Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Nový cestný elektrobicykel Wilier Filante Hybrid má najľahší e-bike systém pohonu na svete (detaily, špecifikácie, ceny)

Výmenou zadného kolesa sa dá premeniť na klasický bicykel bez motora. Ako e-bike váži 10,3kg, ako klasický bicykel 8,3 kg.
Martin Sarvaš

Wilier predstavil nový cestný elektrobicykel Filante Hybrid, o ktorom sa hovorí, že vám „pomôže ísť rýchlejšie a zároveň minimalizuje námahu“ a celkovo je na vyššej úrovni v porovnaní s ich súčasným cestným e-bikom Wilier Triestina Cento10 Hybrid.

Filante Hybrid má nový systém pohonu s názvom X20 od nemeckej spoločnosti Mahle a je umiestnený v zadnom náboji.

Wilier tvrdí, že X20 je najľahší pedálový asistenčný systém na svete, s uvádzanou hmotnosťou 3,5 kg pre celý systém, čo je o 100 g menej ako predchádzajúci motorový systém od Mahle X35.

Cieľom Filante Hybrid bolo vytvoriť elektrobicykel, na ktorom sa bude jazdec cítiť ako na tradičnom cestnom bicykli. Výrobca hovorí, že v tomto zmysle optimalizoval Filante Hybrid pre lepšiu aerodynamiku a nižšiu hmotnosť, pričom si ich nový e-bike zachováva podobnosť so pretekárskym cestným modelom Wilier Filante SLR .

Tieto dva modely (Hybrid a SLR) sa podobajú nielen vzhľadom, ale aj cenou. Cena Filante Hybrid sa začína na 9 400 € a siaha až po 12 500 € za najvyššiu verziu s SRAM Force Red.

Systém pohonu Mahle X20

Motory zadného náboja Mahle sa už objavili na elektrických cestných bicykloch Wilier, ako aj na Cannondale SuperSix EVO Neo 2 a Scott Addict eRIDE Premium. Toto je však prvý bicykel, ktorý sme videli s novým systémom X20.

Srdcom systému Mahle X20 je motor v zadnom náboji, ktorý údajne poskytuje krútiaci moment 60 Nm.

Zatiaľ čo mnoho elektrobicyklov používa motory namontované v stredovom zložeení, Wilier hovorí, že u cestného e-biku dáva väčší zmysel umiestneniee v zadnom náboji pre pocit, že jazdca tlačí motor zozadu.

Motor je kompatibilný s radením Shimano, SRAM a Campagnolo, zatiaľ čo predchádzajúca verzia systému Mahle bola kompatibilná iba so Shimanom.

Batéria a dojazd

Motor je poháňaný 250Wh batériou, ktorá je umiestnená v spodnej trubke rámu a nabíjací port pre batériu sa nachádza medzi spodnou a sedlovou trubkou rámu.

Batéria by mala poskytnúť energiu až na 100 km s prevýšením 1 000 m. Wilier tvrdí, že čoskoro bude pre Filante Hybrid k dispozícii aj externá batéria, ktorá poskytne ďalších 185 Wh energie.

Wilier hovorí, že nový systém pohonu pomôže vytvoriť „prirodzený zážitok zo šliapania a hladko dodávať výkon aj na strmých stúpaniach nad 10 percent“, čím pomôže vytvoriť pocit z jazdy, ktorý je bližšie tradičnému bicyklu.

Dá sa použiť aj ako klasický bicykel

Jedným z kľúčových detailov Filante Hybrid je, že zadné koleso s motorom Mahle X20 využíva pevnú osku a dá sa tak jednoducho vymeniť za štandardné koleso s pevnou oskou. Bicykel sa teda dá používať aj ako tradičný bicykel bez asistencie.

Motory zadného náboja sú zvyčajne namontované na svojom mieste pomocou matíc a skrutiek. Nový systém sa pripája k batérii automaticky cez vstavaný elektrický senzor, takže nie sú potrebné žiadne káble, ktoré by sa museli ručne pripájať alebo odpájať.

