Specialized predstavil nové univerzálne plášte S-Works Mondo. Peter Sagan ich mal na Paríž-Roubaix 2023
Specialized predstavil novú pneumatiku pre cestné bicykle S-Works Mondo, o ktorej sa hovorí, že je „referenčnou vytrvalostnou pneumatikou pre všetky cesty“.
Výrobca hovorí, že jednoduché vytrvalostné pneumatiky a pneumatiky do každého počasia sú „mŕtve“, pričom spotrebitelia teraz požadujú dlhšiu životnosť behúňa a ochranu proti defektom bez kompromisov v rýchlosti.
bezdušová cestná pneumatika vychádza v ústrety práve týmto požiadavkám a zároveň prekonáva ostatné pneumatiky v kategórii vytrvalosti.
Nové S-Works Mondo mal na Paríž-Roubaix 2023 Peter Sagan a nové plášte Specializedu mali aj ženy na Femmes Paris-Roubaix 2023.
Specialized tvrdí, že pneumatika je niečo medzi pneumatikami Turbo a Roubaix. Je k dispozícii v troch veľkostiach a stojí 79 eur.
Dlhá životnosť behúňa už nestačí
Specialized hovorí, že „koncepcia jednoduchej vytrvalostnej pneumatiky“ alebo „pneumatiky do každého počasia“ je mŕtva a ochrana proti prepichnutiu a dlhá životnosť behúňa už pre vytrvalostné cestné bicykle nestačia .
Plášte S-Works Mondo sú pre jazdcov, ktorí chcú jazdiť na každej ceste a dosiahnuť „rýchlosť podobnú pretekom“ bez kompromisov v oblasti ochrany proti defektom alebo životnosti dezénu.
Tieto tvrdenia sú podobné tvrdeniam iných značiek a odrážajú širší trend odklonu od zimných pneumatík, ktoré robia kompromisy v rýchlosti.
Napríklad Pirelli P-Zero Race 4S údajne spájajú „pretekársky pocit“ s dostatočnou odolnosťou na štvorsezónne použitie. Continental GP5000 AS TR má ochranu proti prepichnutiu ako zimná guma Grand Prix 4 Season, ale dostatočnú rýchlosť pre cyklistov, ktorí chcú ísť rýchlo po celý rok.
Dve zložené zmesi
S cieľom vytvoriť rýchlu, ale odolnú pneumatiku Specialized hovorí, že má v S-Works Mondo dve zmesi.
Rovnako ako model S-Works Turbo uvedený na trh minulý rok, aj S-Works Mondo používa zmes Gripton od Specialized v dvoch zmesiach, T2 a T5.
Zmes T2 Gripton je použitá v strede pneumatiky pre rýchlosť a odolnosť. Specialized používa T5 Gripton na ramene pneumatiky pre zvýšenú priľnavosť v mokrých a suchých podmienkach.
Aj keď zdieľajú rovnaké zmesi, tieto dve pneumatiky sa líšia, pokiaľ ide o kostru. Turbo má plášť Blackbelt, ktorý je ľahký, pružný a zároveň poskytuje efektívnu odolnosť proti defektom pre „najrýchlejšie“ pneumatiky Specializedu.
Mondo je údajne jedinou pneumatikou v rade Specializedu, ktorá využíva svoj plášť 120 TPI Grid Race, o ktorom hovorí, že má flexibilné, ľahké vystuženie bočnice a ochranu proti prepichnutiu.
Lepšia ochrana a ľahšie ako konkurenti
Specialized tvrdí, že S-Works Mondo má o 11 percent nižší valivý odpor ako „predchádzajúca špičková pneumatika vo svojej triede“.
Tiež hovorí, že má o 12 percent lepšiu odolnosť proti prepichnutiu ako predchádzajúci najlepší model od Specializedu. Je to vďaka ochrane proti prepichnutiu Blackbelt Breaker, ktorá prebieha pozdĺž stredu pneumatík.
Značka tiež tvrdí, že plášť S-Works Mondo je o 5 percent ľahší ako „najbližšia konkurencia v oblasti vytrvalostných pneumatík“.
Tri veľkosti
S-Works Mondo je k dispozícii v troch veľkostiach: 700 x 28 mm, 700 x 32 mm a 700 x 35 mm.
Specialized poskytuje odporúčaný tlak v pneumatikách a približné hmotnosti pre každú veľkosť:
- 700x28mm: 70-95psi, približná hmotnosť 310g
- 700x32mm: 50-80psi, približná hmotnosť 330g
- 700x35mm: 50-80psi, približná hmotnosť 360g
Specialized Romin Evo Pro / Mirror
Specialized tiež predstavil nové sedlo Romin Evo Pro s technológiou Mirror, ktorá údajne zníži tlak o 26 percent.
Nové sedlo používa rovnakú 3D tlačenú podložku ako S-Works Romin Evo Pro s Mirrorom, ale má nylonovú škrupinu z regenerovaných uhlíkových vlákien spolu s dutými titánovými koľajnicami.
Sedlo bude dostupné v dvoch šírkach – 143 mm a 155 mm.