Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Specialized predstavil nový, agresívnejší Epic EVO so 120mm vidlicou

Nový Epic EVO 2019 by mal byť pohodlnejším, agresívnejším a univerzálnejším bratom jeho predchodcu. Specialized zachoval rovnaký rám a malé zmeny v geometrii spôsobuje vidlica s vyšším zdvihom.
Martin Sarvaš

Pozrite si video z nášho testovania nového Epicu EVO:

https://www.facebook.com/bikermag/videos/10155392608557064/

Specialized upravil model Epic už minulý rok tak, aby mal čo najlepšie vlastnosti na moderných XC pretekárskych tratiach. Nová verzia, rovnako ako predchodca, používa systém pruženia s názvom Brain, ale nový Epic EVO bol značne upravený pre ešte väčšiu efektivitu.

Specialized používali skratku „EVO“ už v minulosti. Pri horských bicykloch označovala vynovenie bicykla lepšou špecifikáciou pri zachovaní toho istého rámu a nový Epic EVO nasleduje túto filozofiu.

Nový trail/XC bike Specializedu má ten istý 100mm rám ako klasický Epic, avšak má väčší zdvih na vidlici (120mm), širšie riadidlá, širsie gumy a teleskopickú sedlovku. Toto by malo zabezpečiť lepšie ovládanie a priechodnosť na technických trailoch a zároveň väčšie pohodlie počas dlhých jázd.

Detaily Specialized Epic Evo
  • Určenie: XC/trail
  • Veľkosť kolies: 29″
  • Zdvih tlmiča: 100mm
  • Zdvih vidlice: 120mm
  • Širšie plášte 2,3″
  • Boost 12×148
  • Širšie 750mm riadidlá
  • Hlavový uhol 68,5°
  • Karbónový rám
  • Úchyty pre dva držiaky na fľašky
  • Veľkosti:  S-XL
  • Teleskopická sedlovka
  • Dostupnosť: Júl/August 2018
  • Cena Epic Expert EVO (karbón): 5000€
  • Epic Comp EVO (hliník): 2700€

K novému Epic EVO sa vyjadril produktový manažér Specializedu Brian Gordon: „Epic EVO je odpoveďou na stále sa vyvíjajúcu discilplínu cross country. Klasický 100mm Epic sa sústrerdí na rýchlosť a je v tom skvelý, ale na celodenné XC výlety, ktoré máme všetci radi je EVO jednoduchu lepší – efektívne pedálovanie s dostatkom vody a s pridaným sebavedomím (+20mm), pretože bicykel zvládne toho viac pri zjazde a v technickom teréne.“

Vidlica zmenila geometriu

Nový Epic EVO je teda takým vylepšeným, agresívnejším bratom ich klasického XC pretekára. Keďže rám aj geometria Epicu je dobrá, Specialized iba pridal väčší zdvih vidlice na 120mm, širišie riadidlá 750mm, 125mm teleskopickú sedlovku X-Fusion a 2,3″ široké gumy.

Vyšší zdvih vidlice robí bicykel položenejší a zmenil sa tak aj hlavový uhol na 68,5°, čo je o jeden stupeň položenejšie ako má klasický Epic. Tým, že je hlavový uhol položenejší, EVO je aj dlhší, resp. rázvor kolies sa predĺžil. Zmena v zdvihu vidlice by mala zvýšiť stabilitu a plynulosť jazdy v strmom teréne pri zjazde. Spolu s o 10mm kratším predstavcom by to však mohlo viesť k pocitu, že bicykel je o kúsok kratší, ale toto vyrovnávajú široké 750mm riadidlá.

Komponenty

Drahší model EVO Expert má vidlicu Fox 34, zatiaľ čo hliníkový lacnejší dostal viac budget vidlu od RockShox Reba RL.

Šírka zadného plášťu sa zvýšila z 2,1″ na 2,3″ a ide stále o tú istú gumu Fast Trak, ktorá funguje skvele v suchu, no na mokrom podklade a v blate veľmi dobre nedrží. V predu je viac univerzálny plášť Ground Control. Karbónové kolesá s vnútornou šírkou 25mm by mali tiež pomôcť k lepšej valivosti, trakcii a tiež ovládateľnosti.

Mnohých menej XC-specific jazdcov veľmi poteší teleskopická sedlovka, ktorá je štandardom, aj keď iba so zdvihom 125mm (pri veľkosti S 100mm). Pri zjazde určite mnohí ocenia väčšie pohodlie so zasunutou sedlovkou X-Fusion.

Oba modely EVO majú pohon SRAM Eagle s 12 prevodmi. Lacnejšia hliníková verzia Comp EVO má nedávno predstavené radenie NX Eagle, zatiaľ čo karbónový Expert EVO má GX Eagle. Brzdy sú tiež od SRAM-u – Level TL.

Špecifikácia
Specialized Epic Expert EVO Carbon

 

Rám: Specialized FACT 11m, threaded BB, 12x148mm rear spacing, 100mm travel

Vidla: Fox SC 34 Performance, GRIP damper, 44mm offset, 15x110mm, 120mm travel

Tlmič: Custom RockShox MicroBrain shock w/Spike Valve, AUTOSAG, 51x257mm

Pohon: SRAM GX Eagle, 11-50T cassette, 32T chainring

Kľuky: Truvativ STYLO, DUB

Kolesá: Roval Control Carbon, 25mm internal width

Predný plášť: Ground Control, GRIPTON compound, 60TPI, 2Bliss Ready, 29 x 2.3”

Zadný plášť: Fast Trak, GRID casing, GRIPTON compound, 60TPI, 2Bliss Ready, 29 x 2.3”

Brzdy: SRAM Level TL

Riadidlá: Specialized Alloy Minirise, 10mm rise, 750mm, 31.8mm

Predstavec: Specialized XC, 3D-forged alloy, 4-bolt, 6-degree rise

Sedlovka: X-Fusion manic, 30.9mm (S 100mm, M-XL 125mm)

Sedlo: Body Geometry Phenom Comp, Adaptive Edge design, hollow Cr-Mo rail, 143mm

Specialized Epic Comp EVO

 

Rám: Specialized M5 Aluminium w/D’Aluisio Smartweld Technology, threaded BB, 12x148mm rear spacing, 100mm travel

Vidla: RockShox Reba RL 29, Motion Control damper, 42mm offset, 15x110mm, 120mm travel

Tlmič: Custom RockShox MicroBrain shock w/Spike Valve, AUTOSAG, 51x257mm

Pohon: SRAM NX Eagle, 11-50T cassette, 32T chainring

Kľuky: Truvativ STYLO, DUB

Kolesá: Roval Control Alloy, 25mm internal width

Predný plášť: Ground Control, GRIPTON compound, 60TPI, 2Bliss Ready, 29 x 2.3”

Zadný plášť: Fast Trak, GRID casing, GRIPTON compound, 60TPI, 2Bliss Ready, 29 x 2.3”

Brzdy: SRAM Level TL

Riadidlá: Specialized Alloy Minirise, 10mm rise, 750mm, 31.8mm

Predstavec: Specialized XC, 3D-forged alloy, 4-bolt, 6-degree rise

Sedlovka: X-Fusion manic, 30.9mm (S 100mm, M-XL 125mm)

Sedlo: Body Geometry Phenom Comp, Adaptive Edge design, hollow Cr-Mo rail, 143mm

Vaše komentáre

Aktuality

12:09 Ako sledovať naživo Giro d’Italia 2024?

Talianska Grand Tour sa uskutoční od 4. do 26. mája a 176 jazdcov čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

09:10 Detaily 1. etapy Giro d’Italia 2024: Dĺžka, prevýšenie a najväčší favoriti.

Giro sa začne relatívne krátkou 136 km dlhou etapou s kopcovitým profilom a dá sa očakávať súboj favoritov celkovej klasifikácie.

Včera 16:43 Birell Bikefest 2024: Registrácia testovacích bicyklov je spustená!

Na webe bikefest.biker.sk pristáli prvé testovacie bicykle od značiek CTM, Forbidden, Rocky Mountain, či Wilier, no po prvýkrát si môžete rezervovať na testovanie aj cyklistické tretry. Prinesie ich so sebou Shimano.

Včera 16:38 Najhoršia bola prvá polhodina. Wout van Aert opisuje pád, pri ktorom utrpel zlomeniny rebier, kľúčnej aj hrudnej kosti.

Van Aert utrpel najhoršie zranenia zo všetkých pretekárov, ktorí skončili na zemi pri hromadnom páde na klasike Dwars door Vlaandren.

Včera 14:14 Foto: Ako to vyzeralo na prezentácii tímov na Giro d’Italia 2024.

176 jazdcov z 22 tímov má za sebou prezentáciu a najbližšie tri týždne ich čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

Zavrieť reklamu