Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Elektrické bicykle

Test: Rocky Mountain Altitude Powerplay Carbon 70

E-bike, ktorý perfektne imituje súrodenca bez motora.
Hodnotenie: 4.5/5
Biker
Test: Rocky Mountain Altitude Powerplay Carbon 70

Naše hodnotenie

Vyzerá ako obyčajný bike, jazdí ako obyčajný bike, no má motor. A presne to od e-bikov chceme.

+PLUSY

  • Vysoká kapacita batérie a výkonný motor
  • Ovládanie takmer ako keby nemal motor
  • Skvelá e-bike výbava

-MÍNUSY

  • Motor je trochu hlučný a pri pokojnej jazde nie je až taký plynulý

Tým, že sa Rocky Mountain podieľal na vývoji vlastného motora, mal takmer voľné ruky v tom, ako bude ich prvý e-bike vyzerať.

Vďaka tomu je takmer na nerozoznanie od modelu bez motora. Tým je na trhu celkom unikátny.

Rám

Kompaktný rám sa skladá z karbónového predného trojuholníka a hliníkovej štvorčapovej zadnej stavby. Batéria je štandardne umiestnená v spodnej rámovej rúrke a motor tradične v oblasti stredu.

Unikátny je však jeho tvar, vďaka ktorému sa Rocky Mountainu podarilo skrátiť zadnú stavbu na vo svete e-bikov nevídaných 426 mm.

V úchyte tlmiča nájdete charakteristickú vložku RIDE-9, vďaka ktorej môžete meniť geometriu v deviatich rôznych konfiguráciách. Rám v M-ku sa tak dá nastaviť na 452 – 464 mm reach a hlavový uhol sa mení medzi 65 a 66,1 stupňami.

Komponenty

Tým najlepším dielikom skladačky je tu rozhodne motor – nielen pre to, ako šikovne je umiestnený, ale aj tým, ako neuveriteľne pohotovo reaguje na každý pohyb kľúk.

Reťaz je vedená cez odpruženú kladku. Hneď ako za ňu potiahnete, senzor zaznamená napätie a podľa toho rozhodne, akú úroveň podpory potrebujete.

Výkon nastupuje okamžite a s vysokým krútiacim momentom a to je pri e-bikových motoroch skôr raritou. Do spodnej rámovej rúrky sa navyše zmestila batéria s až 632 Wh kapacitou – o 20 % väčšou, ako je štandard.

Zvyšok výbavy tvoria veľmi dobré komponenty v podobe e-bikovej verzie vidlice Fox 36, e-bikových bŕzd Guide RE a rovnako e-bike specific pohonu SRAM EX1 so štandardnými kľukami, prevodníkom aj stredovými ložiskami.

Jazda

Powerplay nielenže vyzerá ako manuálny Altitude, ale sa tak aj na trailoch správa – akurát ešte o trochu lepšie. Hmotnosť navyše tu nie je na príťaž, práve naopak.

Nízko položené ťažisko a samotné kilogramy pomáhajú odpruženiu absorbovať nárazy. Chodí hladko, citlivo, no stále s dostatočnou oporou. V kombinácii so širokými 2,5-palcovými gumami má trakcie a stability na rozdávanie.

Krátka zadná stavba zaručuje obratnosť a keďže predok nie je z tých radikálne dlhých, drží ťažisko jazdca pekne centrálne. Ak by bol predok dlhší, zrejme by sme privítali aj o niečo dlhšiu zadnú stavbu.

Výsledkom tohto všetkého je e-bike, ktorý sa naozaj správa veľmi podobne ako obyčajný bicykel. Tak ako na hociktorom inom endurku sa s ním môžete odrážať z trčiacich koreňov, vyskakovať z klopiek aj odvážiť sa na skok, ktorý obkukávate už dve sezóny.

Hmotnosť a umiestnenie motora pocitovo dodáva rovnakú stabilitu, akú by poskytla dlhšia geometria na biku bez motora, a tak nikdy nepôsobí nervózne a dodáva kopec sebavedomia neťahať pred náročnou sekciou za brzdy.

Pohon je celkom hlasný, no výkonnostne na nás urobil obrovský dojem. Vďaka bleskurýchlym reakciám na pohyb kľúk sú s ním technické výšľapy hračka.

Na rovných úsekoch možno cez pedále ucítite jemné pulzovanie motora, no na trailoch ho okamžite prebijú iné vnemy z jazdy. Ak by sme však pohonu mali vytknúť aspoň niečo, je to ovládač, ktorý pôsobí lacno. Batéria sa síce dá vybrať po uvoľnení pár skrutiek, no mimo bicykla sa nabíjať nedá.

Špecifikácia

  • Rám: Smoothwall karbónový predok, FORM hliníkový zadok
  • Vidlica: Fox 36 Float EVOL GRIP Performance 160 mm
  • Tlmič: Fox Float DPS EVOL Performance Elite 150 mm
  • Pohon: motor Rocky Mountain Powerplay 48 v so 632 Wh batériou, pohon SRAM EX1 s kľukami Race Face Turbine (1 x 8)
  • Kolesá: ráfiky SUNringklé Duroc 40, náboje Rocky Mountain vpredu a DT Swiss 350 vzadu, plášte Maxxis Minion WT EXO TR DHF 2,5 vpredu a DHR vzadu
  • Brzdy: SRAM Guide RE (200/200 mm)
  • Rajdy/predstavec: Race Face Chester 780 mm/Rocky Mountain 35 AM 50 mm
  • Sedlovka/Sedlo: Fox Transfer Performance Elite 150 mm teleskopická/WTB Silverado Race
  • Hmotnosť: 23 kg (M, bez pedálov)

 

 

Vaše komentáre

Aktuality

17:03 Jonathan Milan predviedol skvelý šprint a vyhral štvrtú etapu Giro d’Italia.

23-ročný Talian vyhral etapu v štýle monumentu Miláno-San Remo pred Kadenom Grovesom a Philom Bauhausom.

14:35 Jonas Vingegaard začal trénovať na bicykli a postupne sa zotavuje z početných zlomenín.

„Samozrejme, dúfam, že budem na štarte Tour de France. Nevieme presne, aká bude moja forma a ako bude prebiehať moje zotavenie, ale urobím všetko pre to, aby som sa tam dostal vo svojej top forme,“ hovorí Jonas Vingegaard vo videu, ktoré zverejnil jeho tím Visma – Lease a Bike.

14:22 Peter Sagan už zajtra odštartuje na cestných pretekoch Okolo Maďarska v drese tímu Pierre Baguette.

Sagan bude štartovať za slovenský tím na maďarských cestných etapových pretekoch, ktoré sa uskutočnia od 8. do 12. mája.

11:14 Geraint Thomas odkazuje Pogačarovi: Užil si si zábavu. Urobme si zajtra pekný pokojný deň.

Thomas si zavtipkoval v príspevku na Twitteri (X) po tom, ako v závere šprintérskej tretej etapy Giro d’Italia ušiel do úniku s Tadejom Pogačarom.

10:27 Detaily 4. etapy Giro d’Italia 2024: Dĺžka, prevýšenie a najväčší favoriti.

Etapa v štýle monumentu Miláno-San Remo má dĺžku 190 km a prevýšenie 2079 m. V závere sa očakáva hromadný šprint, aj keď stúpanie Capo Mele tesne pred cieľom môže narušiť plány šprintérov.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu