Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Video: Nový gravel od Lapierru toho zvládne skutočne veľa. Pozrite si aj novinky v elektrobicykloch

Biker

Trialista Rogier Simon predvádza na novom biku od Lapierru, čo všetko zvládne gravel:

Gravely sú v podstate kompromisom medzi cestným a horským bicyklom. V určitých podmienkach sú rýchlejšie a dravšie než horské bicykle, avšak ich vzhľad je inšpirovaný klasickými cesťákmi.

Niekto si ich kupuje pre splnenie cestovateľských snov, iný ako dopravný prostriedok do práce, pre iného sú alternatívou medzi cestnými a horským bicyklom, s ktorým sa nemusí báť vbehnúť do terénu.

Čo je to gravel bicykel a ako vyzerá

Od cestných bicyklov sa odlišujú hneď niekoľkými detailmi. Všeobecne majú komfortnejšiu geometriu a sú odolnejšie aby zvládli jazdu v náročných podmienkach. Spravidla sú vybavené plášťami s hrubším vzorom a kotúčovými brzdami pre lepší brzdný účinok, keď napríklad veziete väčší náklad.

Nemenej dôležité sú pevné kolesá a odolné komponenty s dlhšou životnosťou čo znesú hrubšie zaobchádzanie. Hmotnosť gravel bikov sa väčšinou pohybuje okolo 8 – 10 kg.

Čím sa gravel bicykle odlišujú od cestných

  • širšia vidlica aj zadná stavba rámu (aby sa tam výrazne širšie plášte vošli),
  • pohodlná geometria (komfort horského bicykla, dravosť a dizajn cestného bicykla),
  • predná vidlica je viac položená,
  • ergonomicky tvarované riadidlá s pohodlnejším úchopom,
  • vyššia hlavová trubka,
  • kratší rám,
  • kotúčové brzdy,
  • možnosť montáže nosičov a kapsičiek priamo na rám, aby hmotnosť batožiny rozložili na celý bicykel rovnomerne,
  • celkovo robustnejšie a odolnejšie pre jazdu v náročných podmienkach.
Novinka Lapierre – gravel bike Crosshill 500

Ani Lapierre nie je výnimkou a má vo svojej stajni univerzálneho koňa. Lapierre Crosshill 500 s ultraľahkým rámom z patentovanej zliatiny hliníku Supreme 5 má karbónovú vidlicu poskytuje lepšie jazdné vlastnosti vďaka nízkej hmotnosti a vysokej tuhosti pri zábere do pedálov.

Pohon Sram Rival 1×11 radí spoľahlivo aj v blate a za mokra a je jednoduchý na ovládanie. O brzdnú silu sa starajú hydraulické kotúčové brzdy Sram. Hmotnosť je sympatických 9,5 kg.

Novinky medzi elektrobicyklami

Lapierre ide svojou vlastnou cestou a neustále vyvíja nové technológie. Spolupracuje s firmami Bosch, Shimano, Yamaha a po novom aj s Fazua.

Fazua – kompaktný pomocníkPosledný spomínaný, nemecký motor Fazua Evation, je skvelým pomocníkom pri rozbiehaní alebo jazde v silnom protivetre. Je kompaktný, ľahký (4,59 kg), má vymeniteľnú batériu (250 Wh), krútiaci moment 60Nm, sledovanie kadencie a 3 rôzne režimy až do 25 km/hod. LED diódy informujú o stave batérie.

e-Zesty AM – ľahký e-MTB

E-bike, ktorý vlastne žiadnym e-bikom nie je. E-Zesty je horský bicykel, do ktorého spodnej rámovej trubky môžete zasunúť motor Fazua s batériou 250 Wh a vyjsť s jeho podporou na váš obľúbený kopec alebo trail. Zároveň môžete e-Zesty využiť aj bez motora, napríklad pri jazde po traili, kedy nízka váha zaručí skvelú ovládateľnosť ako u klasického bicykla.

Batériu, ktorá má necelé 3 kg, môžete behom pár sekúnd z rámu úplne vybrať, takže vás na trailoch nebude zbytočne zaťažovať. Celková hmotnosť bicykla aj s motorom a batériou je necelých 18 kg, čo je na elektrobicykel veľmi nízka hmotnosť.

Integrovaná kabeláž schovaná do karbónového rámu nijako nenarúša jeho veľmi atraktívny dizajn. Pohodlnú jazdu zabezpečuje pruženie od firmy Fox Shock s veľmi citlivým a presným chodom. Kolesá 27,5″+ so šírkou 2,8″ poskytujú dokonalú trakciu, komfort a priľnavosť v teréne.

Viac informácií na webe www.lapierre-bike.sk

Vaše komentáre

Aktuality

16:43 Birell Bikefest 2024: Registrácia testovacích bicyklov je spustená!

Na webe bikefest.biker.sk pristáli prvé testovacie bicykle od značiek CTM, Forbidden, Rocky Mountain, či Wilier, no po prvýkrát si môžete rezervovať na testovanie aj cyklistické tretry. Prinesie ich so sebou Shimano.

16:38 Najhoršia bola prvá polhodina. Wout van Aert opisuje pád, pri ktorom utrpel zlomeniny rebier, kľúčnej aj hrudnej kosti.

Van Aert utrpel najhoršie zranenia zo všetkých pretekárov, ktorí skončili na zemi pri hromadnom páde na klasike Dwars door Vlaandren.

14:14 Foto: Ako to vyzeralo na prezentácii tímov na Giro d’Italia 2024.

176 jazdcov z 22 tímov má za sebou prezentáciu a najbližšie tri týždne ich čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

13:49 Foto: Tím EF Education musel na Giro d’Italia vymeniť ružové dresy za čierne.

Keďže ružový dres symbolizuje lídra na Gire, americký tím musel zmeniť farbu dresov, aby sa nemýlili s vedúcim jazdcom celkovej klasifikácie.

11:37 Slovenská polícia spustila absurdnú kampaň: Buď cyklista, nie egoista.

Minulý rok zomrelo na Slovensku 13 cyklistov a došlo k stovkám nehôd. Napriek tomu polícia nevyzýva k ohľaduplnosti vodičov áut voči cyklistom, ale naopak, cyklistov kritizuje už v slogane kampane.

Zavrieť reklamu