Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Gemini vytvorili najľahšie riadidlá určené na horskú cyklistiku

Riadidlá Wässat vážia menej než 100 gramov a sú 740 mm široké.
Matúš Bušík
Gemini vytvorili najľahšie riadidlá určené na horskú cyklistiku

Gemini Wässat sú podľa tvrdení výrobcu najľahšími cross-country riadidlami na svete, vážia len 99 gramov a majú šírku 740 mm.

Riadidlá sú ručne vyrábané v Barcelone v dielni spoločnosti Gemini a môžu byť vyrobené v akejkoľvek šírke v rozmedzí od 680 do 800 milimetrov.

Uvádzaná hmotnosť 99 g je nameraná s toleranciou 2 gramy.

Pri výrobe riadidiel Wässat využil výrobca skúsenosti a technológiu, implementovanú pri výrobe svojich integrovaných riadidiel Pröpus.

Riadidlá nemajú „rise“ (zdvih), majú uhol „upsweep“ (horizontálny náklon) 5 stupňov a „back sweep“ (záklon) je 7 stupňov. Priemer riadidiel je 31,8 mm.

Výrobca Gemini tvrdí, že riadidlá sú navrhnuté tak, aby jazdcom, ktorí uprednostňujú vo svojich nastaveniach miernu rotáciu vyhovovali práve riadidlá Wässat. Túto rotáciu nemajú integrované riadidlá Pröpus.

Oválnu časť riadidiel nazvali v spoločnosti GMN. Má za úlohu pridávať vertikálnu absorpciu a zároveň prispievať k horizontálnej tuhosti. Výsledkom je menej vibrácií spôsobujúcich únavu a citlivejšie riadenie.

V procese konštrukcie sa používa membrána, ktorá zabezpečuje kompaktnosť uhlíkových vlákien s formou, aby sa predišlo akýmkoľvek chybám v procese výroby. Podľa Gemini to zabezpečí, že štruktúra riadidiel zostáva rovnaká po celej ich dĺžke.

Keď už hovoríme o uhlíku, Gemini uvádzajú, že používajú Mitsubishi MR70, a že „Wässat sú vyrobené zo špičkových uhlíkových vlákien, so stredným modulom karbónu, vyrábaným v Európe, vyvinutým tak, aby uspokojil tú najnáročnejšiu klientelu leteckého priemyslu.“

Špecifikácia a unikátny dizajn

Riadidlá Wässat sú k dispozícii v „ultraľahkom“ prevedení pre jazdcov s hmotnosťou do 90 kg. K dispozícii je aj model Performance DC, ktorý je určený jazdcom do 120 kg a je ťažší o 25 gramov.

Povrchová úprava riadidiel bude možná v dvoch prevedeniach a síce lesklej a matnej. V prípade, ak by ste sa rozhodli pre matnú verziu Wässat, ich hmotnosť bude o 1,9 gramov vyššia.

Na rozdiel od niektorých riadidiel s veľmi nízkou hmotnosťou sa v Gemini rozhodli aplikovať nálepky pod lak a chrániť ich tak pred vonkajšími vplyvmi.

Gemini ponúkajú možnosť výberu vlastných nálepiek na riadidlá, prípadne sa viete dohodnúť aj na kompletnej customizácii svojich riadidiel a vybrať im unikátny lak a dizajn.

Široké možnosti povrchových úprav a výrobkov na mieru nájdete na instagrame spoločnosti Gemini.

Cena riadidiel v základnom prevedení je 219,90 €.

Aktuality

16:38 Najhoršia bola prvá polhodina. Wout van Aert opisuje pád, pri ktorom utrpel zlomeniny rebier, kľúčnej aj hrudnej kosti.

Van Aert utrpel najhoršie zranenia zo všetkých pretekárov, ktorí skončili na zemi pri hromadnom páde na klasike Dwars door Vlaandren.

14:14 Foto: Ako to vyzeralo na prezentácii tímov na Giro d’Italia 2024.

176 jazdcov z 22 tímov má za sebou prezentáciu a najbližšie tri týždne ich čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

13:49 Foto: Tím EF Education musel na Giro d’Italia vymeniť ružové dresy za čierne.

Keďže ružový dres symbolizuje lídra na Gire, americký tím musel zmeniť farbu dresov, aby sa nemýlili s vedúcim jazdcom celkovej klasifikácie.

11:37 Slovenská polícia spustila absurdnú kampaň: Buď cyklista, nie egoista.

Minulý rok zomrelo na Slovensku 13 cyklistov a došlo k stovkám nehôd. Napriek tomu polícia nevyzýva k ohľaduplnosti vodičov áut voči cyklistom, ale naopak, cyklistov kritizuje už v slogane kampane.

10:30 Giro d’Italia 2024: Detaily trasy & dĺžky, prevýšenia a profily všetkých etáp.

Trasa Giro d’Italia 2024 je výrazne ľahšia v porovnaní s predošlými rokmi, ale stále sa môžeme tešiť na legendárne stúpania Mortirolo či Stelvio.

Zavrieť reklamu