Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Elektrické bicykle

Test: Haibike SDURO FullSeven LT 7.0

Nesúďte knihu podľa obalu.
Hodnotenie: 4/5
4 999
Biker
Test: Haibike SDURO FullSeven LT 7.0

Verdikt: Veľmi komfortný e-bike s potenciálne masívnym dojazdom ideálny na epické výjazdy

Plusy: Veľký dojazd – zvlášť po dokúpení prídavnej batérie; Dobre a pohodlne fungujúce odpruženie; Na e-bike celkom priaznivá cena

Mínusy: Dlhá zadná stavba zhoršuje ovládateľnosť; Tvrdé plášte držia len málokde; Vo veľkosti XL vyzerá podstatne horšie ako v menších

Podnadpis tohto testu môžete chápať vo viacerých rovinách. Sduro Fullseven sa vám síce nemusí páčiť, no v skutočnosti ide o dobrý bike, ktorý tomu správnemu jazdcovi naozaj sadne. A kto je ten správny jazdec? Ani to nemusí byť pri pohľade na zdvih či geometriu hneď jasné.

Rám

Hliníkový rám so zaujímavo riešeným zavesením motora má zdvih 160 mm. Na vrchu spodnej rámovej trubky sa nachádza koľajnička modulárneho systému, do ktorej môžete uchytiť napríklad prídavnú batériu, ktorá už aj tak vysokú kapacitu 625 Wh zvýši na celkových 1125 Wh.

Zadná stavba je dlhá 455 mm, a to je aj na e-bike celkom veľa. Keby Haibike netrval na osadení masívneho 38-zubového prevodníka, mohla by byť očividne kratšia.

Komponenty

Kokpit na 780 mm širokých rajdoch je kombináciou hneď štyroch rôznych výrobcov – štvorpiestové brzdy sú od Magury, 12-rýchlostné radenie SX od SRAM-u, teleskopka Haibike a displej Bosch.

Výsledkom je množstvo objímok a je takmer nemožná úloha nastaviť ich tak, aby ste k všetkému mali prístup bez prechytávania, mimochodom, veľmi príjemných gripov.

Odpruženie funguje veľmi dobre a bez akéhokoľvek pohojdávania aj bez zapnutej platformy. Vidlica je krásne citlivá, hoci na náročnejšie traily by si žiadala trochu zvýšiť progresivitu vložením viacerých objemových vložiek. Aj pod plným zášľapom perfektne fungujúce radenie je zase jasným dôkazom toho, že e-biky si naozaj zaslúžia mať niektoré komponenty ušité na mieru.

Jazda

Bike je osadený ako tank a aj niektoré čísla geometrie, ako 66-stupňová hlava, naznačujú jeho krvilačnosť v náročnom teréne. Pri jazde sme sa však stále nevedeli zbaviť pocitu, že bude vhodný skôr na epické výjazdy, na ktorých ponúkne komfort a bezpečnosť. To je, našťastie, aj to, na čo ho sám Haibike v marketingových textoch odporúča.

Pokiaľ ide o bombardovací nálet na rockgardeny, bez obáv sa stačí zaprieť do rajdov a pustiť brzdy. Dlhá zadná stavba však sťažuje jeho ovládateľnosť na technickejších trailoch a vyššia hmotnosť znižuje možnosť precíznejšej práce s bikom.

Osadené 2,8-palcové plášte svojím objemom zachádzajú až do teritória fatbikov, no skutočným kameňom úrazu je tvrdšia zmes gumy Speedgrip vpredu aj vzadu. Výmenou za nejaké trochu užšie, odolnejšie a z mäkšej zmesi gumy však bike rozhodne trocha ožije a zároveň získa viac stability.

Sduro nie je možno okrem potenciálneho dojazdu radikálne v žiadnom smere. A to je väčšinou dobre. Skúseného jazdca nebude výrazne limitovať a toho neskúseného nezastihne nepripraveného.

Tichý motor Bosch poslednej generácie pritom zaberá naozaj mocne, no má podstatne plynulejší a prirodzenejší nástup než staršie verzie. Jeho prítomnosť tak najväčšmi prezrádza veľký a dobre čitateľný, hoci trochu lacno pôsobiaci displej.

Napriek vysokému zdvihu tak za Sdurom Fullseven nehľadajte elektrifikované enduro. Je to trailbike, ktorý vďaka svojim dlhým nohám ponúkne naozaj veľa komfortu. Má obrovský dojazd a veľmi dobrý motor. Limituje ho len pár nešťastne zvolených komponentov. Tie sa však, našťastie, na rozdiel od rámu dajú časom vymeniť.

Špecifikácia
  • Rám hliníkový, 160 mm
  • Vidlica RockShox Yari RC 160 mm
  • Tlmič RockShox Deluxe Select PlusPohon SRAM SX Eagle (1×12)
  • Kolesá ráfiky Rodi Tryp 35, náboje Haibike,
  • Plášte Schwalbe Nobby Nic Evo SnakeSkin 27,5 x 2,8Brzdy Magura MT5 (203/203 mm)
  • Riadidlá/predstavec Haibike TheBar 780 mm/Haibike TheStem 50 mm
  • Sedlovka/sedlo Haibike teleskopická 160 mm/Haibike TheSaddle
  • Hmotnosť 25,2 kg (XL, bez pedálov)
  • www.haibike.com

Vaše komentáre

Aktuality

Včera 17:18 Tadej Pogačar suverénne vyhral druhú etapu Giro d’Italia aj napriek defektu a pádu pred rozhodujúcim stúpaním.

Na druhom mieste skončil Daniel Martinez a tretí finišoval Geraint Thomas. Pogačar sa po premiérovom víťazstve na Gire oblečie do ružového dresu.

Včera 14:10 Viktória Chladoňová skončila celkovo druhá po skvelých výkonoch na juniorskom etapáku vo Francúzsku.

Chladoňová vybojovala na pretekoch Tour du Gévaudan Occitanie femmes druhé miesto v prvej etape a v druhej etape skončila šiesta. Výborný výsledok dosiahla aj Sofia Ungerová, ktorá skončila celkovo siedma po siedmom a ôsmom mieste v etapách.

Včera 08:52 Detaily 2. etapy Giro d’Italia 2024: Dĺžka, prevýšenie a najväčší favoriti.

150 km dlhá trasa má prevýšenie 2250 m, pričom väčšina stúpaní je v závere. V cieľovom stúpaní Santuario di Oropa očakávame zaujímavý súboj favoritov celkovej klasifikácie.

04.05.2024 Ako sledovať naživo Giro d’Italia 2024?

Talianska Grand Tour sa uskutoční od 4. do 26. mája a 176 jazdcov čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

04.05.2024 Detaily 1. etapy Giro d’Italia 2024: Dĺžka, prevýšenie a najväčší favoriti.

Giro sa začne relatívne krátkou 136 km dlhou etapou s kopcovitým profilom a dá sa očakávať súboj favoritov celkovej klasifikácie.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu