Test: Motor Bosch Performance Line CX Race

Nový motor od Boschu sa od svojho predchodcu nelíši krútiacim momentom, ten zostal na úrovni 85 Nm. Nové je to, že motor v móde Race ponúka až 400-percentnú podporu v porovnaní s 340 percentami motora Performance Line CX.Naše hodnotenie
S motorom Bosch Performance Line CX Race na vašom elektrobicykli určite neurobíte krok vedľa. Ak máte pretekárske ambície, oceníte množstvo výkonu a funkciu Extended Boost.
PLUSY
- Dodatočná podpora je výrazne silnejšia
- Extended Boost poskytuje dodatočný výkon počas dlhšej doby
- Nižšia hmotnosť
MÍNUSY
- Extended Boost môže narušiť trakciu v zákrutách - týka sa to veľmi pokročilej jazdy
Výrobca zvýšil aj rozsah podpory do maximálnej frekvencie šliapania nad 120 otáčok za minútu.
Motor môže jazdec ovládať pomocou aplikácie Bosch eBike Flow, v ktorej si môže nastaviť jednotlivé úrovne podpory a ďalšieho správania motora.
Nový motor využíva rovnaký spôsob uchytenia ako ten predošlý a jeho puzdro je vyrobené z horčíka. Hmotnosť Bosch Performance Line CX Race je 2,75 kg.
Výkon
Motor sme mali možnosť otestovať na bicykli Trek Rail a hneď na úvod treba podotknúť, že tento elektrobicykel sa podaril.
Čo sa týka samotného motora, tam pri prechode medzi módmi Turbo a Race cítite výrazný rozdiel v podpore šliapania.
400-percentná podpora znamená, že motor vydáva štvornásobok výkonu, ktorý ste sami vynaložili. Výkon naozaj pocítite a vyvolá vám to úsmev na tvári.
Dodatočná podpora motora je najvýraznejšia pri stredných a vyšších rýchlostiach, ale pri nižšej kadencii. To má za následok, že málokedy zle odhadnete kopec a budete krútiť naprázdno.
Výrobca uvádza, že bicykel s týmto motorom by mal ovládať len skúsený jazdec s vyšperkovanou technikou jazdy, ale nám sa motor javil ako veľmi predvídateľný, s dobrou reakciou na podnety, ktoré doň dostávate cez pedále.
Jediné, na čo si treba dať pozor, je rozbiehanie, napríklad pri otáčaní, vtedy treba byť veľmi obozretný.
Počas testovania nebolo v lese príliš mokro, ale ani sucho, dalo by sa to nazvať ideálnymi podmienkami a koleso mi pri výšľape prešmyklo iba raz, v technickom a strmom teréne.
Otázkou je, či je to vďaka novým a prepracovaným motorovým senzorom alebo širšiemu pásmu kadencie, prípadne tým, že motor má vyššiu mieru podpory, a tak viete aj tie najstrmšie stúpania prejsť relatívne plynulo.
Funkcia Extended Boost, známa z režimu eMTB, je k dispozícii aj v režime Race, avšak s oveľa dlhším momentom. Je optimálna na prekonávanie veľmi technických miest, avšak treba s ňou zaobchádzať veľmi opatrne.
Pri šliapaní v plochých zákrutách alebo v zákrutách s voľným podkladom môžete kvôli dodatočnému výkonu stratiť trakciu.
Výsledok
Bosch Performance Line CX Race je pretekársky motor, s ktorým sa pri jazde cítite tak, že máte všetko pod kontrolou. Bicykel poháňa presne podľa pokynov jazdca a ide vpred naozaj veľmi sebavedomo.
400-percentná podpora, dodatočná funkcia Extended Boost a plynulé dodávanie výkonu sú pôsobivé a prinesú pridanú hodnotu nielen pretekárom.