Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Cyklokrosové bicykle

Test: Sunn Special S1

Gravel na francúzsky spôsob.
Hodnotenie: 4.5/5
2 399
Biker
Test: Sunn Special S1

Naše hodnotenie

S bikom Special S1 vytrápite nejedného kamaráta na klasickom cesťáku a zároveň si užijete komfort i mimo asfaltu.

+PLUSY

  • Pohodlie počas jazdy
  • Stabilita a istota aj v rozbitejšom teréne
  • Dizajn

-MÍNUSY

  • Slabšia zotrvačnosť kolies

Sunn dlhé roky patril na výslnie kráľovskej disciplíny cyklistiky zjazdu, no v súčasnosti by ste  zjazdový špeciál v ponuke tejto francúzskej značky hľadali márne.

Napriek tomu si v nej našli miesto viaceré zaujímavé a technicky prepracované kúsky. K nim patrí aj zástupca čoraz obľúbenejšieho segmentu tzv. gravel bikov – Special S1.

Rám

Základ tohto modelu tvorí rám z karbónových vláken Toray 700. Výrazný hranatý dizajn rúrok dopĺňa integrovaná sedlová objímka a šikovný systém karbónových podložiek.

Tie umožňujú zmenu výšky predstavca a rájd hneď na troch úrovniach bez toho, aby narúšali krivky tohto vydareného biku. V prípade potreby zároveň poskytujú miesto aj na upevnenie systému Shimano Di2.

Samozrejmosťou je dostatok priestoru na uchytenie dvoch veľkých cyklofliaš či možnosť upevnenia prešmykača.

Komponenty

Pri voľbe komponentov sa Sunn plne spolieha na americký Sram, konkrétne na jeho modelový rad Rival. Vzadu tak nájdeme 11-rýchlostnú kazetu s rozsahom 11 – 42 zubov, ktorá je kombinovaná so 46-zubovým prevodníkom.

Ráfiky Mavic zapletené do nábojov Aivee MP2 sú obuté do plusových plášťov WTB Horizon v rozmere 650B x 47. Skutočne rýchlu a jednoduchú výmenu kolies umožňujú použité osky Mavic Speed Release, ktoré sú navyše vybavené obmedzovačom momentu dotiahnutia.

O bezpečné zastavenie sa starajú brzdy Sram Rival s predným 160 mm kotúčom a zadným v rozmere 140 mm. Special S1 zároveň ponúka možnosť upevnenia klasických ráfikových bŕzd.

Jazda

Už len samotný pohľad na výrazný dizajn biku so zvieracím vzorom v nás vzbudzoval veľké očakávania. Tie sa našťastie počas testu aj naplnili, no našli sa aj drobné chybičky.

Na prvé zoznámenie s týmto francúzskym gravelom sme využili cestu s dokonale hladkým asfaltom, kde nás bike ihneď presvedčil o svojej rýchlosti a agilite.

Počas jazdy bol podľa očakávania cítiť väčší odpor širších plášťov a aj preto odporúčame „pohrať“ sa s ich tlakom, aby ste našli vhodný kompromis medzi komfortom a rýchlosťou.

V porovnaní s tradičným cesťákom je teda Special S1 v miernej nevýhode, no jeho silné stránky sa naplno prejavia najmä v momente, keď sa spod kolies vytratí hladký podklad a začnú pribúdať nerovnosti.

Pozícia na biku je prispôsobená skôr na vytrvalostné disciplíny a samotná jazda je naozaj pohodlná, k čomu prispieva aj premyslená konštrukcia, ktorá dovoľuje mierne prepružovanie rámu v oblasti sedlovej rúrky.

Jediným komponentom, ktorý počas jazdy zamestnával našu pozornosť, bola otáčajúca sa sedlovka, ktorá aj napriek maximálne dotiahnutej integrovanej objímke neustále menila svoju polohu.

Počas testu sme neodolali a Sunn sme zobrali aj na miesta, kde by si prišiel na svoje nejeden XC bike. Tu nás prekvapilo najmä sebavedomie a stabilita, s akou sa tento mimoriadne tuhý gravel vyrovnal s uvoľnenými kameňmi či väčšími jamami.

Legendárna značka Sunn nesklamala a pripravila veľmi zaujímavý bike, ktorý nás zaujal hlavne svojím komfortom na ceste i v teréne.

Špecifikácia
  • Rám: Carbon Monocoque HM Toray 700/800
  • Vidlica: Carbon Monocoque HM Toray 700
  • Pohon: Sram Rival (1 x 11)
  • Kolesá: Mavic XC621, plášte WTB Horizon
  • Brzdy: Sram Rival (160/140 mm)
  • Rajdy/predstavec: Zipp Service Course SL-80/Zipp Service Course
  • Sedlovka/Sedlo: Sunn Alloy Light 27,2 x 400 mm/Sunn 5295
  • Hmotnosť: 9,4 kg (veľkosť XL, bez pedálov)
  • www.bottico.cz

Aktuality

11:37 Slovenská polícia spustila absurdnú kampaň: Buď cyklista, nie egoista.

Minulý rok zomrelo na Slovensku 13 cyklistov a došlo k stovkám nehôd. Napriek tomu polícia nevyzýva k ohľaduplnosti vodičov áut voči cyklistom, ale naopak, cyklistov kritizuje už v slogane kampane.

10:30 Giro d’Italia 2024: Detaily trasy & dĺžky, prevýšenia a profily všetkých etáp.

Trasa Giro d’Italia 2024 je výrazne ľahšia v porovnaní s predošlými rokmi, ale stále sa môžeme tešiť na legendárne stúpania Mortirolo či Stelvio.

09:31 Red Bull-Bora-Hansgrohe bude nový názov nemeckého tímu od Tour de France 2024.

„S príchodom Red Bullu máme veľké, veľké ciele a Tour de France nie je jediným cieľom,“ hovorí šéf tímu Ralph Denk, pričom cieľom je stať sa najlepším tímom na svete.

Včera 18:03 Demi Vollering bola najsilnejšia v dojazde do kopca a vyhrala 5. etapu Vuelta España Femenina.

Etapa sa končila 3,2 km dlhým stúpaním Alto del Fuerte Rapitán s priemerným sklonom 8,1 %. Vollering zaútočila necelý kilometer pred koncom a do cieľa prišla sama pred Yarou Kastelijn a Elisou Longo Borghini.

Včera 12:04 Peter Sagan na Giro d’Italia: Jeden z najlepších výkonov v kariére a honba za cyklámenovým dresom.

„Keď sa to konečne upokojilo, začal som hrať mŕtveho chrobáka. Cítil som, že sa mi ide dobre a chcel som sa trochu pohrať s ich hlavami, aby si mysleli, že nevládzem,“ opisuje Peter Sagan desiatu etapu na Gire v roku 2020, ktorú vyhral po 133 km v úniku a 12-kilometrovom sóle.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu