Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Elektrické bicykle

Test: Elektrobicykel Besv TRS 1.1 (+video)

Menej známa holandská značka BESV poskytuje vysoký štandard a férovú cenu.
Hodnotenie: 4.5/5
5 999
Matúš Bušík

Naše hodnotenie

BESV TRS 1.1 je schopný trailový elektrobicykel so slušnou výbavou a dobrým jazdeckým prejavom. Navyše cena v ponúkanej výbave je veľmi zaujímavá.

+PLUSY

  • Slušná výbava
  • Ľahko sa dostáva na zadné koleso vďaka zvýšenému kokpitu

-MÍNUSY

  • Plášte s tvrdšou zmesou

BESV je holandský výrobca elektrobicyklov a jeho názov je odvodený zo štyroch počiatočných písmen motta, podľa ktorého chcú svoje elektrobicykle vyrábať: „beautiful, eco-friendy, smart, vision.“

Elektrobicykel TRS 1.1 je primárne určený na jazdu po trailoch a v náročnejšom teréne o čom hovorí jeho 150 mm zadného zdvihu.

Rám

Foto: Max Čistý

Na test sme dostali hliníkový celoodpružený elektrobicykel BESV TRS 1.1 vo veľkosti L, ktorý je najvyššou verziou v ponuke výrobcu. Veľkosť L je určená jazdcom s výškou od 185 cm.

E-bike sa dodáva v prevedení s 29 palcovými kolesami. O pohon elektrobicykla sa stará motor Shimano EP800 s výkonom 250 W a krútiacim momentom 85 Nm.

Batéria je v ráme integrovaná, má kapacitu 720 Wh a vyrobila ju spoločnosť Darfon, z ktorej vznikla aj značka BESV.

Geometria rámu je moderná a reprezentuje súčasné trendy trailových elektrobicyklov. V testovanej veľkosti L je hodnota „Reach“ 475 mm a dĺžka zadnej stavby dosahuje 465 mm. Uhol hlavovej trubky je 65 stupňov a sedlový uhol je 74 stupňov.

Hmotnosť elektrobicykla je 25,6 kg.

Komponenty

Foto: Max Čistý

TRS 1.1 je najvyšším modelom zo série TRS, čomu odpovedá aj voľba komponentov použitých na bicykli.

Vpredu je TRS 1.1 osadený vidlicou Rock Shox ZEB Select so zdvihom 160 mm.

O tlmenie 150 mm zadného zdvihu sa stará vzduchový tlmič Rock Shox Delux Select.

Pohon zabezpečuje Shimano prostredníctvom kľúk EM600 s 34 zubovým prevodníkom. Vzadu sa nachádza 12-rýchlostná prehadzovačka Shimano XT.

Z rovnakého radu komponentov sú aj štvorpiestové brzdy Shimano XT s veľkými 203 mm kotúčmi.

Kolesá sú značky Formula, konkrétne model CL-811. Na nich sú obuté plášte Maxxis Minion DHF vpredu a DHR II vzadu s rozmerom 29×2,6 palca.

E-Bike má teleskopickú sedlovku Kind Shock LEV-SI, ktorá poskytuje rozdielnu výšku zdvihu v závislosti od veľkosti rámu 125 mm, 150 mm alebo pri veľkosti L až 175 mm. Na nej sa nachádza sedlo Selle Italia Model-X Superflow eBike.

Jazda

Foto: Max Čistý

Elektrobicykel poskytuje jazdcom tri úrovne podpory: eco, trail, boost. Jeho prejav je vo všetkých troch módoch celkom prirodzený, nepociťujete nejaké výrazné trhanie a na podnety jazdca reaguje rýchlo.

Vďaka motoru a vyváženej jazdeckej pozícii dokážete vyšliapať aj tie najstrmšie stúpania, bez toho aby vám zadné koleso prešmykovalo alebo sa dostávalo do vzdcuhu.

Pri zjazdoch oceníte najmä skvelo fungujúce odpruženie počnúc vidlicou Rock Shox ZEB Select, na ktorú sa môžete spoľahnúť a v náročnom teréne plnom nerovností.

Tlmič rovnako ako aj vidlica odvádza svoju prácu dobre.

Zastavia vás overené brzdy Shimano XT, ktoré ak poznáte viete, že je to klasika, ktorá neomrzí.

Čo sa týka plášťov tu by som osobne zvolil mäkšiu zmes, ktorá zabezpečí ešte viac trakcie, ktorá je pri ťažkom elektrobicykli potrebná.

Hmotnosť elektrobicykla je 25,6 kg a pokiaľ nie ste zvyknutí narábať s bicyklom s vyššou hmotnosťou, budete si na ňu chvíľu zvykať. V podstate je potrebné prispôsobiť jazdný štýl elektrobicyklu. To je však bežný efekt spôsobený vyššou hmotnosťou.

Bicykel sa ľahko dostával na zadné koleso, čoho príčinou je okrem iného aj zdvihnutý kokpit. Taktiež do vzduchu sa dostával jednoducho a nebol problém ani s utrhnutím zadného kolesa do šmyku.

Špecifikácia

Foto: Max Čistý
  • Rám: celoodpružený hliníkový rám s integrovanou batériou
  • Motor: Shimano EP800, 250 W a krútiaci moment 85 Nm
  • Batéria: Darfon 720 Wh
  • Vidlica: Rock Shox ZEB Select
  • Tlmič: Rock Shox Delux Select
  • Pohon: Shimano EM600 34z prevodník, prehadzovačka Shimano XT 12 rýchlostí
  • Brzdy:  Shimano XT M8120
  • Kolesá: Formula CL 811, plášte Maxxis Minion DHF 29×2,6´ (predný) a DHR II (zadný)
  • Riadidlá: E-MTB riser bar
  • Sedlovka/Sedlo: Selle Italia Model-X Superflow eBike
  • Hmotnosť: 25,6 kg

Cena: 5 999 €

www.origos.eu

Aktuality

Včera 12:09 Ako sledovať naživo Giro d’Italia 2024?

Talianska Grand Tour sa uskutoční od 4. do 26. mája a 176 jazdcov čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

Včera 09:10 Detaily 1. etapy Giro d’Italia 2024: Dĺžka, prevýšenie a najväčší favoriti.

Giro sa začne relatívne krátkou 136 km dlhou etapou s kopcovitým profilom a dá sa očakávať súboj favoritov celkovej klasifikácie.

03.05.2024 Birell Bikefest 2024: Registrácia testovacích bicyklov je spustená!

Na webe bikefest.biker.sk pristáli prvé testovacie bicykle od značiek CTM, Forbidden, Rocky Mountain, či Wilier, no po prvýkrát si môžete rezervovať na testovanie aj cyklistické tretry. Prinesie ich so sebou Shimano.

03.05.2024 Najhoršia bola prvá polhodina. Wout van Aert opisuje pád, pri ktorom utrpel zlomeniny rebier, kľúčnej aj hrudnej kosti.

Van Aert utrpel najhoršie zranenia zo všetkých pretekárov, ktorí skončili na zemi pri hromadnom páde na klasike Dwars door Vlaandren.

03.05.2024 Foto: Ako to vyzeralo na prezentácii tímov na Giro d’Italia 2024.

176 jazdcov z 22 tímov má za sebou prezentáciu a najbližšie tri týždne ich čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu