Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Specialized predstavil nové univerzálne plášte S-Works Mondo. Peter Sagan ich mal na Paríž-Roubaix 2023

Specialized spojil u nových plášťov dlhú životnosť s ochranou proti defektom bez kompromisov v rýchlosti.
Martin Sarvaš
Specialized predstavil nové univerzálne plášte S-Works Mondo. Peter Sagan ich mal na Paríž-Roubaix 2023

Specialized predstavil novú pneumatiku pre cestné bicykle S-Works Mondo, o ktorej sa hovorí, že je „referenčnou vytrvalostnou pneumatikou pre všetky cesty“.

Výrobca hovorí, že jednoduché vytrvalostné pneumatiky a pneumatiky do každého počasia sú „mŕtve“, pričom spotrebitelia teraz požadujú dlhšiu životnosť behúňa a ochranu proti defektom bez kompromisov v rýchlosti.

bezdušová cestná pneumatika vychádza v ústrety práve týmto požiadavkám a zároveň prekonáva ostatné pneumatiky v kategórii vytrvalosti.

Nové S-Works Mondo mal na Paríž-Roubaix 2023 Peter Sagan a nové plášte Specializedu mali aj ženy na Femmes Paris-Roubaix 2023.

Specialized tvrdí, že pneumatika je niečo medzi pneumatikami Turbo a Roubaix. Je k dispozícii v troch veľkostiach a stojí 79 eur.

Dlhá životnosť behúňa už nestačí

Specialized hovorí, že „koncepcia jednoduchej vytrvalostnej pneumatiky“ alebo „pneumatiky do každého počasia“ je mŕtva a ochrana proti prepichnutiu a dlhá životnosť behúňa už pre vytrvalostné cestné bicykle nestačia .

Plášte S-Works Mondo sú pre jazdcov, ktorí chcú jazdiť na každej ceste a dosiahnuť „rýchlosť podobnú pretekom“ bez kompromisov v oblasti ochrany proti defektom alebo životnosti dezénu.

Tieto tvrdenia sú podobné tvrdeniam iných značiek a odrážajú širší trend odklonu od zimných pneumatík, ktoré robia kompromisy v rýchlosti.

Napríklad Pirelli P-Zero Race 4S údajne spájajú „pretekársky pocit“ s dostatočnou odolnosťou na štvorsezónne použitie. Continental GP5000 AS TR má ochranu proti prepichnutiu ako zimná guma Grand Prix 4 Season, ale dostatočnú rýchlosť pre cyklistov, ktorí chcú ísť rýchlo po celý rok.

Dve zložené zmesi

S cieľom vytvoriť rýchlu, ale odolnú pneumatiku Specialized hovorí, že má v S-Works Mondo dve zmesi.

Rovnako ako model S-Works Turbo uvedený na trh minulý rok, aj S-Works Mondo používa zmes Gripton od Specialized v dvoch zmesiach, T2 a T5.

Zmes T2 Gripton je použitá v strede pneumatiky pre rýchlosť a odolnosť. Specialized používa T5 Gripton na ramene pneumatiky pre zvýšenú priľnavosť v mokrých a suchých podmienkach.

Aj keď zdieľajú rovnaké zmesi, tieto dve pneumatiky sa líšia, pokiaľ ide o kostru. Turbo má plášť Blackbelt, ktorý je ľahký, pružný a zároveň poskytuje efektívnu odolnosť proti defektom pre „najrýchlejšie“ pneumatiky Specializedu.

Mondo je údajne jedinou pneumatikou v rade Specializedu, ktorá využíva svoj plášť 120 TPI Grid Race, o ktorom hovorí, že má flexibilné, ľahké vystuženie bočnice a ochranu proti prepichnutiu.

Lepšia ochrana a ľahšie ako konkurenti

Specialized tvrdí, že S-Works Mondo má o 11 percent nižší valivý odpor ako „predchádzajúca špičková pneumatika vo svojej triede“.

Tiež hovorí, že má o 12 percent lepšiu odolnosť proti prepichnutiu ako predchádzajúci najlepší model od Specializedu. Je to vďaka ochrane proti prepichnutiu Blackbelt Breaker, ktorá prebieha pozdĺž stredu pneumatík.

Značka tiež tvrdí, že plášť S-Works Mondo je o 5 percent ľahší ako „najbližšia konkurencia v oblasti vytrvalostných pneumatík“.

Tri veľkosti

S-Works Mondo je k dispozícii v troch veľkostiach: 700 x 28 mm, 700 x 32 mm a 700 x 35 mm.

Specialized poskytuje odporúčaný tlak v pneumatikách a približné hmotnosti pre každú veľkosť:

  • 700x28mm: 70-95psi, približná hmotnosť 310g
  • 700x32mm: 50-80psi, približná hmotnosť 330g
  • 700x35mm: 50-80psi, približná hmotnosť 360g

Specialized Romin Evo Pro / Mirror

Specialized tiež predstavil nové sedlo Romin Evo Pro s technológiou Mirror, ktorá údajne zníži tlak o 26 percent.

Nové sedlo používa rovnakú 3D tlačenú podložku ako S-Works Romin Evo Pro s Mirrorom, ale má nylonovú škrupinu z regenerovaných uhlíkových vlákien spolu s dutými titánovými koľajnicami.

Sedlo bude dostupné v dvoch šírkach – 143 mm a 155 mm.

Aktuality

13:01 Mathieu van der Poel je bez Van Aerta suverénnym favoritom monumentu Okolo Flámska.

Mads Pedersen síce na pretekoch odštartuje, ale po tvrdom páde na Dwars door Vlaandren, pri ktorom utrpel početné pomliaždeniny a odreniny, sú jeho šance na výhru určite nižšie.

Včera 17:48 Detaily a špecifikácia pretekárskeho špeciálu Trek Madone SLR Madsa Pedersena.

Bicykel s unikátnym dizajnom priniesol Pedersenovi šťastie a pripísal si na ňom víťazstvo na belgickej klasike Gent-Wevelgem.

Včera 17:01 Wout van Aert má za sebou operáciu, na bicykel však tak skoro nevysadne.

Pri páde na klasike Dwars door Vlaandren utrpel Van Aert zlomeniny siedmich rebier, hrudnej aj kľúčnej kosti.Pri páde na klasike Dwars door Vlaandren utrpel Van Aert zlomeniny siedmich rebier, hrudnej aj kľúčnej kosti.

Včera 16:29 Vanesa Petrovská končí v tíme NS Bikes UR Team.

Oznámila to dnes prostredníctvom sociálnej siete Instagram.

Včera 10:17 Wout van Aert aj Jasper Stuyven musia podstúpiť operácie po hrozivom hromadnom páde.

Van Aert má vraj zlomenú hrudnú aj kľúčnu kosť a až sedem rebier, zatiaľ čo Stuyven má zlomenú kľúčnu kosť. Obaja sú hospitalizovaný v nemocnici v belgickom Herentals.

Zavrieť reklamu