Wilier uvádza, že Filante Hybrid s radením Dura-Ace váži približne 10,3 kg, ale ak vymeníte zadné koleso za štandardné koleso, hmotnosť klesne na približne 8,3 kg.

Z rámu sa síce dá vybrať aj batéria, čím hmotnosť ešte klesne na okolo 8kg, ale Wilier to neodporúča, pretože je na to potrebné demontovať stredové zloženie a odpojiť batériu od pohonu.

Ceny a špecifikácie Filante Hybrid

Wilier Filante Hybrid je dostupný v šiestich rôznych špecifikáciách a šiestich veľkostiach, od XS po XXL.

Je k dispozícii iba s elektronickými súpravami radenia, buď Shimano Dura-Ace Di2, SRAM Red AXS, Shimano Ultegra Di2 alebo SRAM Force AXS.

  • Filante Hybrid s radením Dura-Ace Di2 R9270 a HY-SLR42KC karbónovými kolesami: €12,300
  • Filante Hybrid s radením SRAM Red AXS a HY-SLR42KC karbónovými kolesami:  €12,500
  • Filante Hybrid s radením Ultegra Di2 R8170 a HY-SLR42KC karbónovými kolesami:  €10,300
  • Filante Hybrid s radením Ultegra Di2 R8170 a HY-NDR28AC hliníkovými kolesami: €9,300
  • Filante Hybrid s radením SRAM Force AXS a HY-SLR42KC karbónovými kolesami:  €10,400
  • Filante Hybrid s radením SRAM Force AXS a HY-NDR28AC hliníkovými kolesami:  €9,400

Aktuality

Včera 16:31 Carapaz vyhral kráľovskú etapu Okolo Romandie, skvelý výkon predviedol aj Egan Bernal.

Richard Carapaz (EF Education – EasyPost) rozhodol útokom 2,1 km pred vrcholom záverečného 13,8 km dlhého stúpania s priemerným sklonom 6 %, ktorým sa končila štvrtá etapa švajčiarskych pretekov. Druhý skončil Florian Lipowitz (Bora-Hansgrohe), tretí finišoval Carlos Rodríguez (Ineos Grenadiers).

25.04.2024 Kompletne hliníková prehadzovačka? Vivo Cycling ukázali, na čom pracujú.

V súčasnosti dominujú trhu s pohonom a radením dve obrovské spoločnosti Shimano a Sram. To však nebráni menším spoločnostiam pokúsiť sa zabojovať o svojich zákazníkov. S klasickým dizajnom zrejme v tejto konkurencii neuspejete a tak prichádza Vivo Cycling s kompletne hliníkovou prehadzovačkou.

25.04.2024 Canyon predstavil Neuron:ONfly, ide o vôbec prvý ľahký e-bike nemeckej značky.

Na jeho zostavenie využili v Canyon ľahký motor Bosch Performance Line SX, a tento bickykel má hmotnosť 19,1 kg.

24.04.2024 Kultová značka bicyklov Kona je na predaj.

Do problémov sa dostal ďalší veľký a svetoznámy výrobca bicyklov Kona Bikes. Táto pôvodne kanadská značka bola ústrednou v cyklistickom boome počas 90. rokov. Aktuálne však prechádza turbulentným obdobím s neistou budúcnosťou.

24.04.2024 Preteky Okolo Slovenska prevedú jazdcov z Podunajskej nížiny až po Tatry a nový je okrem trate aj ich termín.

68. ročník medzinárodných pretekov Okolo Slovenska sa uskutoční od 26. do 30. júna. Pozostávať bude z úvodnej tímovej časovky a následných štyroch etáp. Svoju účasť v pretekoch potvrdili tri tímy World Tour a sedem profesionálnych kontinentálnych tímov a desať kontinentálnych tímov, ktoré sa pobijú o UCI body.

Zavrieť reklamu