Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Obuv

Test: Cestné tretry DMT RS1

Supertuhé črievičky na asfalt.
Hodnotenie: 3/5
321,79
bikeradar
Test: Cestné tretry DMT RS1

RS1-ky majú celkom unikátny spôsob zapínania

Verdikt: Pred kúpou si ich určite vyskúšajte – utrpenie jedného jazdca môže byť dokonalý komfort pre druhého.

Plusy: Tuhé podrážky, opora pri pedálovaní, dizajn

Mínusy: Točítko Boa vás možno bude tlačiť, nastavovanie dá zabrať

Kúpte ak: Chcete tretry s čo najtvrdšou podrážkou a výborným vetraním

Cestné RS1-ky od DMT sa uťahujú pomocou unikátneho lankového systému Boa. Paralelne vedúca dvojica laniek je zakotvená vo vonkajšej hrane karbónovej podrážky. Predtým ako prídu k točítku Boa L6 obídu celú tretru jeden a štvrťkrát. Ľavá a pravá strana zvršku sa navyše vrstvia jeden na druhú podobne ako by ste balili wrap. Akurát namiesto kuracích kúskov a zeleniny použijete vlastnú nohu, a namiesto tortilly krásny matný čierny taliansky dizajn.

Lanká vedú cez šesť nylonových trubíc a zapustené sú aj v samotnej karbónovej podrážke.

Zvršok je vyrobený z tuhého a robustného mikrovláknového materiálu. Pod miestami kde vedú šnúrky nájdete štedré polstrovanie, rovnako ako v oblasti členka. Kolíska na pätu je lemovaná malými silikónovými bodkami aby sa tretry nevyzúvali, a vložka s gumeným jadrom má protišmykovú úpravu. Malý gumený opätok na päte je vymeniteľný, no je škoda, že podobný nenájdete aj vpredu. Karbónové špičky sa tak rýchlo ošúchajú.

Odvetrávanie zabezpečujú veľké perforácie na špičke a veľký vetrací otvor v prednej časti podrážky. Podrážka z jednosmerného karbónu má konštrukciu pripomínajúcu vaničku, a jej anatomicky vytvarované vnútro spolu s tenkou vložkou poskytujú chodidlu veľmi dobrú oporu.

RS1-ky majú jednu z najtvrdších podrážok, aké sme kedy testovali a tak hravo zužitkujú watty tých najsilnejších jazdcov. Ak však nepoužívate pedále Look, určite utiahnite nastavovaciu maticu. V opačnom prípade bude pri každej nerovnosti na ceste hrkať vnútri tretry.

Každé cvaknutie systému Boa tretru utiahne o milimeter. Lanká sú však veľmi dlhé a vedené netradične. Tretry je preto nutné uťahovať naozaj silno, aby dokázalo točítko prekonať trenie laniek.

„RS1-ky majú jednu z najtvrdších podrážok, aké sme kedy testovali a tak hravo zužitkujú watty tých najsilnejších jazdcov“

https://www.instagram.com/p/BJxp1rmAulP/

Cestný pretekár Elia Viviani s RS1 v rukách.

Točítko samotné sedí na vrchu jazyka mierne uhnuté do vonkajšej strany. Niektorí testeri sa sťažovali na tlakový bod rovno pod ním. Iní s ním zase nemali žiaden problém. Zvolili by sme však iný model systému Boa. Namiesto dvojsmerného, ktorým sa dá po stupienkoch tretra aj povoľovať je tu taký, ktorý potiahnutím hore kompletne odistíte.

Diskomfort z kolieska tlačiaceho na nárt nohy sa pri jazde značne zredukoval, no nikdy neodišiel úplne. Na vrchu nohy sme mali viditeľné otlačeniny od zvršku – tam, kde sa prekladá jedna strana cez druhú, aj nad špičkou, kde sa zase materiál trochu zhúžval. Tento problém rozhodne nebudú mať všetci jazdci. Elia Viviani napríklad v týchto istých tretrách vyhral olympijské omnium v Riu. DMT okrem toho odporúča zvoliť o pol čísla menšiu veľkosť, než bežne nosíte.

Špička je zvnútra priestranná, a vetranie počas jazdy funguje efektívne. Náš testovací pár vo veľkosti 45 vážil 620 g. To je o niečo viac, než vážil predchádzajúci topmodel R1. Invenčný dizajn týchto nových tretier oceňujeme, škoda však že nepatrí zároveň medzi najpraktickejšie.

Vaše komentáre

Aktuality

14:14 Foto: Ako to vyzeralo na prezentácii tímov na Giro d’Italia 2024.

176 jazdcov z 22 tímov má za sebou prezentáciu a najbližšie tri týždne ich čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

13:49 Foto: Tím EF Education musel na Giro d’Italia vymeniť ružové dresy za čierne.

Keďže ružový dres symbolizuje lídra na Gire, americký tím musel zmeniť farbu dresov, aby sa nemýlili s vedúcim jazdcom celkovej klasifikácie.

11:37 Slovenská polícia spustila absurdnú kampaň: Buď cyklista, nie egoista.

Minulý rok zomrelo na Slovensku 13 cyklistov a došlo k stovkám nehôd. Napriek tomu polícia nevyzýva k ohľaduplnosti vodičov áut voči cyklistom, ale naopak, cyklistov kritizuje už v slogane kampane.

10:30 Giro d’Italia 2024: Detaily trasy & dĺžky, prevýšenia a profily všetkých etáp.

Trasa Giro d’Italia 2024 je výrazne ľahšia v porovnaní s predošlými rokmi, ale stále sa môžeme tešiť na legendárne stúpania Mortirolo či Stelvio.

09:31 Red Bull-Bora-Hansgrohe bude nový názov nemeckého tímu od Tour de France 2024.

„S príchodom Red Bullu máme veľké, veľké ciele a Tour de France nie je jediným cieľom,“ hovorí šéf tímu Ralph Denk, pričom cieľom je stať sa najlepším tímom na svete.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu