Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Cube predstavil nové enduro – Stereo 170 29 má veľké zdvihy, veľké kolesá aj veľké ciele

Najnovšie Stereo nielenže zvláda skutočne ťažký terén, ale s ľahkosťou šliape aj do kopca.
Biker

Cube je oproti svojim hlavným konkurentom pomerne známa nemecká značka s viac ako 360 modelmi naprieč všetkými možnými kategóriami. Čo však chýbalo bol v alpských krajinách populárny super enduro bicykel s viac než 160mm zdvihu, ako napríklad YT Capra, Radon Swoop 170, Propain Spindrift a Canyon Torque.

Pre rok 2020 spolu s osviežením všetkých svojich modelov predstavilo nové Stereo 170 29, bicykel s veľkými kolesami a zdvihom pre veľké hory.

Cube Stereo 170 TM 29 má stále nemeckú uhladenosť a triezvosť, no presakuje cez ňu očividná túžba robiť neporiadok aj na najťažších trailoch.

Stereo 170 29 je dostupný v troch variantách: Race, TM a SL. Race a SL sú odpružené vzduchovým tlmičom a TM (testovaný) tlmičom s oceľovou pružinou.

Skvelým detailom doťahujúcim tieto koncepty k dokonalosti sú dve miesta pre uchytenie tlmiča. Jeho sklon určuje progresivitu jeho prepákovania a prispôsobuje kinematiku zadnej stavbe odlišných charakteristikám vinutej a vzduchovej pružiny.

Veľmi oceňujeme aj šikovné vymeniteľné misky hlavového zloženia, ktorými sa dá ovplyvňovať veľkosť hlavového uhla. Rozdiel oproti väčšine systémov je, že táto zmena so sebou zároveň nenesie nežiaduce zmenšenie sedlového uhlu a výšky stredu.

Rám
Vnútorné vedenie káblov a hydroformované hliníkové profily robia Stereo 170 TM 29 naozaj úhľadné.

Nové Stereo sa plne odovzdáva 29” kolesám a menšiu alternatívu tu už nenájdete. Cube totiž pozorovalo, ako sa všetci ich pretekári enduro aj downhill disciplín dobrovoľne rozhodlo pre väčšie kolesá aj keď mali možnosť siahnuť po menších 27,5”. Bolo očividné, ako menšie kolesá strácajú význam a v Cube sú presvedčený, že 29” sú jednoducho najlepšie kolesá.

Tri modely v ponuke sú skonštruované z hliníku a Cube vyhlásilo, že vyprodukuje karbónový rám, až po tom, čo si to vyžiadajú pretekárske tímy.

Vnútorné vedenie káblov je tiché a reťaz je zase umlčovaná tlstým chráničom reťazovej vzpery. Ložiská čapov sú zakryté  pre zvýšenú ochranu voči blatu, prachu aj vode. Takto skryté čapy zároveň prispievajú k tomu modernému a upravenému vzhľadu.

Pruženie

Stereo 170 používa 4-ramenné zavesenie, ktoré Cube používa naprieč celou svojou ponukou bicyklov. Ako ste sa asi z mena tohto bicykla hneď dovtípili, rám má 170mm zdvihu.

Otočná vložka na vahadle a dve rôzne uchytenia tlmiča k rámu ponúkajú dve kinematické charakteristiky, pričom každá vyhovuje inému typu tlmiča. Jedna tomu so vzduchovou pružinou a druhá tomu s vinutou oceľovou. Pri preferencii vinutej pružiny teda nemusíte obetovať progresivitu a postupný doraz vzduchovej pružiny.

Otočná podložka a dva úchyty k rámu dovoľujú použiť vzduchovú aj oceľovú pružinu bez vzájomných kompromisov.

Mnoho ľudí začalo znovu experimentovať s vinutými pružinami, najmä kvôli ich stálosti a jemnému počiatočnému chodu. Väčšina trailových bicyklov je však navrhnutá pre progresívne narastajúcu silu vzduchovej pružiny a ako prevenciu proti prudkým pohybom a častým použitím dorazov boli jazdci nútený použiť priveľmi silné tlmenie.

Citlivosť vinutej pružiny sa takto opäť stratila, vraví Sebastian Förth, produktový manažér Cube. Takto majú jazdci možnosť vybrať si preferenciu bez kompromisov.

Cube neodporúča zamieňať pozície a používať ich naopak. Preto si každá poloha vyžaduje rôzne dlhý zdvih tlmiča. Vzduchový v rozmeroch 230×62.5mm a s vinutou pružinou v rozmere 230x65mm, oba však zadnému kolesu poskytnú 170mm pohybu.

Zmena polohy a rozmeru tlmiča ovplyvní prepákovanie a progresivitu chodu, tak aby bola optimálna pre oba typy tlmičov.
Geometria

Cube sa pri tvorbe geometrie vždy držal skôr konzervatívnej strany a aj po modernizácii sa Stereo drží princípov starej školy, čo môže limitovať jazdou okrajových veľkostí pri výbere bicyklu.

Hoci dosah narástol o zdravých 20mm (484mm vo veľkosti L), na výber sú však iba tri veľkosti (S, M, L) a vysokánske sedlové trubky 420 a 470 a 520mm popri iných nových bicykloch vyzerajú posunuté o jedno alebo dokonca dve čísla navrch. Tí, ktorí si vyberajú dlhšie bicykle alebo radi osadzujú sedlovky s vysokým zdvihom si tu teda budú vyberať ťažko.

Zadná stavba je kompaktných 434.5mm čo spolu s 25mm podsadeným stredom šliapania udržuje bicykel dostatočne obratným. Strmý efektívny sedlový uhol 76.5° spraví šliapania do strmých kopcov výrazne príjemnejšie.

Ďalším skvelým doplnkom rámu sú nastaviteľné misky hlavového zloženia vyvinuté firmou Acros. Ich otáčaním možete zmeniť hlavový uhol zo štandardných 65° na ešte agresívnejších 64,4°. Zmena tiež nepatrne ovplyvní výšku stredu (-1.6mm), sedlový uhol (+0,2°) a dosah (-2mm).

Špecifikácie
Je výborné tu vidieť RockShox Lyrik Ultimate, vidlicu, ktorá má len veľmi málo rovnocenných súperov.

Stereo 170 TM je osadený komponentami, ktoré určite vydržia na bicykli dlhú dobu, pred tým ako budete uvažovať nad vylepšeniami. 180mm vidlica RockShox Lyrik Ultimate RC2 pracuje v sérii s tlmičom RockShox Super Deluxe Coil Ultimate, ktorý môžete uzamykať ergonomickým ovládaním TwistLoc. Tuhšia platforma pre šliapanie sa ted dá navoliť už z riadidiel.

Nové 12 rýchlostné Shimano sa stará o radenie s mixom XT a SLX komponentov. Kazeta je ale obrovská 9-50 zubová TRS+ z dielne e.thirteen. Rovnakej značky sú kolesá LG EN Plus a plášte LG1 EN šírky 2,35”. Od e.thirteen je aj predstavec a riadidlá Plus 35, na ktorých nájdete páčky bŕzd Shimano XT. 150mm teleskopická sedlovka značky Cube a sedlo SDG Radar zakončuje pôsobivý zoznam komponentov.

e.thirteen dodáva Stereu 170 TM mnoho komponentov a ich riadidlá a predstavec majú príjemný tvar a pohodlnú jazdu.
Jazda

Stereo 170 TM si s ľahkosťou poradil s rýchlou jazdou a opakovanými nárazmi nerovností a bolo veľmi jednoduché jazdiť na ňom sebavedomo na kamenistých a rozbitých trailoch. To však od bicykla so zdvihom 180/170 a tým najlepším pružením RockShox človek už očakáva.

Bohužiaľ, pri predstavení sme v okolitom teréne našli iba minimum strmín a úzkych zákrut kde by sme preverili aj obratnosť tohto bicykla. Čo sme však nečakali je ľahkosť s akou toto enduro stúpa a intuitívne použitie uzamykania tlmiča, ktoré jeho ochote šliapať ešte viac napomáha.

Ide o bicykel, ktorý naozaj vyzýva k rýchlej jazde a nevieme sa dočkať kedy si na ňom budeme môcť zajazdiť v teréne, ktorý si takýto stroj zaslúži.

Modely, špecifikácie, ceny

Cube Stereo 170 SL 29
  • Cena: 4 100 eur
  • Hliníkový rám, vidlica Fox 36 Float FIT GRIP2 Factory, tlmič Fox Float X2 Factory, radenie Shimano XT, kolesá Newmen Evolution SL, váha 14,4 kg
  • Celá špecifikácia

Cube Stereo 170 TM 29
  • Cena: 3 600 eur
  • Hliníkový rám, vidlica RockShox Lyrik Ultimate RC2, tlmičRockShox Super Deluxe Coil Ultimate Remote, radenie Shimano SLX, kolesá e*thirteen LG1 EN Plus, váha 15,4 kg
  • Celá špecifikácia

Cube Stereo 170 Race 29
  • Cena: 3 000 eur
  • Hliníkový rám, vidlica Fox 36 Float GRI, tlmič Fox Float DPX2 EVOL, radenie Sram GX Eagle, kolesá Newmen Evolution SL, váha 15,4 kg
  • Celá špecifikácia

Vaše komentáre

Aktuality

12:09 Ako sledovať naživo Giro d’Italia 2024?

Talianska Grand Tour sa uskutoční od 4. do 26. mája a 176 jazdcov čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

09:10 Detaily 1. etapy Giro d’Italia 2024: Dĺžka, prevýšenie a najväčší favoriti.

Giro sa začne relatívne krátkou 136 km dlhou etapou s kopcovitým profilom a dá sa očakávať súboj favoritov celkovej klasifikácie.

Včera 16:43 Birell Bikefest 2024: Registrácia testovacích bicyklov je spustená!

Na webe bikefest.biker.sk pristáli prvé testovacie bicykle od značiek CTM, Forbidden, Rocky Mountain, či Wilier, no po prvýkrát si môžete rezervovať na testovanie aj cyklistické tretry. Prinesie ich so sebou Shimano.

Včera 16:38 Najhoršia bola prvá polhodina. Wout van Aert opisuje pád, pri ktorom utrpel zlomeniny rebier, kľúčnej aj hrudnej kosti.

Van Aert utrpel najhoršie zranenia zo všetkých pretekárov, ktorí skončili na zemi pri hromadnom páde na klasike Dwars door Vlaandren.

Včera 14:14 Foto: Ako to vyzeralo na prezentácii tímov na Giro d’Italia 2024.

176 jazdcov z 22 tímov má za sebou prezentáciu a najbližšie tri týždne ich čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

Zavrieť reklamu