Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Elektrické bicykle

Test: SUNN Kern EL S1 (+video)

SUNN Kern EL S1 je horský trailový elektrobicykel, s vyššími zdvihmi a prevedením mullet. Má modernú geometriu a sedí sa na ňom pohodlne. Batéria má kapacitu 630 WH a motor má výkon 250 W a krútiaci moment 85 Nm.
Hodnotenie: 4.5/5
5 799
Matúš Bušík

Naše hodnotenie

Sunn Kern EL S1 je podarený elektrobicykel určený jazdcom, ktorí si to chcú na trailoch užiť bez zbytočných kompromisov. Má všetko čo potrebujete a je postavený naozaj moderne. Jediné čo mu môžem vytknúť je použitie kratšej teleskopickej sedlovky pri veľkosti L a niektorým vyšším jazdcom to nemusí vyhovovať.

+PLUSY

  • Moderná geomtetria
  • Agilita vďaka prevedeniu mullet
  • Pružinový tlmič Formula

-MÍNUSY

  • Kratšia teleskopická sedlovka pri veľkosti rámu L

Francúzska značka SUNN vyrába bicykle už od roku 1982. Model SUNN Kern EL S1 je horský enduro elektrobicykel v prevedení mullet a s vyššími zdvihmi. Je teda pripravený zdolávať aj tie najťažšie terény.

Rám

Foto: Max Čistý

Bicykel má hliníkový rám s integrovanou 630 Wh batériou. Z nej je napájaný motor Shimano EP8 s výkonom 250 W a krútiacim momentom 85 Nm.

Zdvih rámu je slušných 155 mm, čo vám v kombinácii so 160 mm vidlicou poskytne dostatok zdvihu v akomkoľvek teréne.

Rám je navrhnutý pre použitie s kombináciou kolies mullet. To znamená, že vpredu sa nachádza väčšie 29´ koleso a vzadu menšie 27,5´ koleso.

Geometria rámu je moderná a vo veľkosti M má bicykel rázvor kolies 1 229 mm. Hodnota Reach je 444 mm a Stack je 620 mm. Hlavový uhol je 65 stupňov a uhol sedlovej trubky je 75 stupňov.

Všetky tieto hodnoty a vlastnosti ho predurčujú k tomu, aby ste sa na ňom cítili pohodlne počas výšľapu a zvládli počas jazdy z kopca vyťažiť z elektrobicykla maximum.

Komponenty

Foto: Max Čistý

Testovaná verzia je druhou najvyššou v ponuke výrobcu. Za odporúčanú cenu 5 799 € na ňom dostanete slušnú výbavu.

O tlmenie sa vpredu stará vidlica RockShox ZEB Select so zdvihom 160 mm, ktorej vzadu sekunduje pružinový tlmič Formula MOD E Coil.

Pohon zabezpečuje spoločnosť Shimano, konkrétne rada XT, doplnená o kľuky z nižšej triedy Deore.

Zadná prehadzovačka Shimano XT má 11 rýchlostí s rozsahom pastorkov kazety 11-50 zubov.

Foto: Max Čistý

O brzdný výkon sa starajú štvorpiestové brzdy Formula Cura vpredu respektíve Formula Cura 2 vzadu s kotúčmi vo veľkosti 220 mm vpredu, respektíve 203 mm vzadu.

Teleskopická sedlovka je od spoločnosti SDG TELLIS a jej zdvih je 125 mm na veľkosti rámu S a 150 mm pri väčších veľkostiach.

Ráfiky sú MACH1 a náboje Shimano. Na kolesách sú obuté plášte Maxxis Assegai vpredu a Minion DHR II vzadu.

Jazda

Foto: Max Čistý

Bicykel vás hneď na prvý pohľad upúta svojím netypickým dizajnom a pružinovým tlmičom, ktorý je síce schovaný v klietke, ale dodáva bicyklu agresívny vzhľad.

Vďaka svojmu kratšiemu Reachu a hodnote uhla sedlovej trubky 75 stupňov sedíte na bicykli v relatívne vzpriamenej pozícii a nad stredom bicykla. To vám výlet urobí pohodlnejším a taktiež to dodáva dostatok trakcie aj pri tých najstrmších stúpaniach.

Čo sa týka motora dodáva dostatok výkonu na prekonanie náročných stúpaní a jeho reakcia nie je trhaná.

Softvér dobre reaguje na podnety prichádzajúce od jazdca a vie sa prispôsobiť štýlu vašej jazdy, čo hodnotím pozitívne.

Plný potenciál bicykla odhalíte na trailoch zjazdového charakteru. Napriek tomu, že máte pod sebou elektrobicykel s hmotnosťou prekračujúcou 23 kg sa na ňom výborne šprintuje, samozrejme len do rýchlosti 25 km/h kedy vás mierne zbrzdí obmedzovač.

Foto: Max Čistý

Bicykel má výborne doladené pruženie, tu by som vyzdvihol predovšetkým tlmič Formula, ktorý fungoval perfektne a myslím si, že voľba pružinového tlmiča bola správnou.

Aj vďaka nemu sa odkrýva skrytý potenciál bicykla v zjazdoch a v kombinácii s mixom kolies mullet je bicykel výborne ovládateľný a hravý.

Výborne tlmí nerovnosti, ale nemáte s ním problém dostať sa do vzduchu.

V neposlednom rade by som vyzdvihol brzdný výkon. Brzdy Formula Cura fungujú skvelo a nie je žiadny problém zastaviť s nimi rozbehnutý „vlak“.

www.origos.eu

Aktuality

17:05 Mathieu van der Poel vyhral gravelové majstrovstvá sveta po záverečnom 13-kilometrovom sóle.

Striebro získal Florian Vermeersch a bronz si odnáša Quinten Hermans. Van der Poel získal svoj ôsmy titul majstra sveta, vrátane šiestich v cyklokrose a jedného v cestnej cyklistike.

Včera 17:54 37-ročná Marianne Vos prešprintovala Lotte Kopecky a vyhrala gravelové majstrovstvá sveta.

Marianne Vos opäť ukázala, prečo je označovaná ako najlepšia cyklistka všetkých čias. Lotte Kopecky získala striebro a bronz si odnáša Lorena Wiebes.

Včera 17:15 Tadej Pogačar vyhral Giro dell’Emilia v dúhovom drese majstra sveta po 37-kilometrovom sóle.

Pogačar pokračuje v absolútnej dominancii a pripísal si svoje prvé víťazstvo ako majster sveta a celkovo už 24. výhru v roku 2024.

04.10.2024 Ridley ASTR RS a ASTR búrajú hranice gravel cyklistiky.

Ridley definuje novú éru gravel bicyklov s modelmi ASTR RS a ASTR, ktoré kombinujú špičkovú aerodynamiku, nízku hmotnosť a pretekársku geometriu. Tieto bicykle sú navrhnuté pre najnáročnejšie gravel preteky, no zároveň poskytujú všestrannosť a výkon pre ambicióznych jazdcov. Ridley s týmito modelmi posúva hranice gravel pretekov a ponúka nový štandard pre jazdcov, ktorí hľadajú rýchlosť, odolnosť a dobrodružstvo vo všetkých terénoch.

04.10.2024 Kto sú najväčší favoriti gravelových majstrovstiev sveta a ako vyzerajú trasy v Belgicku?

Najväčším favoritom na zisk dúhového dresu je v mužoch Mathieu van der Poel a v ženách Lotte Kopecky.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu