Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Elektrické bicykle

Test: Crussis e-Carbon C.1

Oku lahodiaci karbónový e-bike.
Hodnotenie: 3.5/5
2 379
Biker
Test: Crussis e-Carbon C.1

Verdikt: Elektrobike Crussis prekvapí svojou obratnosťou a zaujme hlavne dobrým pomerom cena/výkon.

Plusy

Spracovanie rámu

Obratnosť a jazdné vlastnosti

Farebný LCD displej

Mínusy

Malý rozsah kazety

Niektoré detaily kazia dobrý dojem

Česká firma Crussis, ktorá sa od roku 2012 zameriava na výrobu elektrobicyklov, nám zapožičala na test vlajkový model zo svojej ponuky na rok 2018. Karbónový hardtail vybavený 29-palcovými kolesami sľuboval už na prvý pohľad zaujímavé zvezenie.

Rám

Karbónový rám s integrovanou 504 Wh batériou Panasonic zaujme vkusným dizajnom a ladnými krivkami s pekne spracovaným detailmi. Batéria je jednoducho odnímateľná, vďaka čomu ju nemusíte nabíjať len priamo na bicykli, ale môžete si ju vziať aj so sebou a napojiť tam, kde vám to vyhovuje.

O pohon bicykla sa stará oproti konkurencii vizuálne nie príliš zvládnutý motor Bafang Max Drive s  výkonom 250 W. Nevýhodou je absencia otvorov na upevnenie držiaka na fľašu, takže ruksak bude pre mnohých nutnosťou.

Komponenty

Vidlica SR Suntou Raidon so zdvihom 100 mm ponúka možnosť uzamknutia priamo zo 720 mm širokých riadidiel Crussis. Na nich si našlo svoje miesto aj intuitívne ovládanie elektromotora. Aktuálne údaje o rýchlosti, prejdenej vzdialenosti či dojazde nájdete na výborne čitateľnom farebnom LCD displeji, upevnenom nad predstavcom.

Práve jeho vyčnievajúca poloha môže pri páde znamenať rovno aj jeho koniec. 29-palcové kolesá Crussis obuté do rýchlych plášťov Schwalbe Rapid Rob pribrzďujú brzdy Tektro HD-M285 s kotúčmi vo veľkosti 180 mm vpredu, respektíve 160 mm vzadu. Pohon zabezpečila firma Shimano so svojím 10-rýchlostným modelovým radom Deore a kazetou s rozsahom 11 – 36 zubov.

Jazda

Ihneď po „naštartovaní“ elektrobiku Crussis upúta váš pohľad veľký farebný LCD displej Bafang so skutočne príjemným a dizajnovo výborne zvládnutým rozhraním. Displej možno prepnúť do režimu 9 asistencií, samozrejmosťou je aj režim pomoci pri tlačení.

Pri šliapaní reaguje tichý elektromotor s miernym oneskorením a jeho výkon je distribuovaný pomerne lineárne, kvôli čomu by sa niekomu mohlo zdať, že mu chýba výkon. Opak je však pravdou, ide len o subjektívny pocit a jazda je práve vďaka tomu veľmi príjemná. Problém nastane až pri ozaj strmých stúpaniach, kde vás začne výrazne obmedzovať kazeta s malým rozsahom.

Geometria elektrobiku Crussis v nás zanechala pozitívny dojem, výrobca zvolil vhodný kompromis medzi komfortom a športovým zameraním, čo znamená, že ani pri dlhších výletoch po trailoch sa nebudete cítiť v sedadle nepohodlne. Pri jazde dole kopcom sme oceňovali ochotu, s akou bike dokonca aj v zatvorených zákrutách zatáčal, a to bez toho, aby sa potom na rýchlych rovinkách správal nestabilne.

Svoju úlohu v prípade obratnosti zohráva aj na elektrobike s 29-palcovými kolesami pomerne priaznivá hmotnosť 21,2 kg. Dobrý dojem z jazdy nám kazila jedine lacno pôsobiaca ochrana prevodníku, o ktorú v rozbitejšom teréne hlasno buchotala reťaz. Crussis e-Carbon C.1 je vydarený elektrobike s pekne spracovaným rámom vhodný najmä do menej technicky náročného terénu. Niektoré drobné detaily by si zaslúžili viac pozornosti, no za priaznivú cenu ponúka pohodlnú a rýchlu jazdu sprevádzanú tichým motorom a dobrými jazdnými vlastnosťami.

Viac informácií na nájdete na webe www.crussis.cz

Vaše komentáre

Špecifikácia

Model
e-Carbon C.1
Značka
Crussis
Rám
Carbon UD, karbónový
Riadidlá
Crussis 720 mm
Predstavec
Crussis
Vidla
SR Suntour Raidon Air RL/O 100 mm
Kolesá
Crussis
Stredové zloženie
Shimano Deore (1 x 10)
Predný náboj
Crussis
Predný plášť
Schwalbe Rapid Rob
Zadný náboj
Crussis
Zadný plášť
Schwalbe Rapid Rob
Váha kg
20 kg (veľkosť 17,5“, bez pedálov)

Aktuality

16:43 Birell Bikefest 2024: Registrácia testovacích bicyklov je spustená!

Na webe bikefest.biker.sk pristáli prvé testovacie bicykle od značiek CTM, Forbidden, Rocky Mountain, či Wilier, no po prvýkrát si môžete rezervovať na testovanie aj cyklistické tretry. Prinesie ich so sebou Shimano.

16:38 Najhoršia bola prvá polhodina. Wout van Aert opisuje pád, pri ktorom utrpel zlomeniny rebier, kľúčnej aj hrudnej kosti.

Van Aert utrpel najhoršie zranenia zo všetkých pretekárov, ktorí skončili na zemi pri hromadnom páde na klasike Dwars door Vlaandren.

14:14 Foto: Ako to vyzeralo na prezentácii tímov na Giro d’Italia 2024.

176 jazdcov z 22 tímov má za sebou prezentáciu a najbližšie tri týždne ich čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

13:49 Foto: Tím EF Education musel na Giro d’Italia vymeniť ružové dresy za čierne.

Keďže ružový dres symbolizuje lídra na Gire, americký tím musel zmeniť farbu dresov, aby sa nemýlili s vedúcim jazdcom celkovej klasifikácie.

11:37 Slovenská polícia spustila absurdnú kampaň: Buď cyklista, nie egoista.

Minulý rok zomrelo na Slovensku 13 cyklistov a došlo k stovkám nehôd. Napriek tomu polícia nevyzýva k ohľaduplnosti vodičov áut voči cyklistom, ale naopak, cyklistov kritizuje už v slogane kampane.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu