Test: Haibike SDURO FullSeven LT 7.0
Verdikt: Veľmi komfortný e-bike s potenciálne masívnym dojazdom ideálny na epické výjazdy
Plusy: Veľký dojazd – zvlášť po dokúpení prídavnej batérie; Dobre a pohodlne fungujúce odpruženie; Na e-bike celkom priaznivá cena
Mínusy: Dlhá zadná stavba zhoršuje ovládateľnosť; Tvrdé plášte držia len málokde; Vo veľkosti XL vyzerá podstatne horšie ako v menších
Podnadpis tohto testu môžete chápať vo viacerých rovinách. Sduro Fullseven sa vám síce nemusí páčiť, no v skutočnosti ide o dobrý bike, ktorý tomu správnemu jazdcovi naozaj sadne. A kto je ten správny jazdec? Ani to nemusí byť pri pohľade na zdvih či geometriu hneď jasné.
Rám
Hliníkový rám so zaujímavo riešeným zavesením motora má zdvih 160 mm. Na vrchu spodnej rámovej trubky sa nachádza koľajnička modulárneho systému, do ktorej môžete uchytiť napríklad prídavnú batériu, ktorá už aj tak vysokú kapacitu 625 Wh zvýši na celkových 1125 Wh.
Zadná stavba je dlhá 455 mm, a to je aj na e-bike celkom veľa. Keby Haibike netrval na osadení masívneho 38-zubového prevodníka, mohla by byť očividne kratšia.
Komponenty
Kokpit na 780 mm širokých rajdoch je kombináciou hneď štyroch rôznych výrobcov – štvorpiestové brzdy sú od Magury, 12-rýchlostné radenie SX od SRAM-u, teleskopka Haibike a displej Bosch.
Výsledkom je množstvo objímok a je takmer nemožná úloha nastaviť ich tak, aby ste k všetkému mali prístup bez prechytávania, mimochodom, veľmi príjemných gripov.
Odpruženie funguje veľmi dobre a bez akéhokoľvek pohojdávania aj bez zapnutej platformy. Vidlica je krásne citlivá, hoci na náročnejšie traily by si žiadala trochu zvýšiť progresivitu vložením viacerých objemových vložiek. Aj pod plným zášľapom perfektne fungujúce radenie je zase jasným dôkazom toho, že e-biky si naozaj zaslúžia mať niektoré komponenty ušité na mieru.
Jazda
Bike je osadený ako tank a aj niektoré čísla geometrie, ako 66-stupňová hlava, naznačujú jeho krvilačnosť v náročnom teréne. Pri jazde sme sa však stále nevedeli zbaviť pocitu, že bude vhodný skôr na epické výjazdy, na ktorých ponúkne komfort a bezpečnosť. To je, našťastie, aj to, na čo ho sám Haibike v marketingových textoch odporúča.
Pokiaľ ide o bombardovací nálet na rockgardeny, bez obáv sa stačí zaprieť do rajdov a pustiť brzdy. Dlhá zadná stavba však sťažuje jeho ovládateľnosť na technickejších trailoch a vyššia hmotnosť znižuje možnosť precíznejšej práce s bikom.
Osadené 2,8-palcové plášte svojím objemom zachádzajú až do teritória fatbikov, no skutočným kameňom úrazu je tvrdšia zmes gumy Speedgrip vpredu aj vzadu. Výmenou za nejaké trochu užšie, odolnejšie a z mäkšej zmesi gumy však bike rozhodne trocha ožije a zároveň získa viac stability.
Sduro nie je možno okrem potenciálneho dojazdu radikálne v žiadnom smere. A to je väčšinou dobre. Skúseného jazdca nebude výrazne limitovať a toho neskúseného nezastihne nepripraveného.
Tichý motor Bosch poslednej generácie pritom zaberá naozaj mocne, no má podstatne plynulejší a prirodzenejší nástup než staršie verzie. Jeho prítomnosť tak najväčšmi prezrádza veľký a dobre čitateľný, hoci trochu lacno pôsobiaci displej.
Napriek vysokému zdvihu tak za Sdurom Fullseven nehľadajte elektrifikované enduro. Je to trailbike, ktorý vďaka svojim dlhým nohám ponúkne naozaj veľa komfortu. Má obrovský dojazd a veľmi dobrý motor. Limituje ho len pár nešťastne zvolených komponentov. Tie sa však, našťastie, na rozdiel od rámu dajú časom vymeniť.
Špecifikácia
- Rám hliníkový, 160 mm
- Vidlica RockShox Yari RC 160 mm
- Tlmič RockShox Deluxe Select PlusPohon SRAM SX Eagle (1×12)
- Kolesá ráfiky Rodi Tryp 35, náboje Haibike,
- Plášte Schwalbe Nobby Nic Evo SnakeSkin 27,5 x 2,8Brzdy Magura MT5 (203/203 mm)
- Riadidlá/predstavec Haibike TheBar 780 mm/Haibike TheStem 50 mm
- Sedlovka/sedlo Haibike teleskopická 160 mm/Haibike TheSaddle
- Hmotnosť 25,2 kg (XL, bez pedálov)
- www.haibike.com
Vaše komentáre