímy World Tour a sedem profesionálnych kontinentálnych tímov a desať kontinentálnych tímov, ktoré sa pobijú o UCI body.

Zavrieť reklamu