Test: SUNN Kern EL S1 (+video)
Naše hodnotenie
Sunn Kern EL S1 je podarený elektrobicykel určený jazdcom, ktorí si to chcú na trailoch užiť bez zbytočných kompromisov. Má všetko čo potrebujete a je postavený naozaj moderne. Jediné čo mu môžem vytknúť je použitie kratšej teleskopickej sedlovky pri veľkosti L a niektorým vyšším jazdcom to nemusí vyhovovať.
PLUSY
- Moderná geomtetria
- Agilita vďaka prevedeniu mullet
- Pružinový tlmič Formula
MÍNUSY
- Kratšia teleskopická sedlovka pri veľkosti rámu L
Francúzska značka SUNN vyrába bicykle už od roku 1982. Model SUNN Kern EL S1 je horský enduro elektrobicykel v prevedení mullet a s vyššími zdvihmi. Je teda pripravený zdolávať aj tie najťažšie terény.
Rám
Bicykel má hliníkový rám s integrovanou 630 Wh batériou. Z nej je napájaný motor Shimano EP8 s výkonom 250 W a krútiacim momentom 85 Nm.
Zdvih rámu je slušných 155 mm, čo vám v kombinácii so 160 mm vidlicou poskytne dostatok zdvihu v akomkoľvek teréne.
Rám je navrhnutý pre použitie s kombináciou kolies mullet. To znamená, že vpredu sa nachádza väčšie 29´ koleso a vzadu menšie 27,5´ koleso.
Geometria rámu je moderná a vo veľkosti M má bicykel rázvor kolies 1 229 mm. Hodnota Reach je 444 mm a Stack je 620 mm. Hlavový uhol je 65 stupňov a uhol sedlovej trubky je 75 stupňov.
Všetky tieto hodnoty a vlastnosti ho predurčujú k tomu, aby ste sa na ňom cítili pohodlne počas výšľapu a zvládli počas jazdy z kopca vyťažiť z elektrobicykla maximum.
Komponenty
Testovaná verzia je druhou najvyššou v ponuke výrobcu. Za odporúčanú cenu 5 799 € na ňom dostanete slušnú výbavu.
O tlmenie sa vpredu stará vidlica RockShox ZEB Select so zdvihom 160 mm, ktorej vzadu sekunduje pružinový tlmič Formula MOD E Coil.
Pohon zabezpečuje spoločnosť Shimano, konkrétne rada XT, doplnená o kľuky z nižšej triedy Deore.
Zadná prehadzovačka Shimano XT má 11 rýchlostí s rozsahom pastorkov kazety 11-50 zubov.
O brzdný výkon sa starajú štvorpiestové brzdy Formula Cura vpredu respektíve Formula Cura 2 vzadu s kotúčmi vo veľkosti 220 mm vpredu, respektíve 203 mm vzadu.
Teleskopická sedlovka je od spoločnosti SDG TELLIS a jej zdvih je 125 mm na veľkosti rámu S a 150 mm pri väčších veľkostiach.
Ráfiky sú MACH1 a náboje Shimano. Na kolesách sú obuté plášte Maxxis Assegai vpredu a Minion DHR II vzadu.
Jazda
Bicykel vás hneď na prvý pohľad upúta svojím netypickým dizajnom a pružinovým tlmičom, ktorý je síce schovaný v klietke, ale dodáva bicyklu agresívny vzhľad.
Vďaka svojmu kratšiemu Reachu a hodnote uhla sedlovej trubky 75 stupňov sedíte na bicykli v relatívne vzpriamenej pozícii a nad stredom bicykla. To vám výlet urobí pohodlnejším a taktiež to dodáva dostatok trakcie aj pri tých najstrmších stúpaniach.
Čo sa týka motora dodáva dostatok výkonu na prekonanie náročných stúpaní a jeho reakcia nie je trhaná.
Softvér dobre reaguje na podnety prichádzajúce od jazdca a vie sa prispôsobiť štýlu vašej jazdy, čo hodnotím pozitívne.
Plný potenciál bicykla odhalíte na trailoch zjazdového charakteru. Napriek tomu, že máte pod sebou elektrobicykel s hmotnosťou prekračujúcou 23 kg sa na ňom výborne šprintuje, samozrejme len do rýchlosti 25 km/h kedy vás mierne zbrzdí obmedzovač.
Bicykel má výborne doladené pruženie, tu by som vyzdvihol predovšetkým tlmič Formula, ktorý fungoval perfektne a myslím si, že voľba pružinového tlmiča bola správnou.
Aj vďaka nemu sa odkrýva skrytý potenciál bicykla v zjazdoch a v kombinácii s mixom kolies mullet je bicykel výborne ovládateľný a hravý.
Výborne tlmí nerovnosti, ale nemáte s ním problém dostať sa do vzduchu.
V neposlednom rade by som vyzdvihol brzdný výkon. Brzdy Formula Cura fungujú skvelo a nie je žiadny problém zastaviť s nimi rozbehnutý „vlak“.