Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Autá

Test: Opel Grandland X Hybrid | Auto pre bikera

52 470
Biker
Test: Opel Grandland X Hybrid | Auto pre bikera

Grandland X je, len tak mimochodom, postavený na rovnakej platforme ako Citroen C5 Aircross a je to poznať – rovnako dominantnou prezenciou na cestách aj rozmermi batožinového priestoru, aj mimoriadne pohodlným odpružením. Poďme na to však postupne.

Prekvapivý odpich

Aj tento Opel je plug-in hybridom. To znamená, že po nabití akumulátora dokáže v reálnych podmienkach prejsť okolo 40 – 45 kilometrov úplne nehlučne a čisto na elektrickú energiu. Auto tak reálne pri bežnom behaní po meste nemusíte takmer nikdy tankovať.

Hneď dva elektromotory – jeden pre každý pár kolies – tu dopĺňajú dvestokoňovú „oturbenú jednašestku“. Výsledkom je spoločný výkon až 300 koní a pri stlačení pedála na podlahu je to naozaj cítiť. Grandland X tak na svetlách vyškolí kdejaké auto, a od tohto nevinne vyzerajúceho rodinného SUV-čka by to naozaj čakal málokto.

Pripájanie spaľovacieho motora pritom prebieha mimoriadne plynulo a nehlučne a ak mu nebudete šliapať na krk, na svoju existenciu nebude nijak zvlášť upozorňovať.

V teréne dokáže pomôcť

Spomínané odpruženie je naozaj vyladené nadpozemsky mäkko a pri prejazde veľkými nerovnosťami sa hojdá nahor a nadol, nie dopredu a dozadu, čo, mimochodom, vôbec nie je ľahké inžiniersky dosiahnuť.

Spolu s tým však ide ruku v ruke letargická jazdná dynamika v zákrutách a takmer neexistujúci cit vo výrazne ľahkom riadení. To, samozrejme, pre drvivú väčšinu zákazníkov nepredstavuje žiadne negatívum, možno práve naopak.

Je však trochu škoda, že sa auto so slušným odpichom nedá až tak prevetrať v zákrutách. Grandland X je dostupný aj s pohonom prednej nápravy, no my sme ho testovali v štvorkolkovej verzii.

V teréne od neho netreba čakať príliš veľa – na to nemá ani zvlášť veľkú svetlú výšku. Aj elektronické rozkladanie výkonu na jednotlivé kolesá však dokáže v teréne pomôcť a s trochou presviedčania a rozbehov sme sa dostali nahor rovnakým kopcom ako na Jeepe, hoci za sucha.

Miesta je viac ako dosť

Napriek spoločnej platforme s C5 Aircross je na zadných sedadlách viac ako dosť miesta na hlavu aj pre vysokých ľudí. Sedadlá sú aj dostatočne široké a jediným parametrom, ktorý by mohol byť o kúsok väčší, je miesto na nohy.

Zadné sedadlá sa sklápajú úplne do roviny a ide o jediné auto v tomto teste, v ktorom tak môžete pohodlne urobiť aj pomocou páčok umiestnených v kufri.

Miesta vnútri je pritom dostatok aj na náš testovací 29er v XL-ku s odmontovaným predným kolesom bez toho, aby sme museli posúvať sedadlo spolujazdca dopredu a na prevážanie biku vnútri je teda Grandland X veľmi praktický.

  • Objem batožinového priestoru: 390 l
  • Objem po sklopení sedadiel: 1528 l
  • Cena od: 37 990 €
  • Cena testovaného modelu: 52 470 €
  • www.opel.sk

Vaše komentáre

Aktuality

12:09 Ako sledovať naživo Giro d’Italia 2024?

Talianska Grand Tour sa uskutoční od 4. do 26. mája a 176 jazdcov čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

09:10 Detaily 1. etapy Giro d’Italia 2024: Dĺžka, prevýšenie a najväčší favoriti.

Giro sa začne relatívne krátkou 136 km dlhou etapou s kopcovitým profilom a dá sa očakávať súboj favoritov celkovej klasifikácie.

Včera 16:43 Birell Bikefest 2024: Registrácia testovacích bicyklov je spustená!

Na webe bikefest.biker.sk pristáli prvé testovacie bicykle od značiek CTM, Forbidden, Rocky Mountain, či Wilier, no po prvýkrát si môžete rezervovať na testovanie aj cyklistické tretry. Prinesie ich so sebou Shimano.

Včera 16:38 Najhoršia bola prvá polhodina. Wout van Aert opisuje pád, pri ktorom utrpel zlomeniny rebier, kľúčnej aj hrudnej kosti.

Van Aert utrpel najhoršie zranenia zo všetkých pretekárov, ktorí skončili na zemi pri hromadnom páde na klasike Dwars door Vlaandren.

Včera 14:14 Foto: Ako to vyzeralo na prezentácii tímov na Giro d’Italia 2024.

176 jazdcov z 22 tímov má za sebou prezentáciu a najbližšie tri týždne ich čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu