Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Schwalbe a Pyrum Innovations vytvárajú recyklačný program starých plášťov

V budúcnosti tak zrejme nebudú staré a zničené plášte končiť na skládkach, ale vyrobia sa z nich nové pneumatiky.
Matúš Bušík
Schwalbe a Pyrum Innovations vytvárajú recyklačný program starých plášťov

Schwalbe sa ako prvá spoločnosť na svete chystá uviesť na trh plášte vyrobené z recyklovaných pneumatík.

„Schwalbe Recycling System“ bol prvýkrát predstavený na Eurobike minulý rok. Značka sa spojila s recyklačnou technologickou spoločnosťou Pyrum Innovations s cieľom vybudovať proces recyklácie na úrovni predajcov.

Pyrum používa dvojstupňový proces na oddelenie gumy, textilných vlákien a ocele na výrobu gumových granúl.

Schwalbe prevzali dodávky gumových granúl, ktoré plánujú použiť v pripravovanom recyklovanom plášti.

Schwalbe recycled tyres
Schwalbe zozbiera staré plášte a odváža ich do spoločnosti Pyrum. Zdroj: Schwalbe

Spoločnosť tvrdí, že takto zredukujú množstvo uvoľneného oxidu uhličitého do ovzdušia až o 80 %, v porovnaní s výrobným procesom nového plášťa.

Nie je známe, či sa schéma recyklácie vzťahuje aj na pneumatiky od iných výrobcov, aj keď sa zdá, že proces nie je obmedzený na gumovú zmes Schwalbe.

Schwalbe uvádza, že k decembru 2022 bolo recyklovaných 400 000 pneumatík, pričom nový recyklovaný plášť bude predstavený v júni 2023.

Proces recyklácie

Schwalbe recycle tyres
Gumové granule, ktoré vznikajú recykláciou sa používajú na výrobu nových plášťov. Zdroj: Schwalbe

Spoločnosť Schwalbe sa spojila s Pyrum Innovations na dodávanie recyklovaných sadzí, ktoré sú zmesou používanou pri výrobe plášťov.

Dvojstupňový recyklačný proces spoločnosti Pyrum začína rozdrvením pneumatiky na samostatné gumové granule, oceľ a textilné vlákno.

Gumové granule sa potom zahrejú na 700 °C v pyrolýznej peci, kde sa uvoľní plyn. Ten sa používa na napájanie závodu elektrickou energiou, čo prispieva k udržateľnosti procesu.

Systém produkuje recyklované sadze (rCB), ktoré možno použiť na výrobu nových plášťov.

Schwalbe udáva, že na premenu rCB na účinnú gumovú zmes na výrobu plášťov bol potrebný intenzívny výskum a značka pokračuje v napĺňaní cieľa, ktorým je rozširovanie použitia zmesi do existujúcich radov pneumatík.

Predajné miesta

Schwalbe recycled tyres
Schwalbe uvádza, že takto zrecyklovaných bolo už viac než 400 000 starých plášťov. Zdroj: Schwalbe

Spoločnosť Schwalbe už začala využívať svoju obchodnú sieť na vyhľadávanie predajcov, ktorí by sa podieľali na dodávke starých plášťov, pričom zatiaľ spolupracuje s 1 600 obchodmi v Nemecku, kde prebieha skúšobná schéma.

Koncoví užívatelia odovzdajú staré pneumatiky u zúčastnených predajcov a Schwalbe ich odvezie do Pyrum na recykláciu.

Recyklovaný materiál sa potom vráti do Schwalbe a začlení sa do nových produktov.

Aktuality

Včera 17:03 Jonathan Milan predviedol skvelý šprint a vyhral štvrtú etapu Giro d’Italia.

23-ročný Talian vyhral etapu v štýle monumentu Miláno-San Remo pred Kadenom Grovesom a Philom Bauhausom.

Včera 14:35 Jonas Vingegaard začal trénovať na bicykli a postupne sa zotavuje z početných zlomenín.

„Samozrejme, dúfam, že budem na štarte Tour de France. Nevieme presne, aká bude moja forma a ako bude prebiehať moje zotavenie, ale urobím všetko pre to, aby som sa tam dostal vo svojej top forme,“ hovorí Jonas Vingegaard vo videu, ktoré zverejnil jeho tím Visma – Lease a Bike.

Včera 14:22 Peter Sagan už zajtra odštartuje na cestných pretekoch Okolo Maďarska v drese tímu Pierre Baguette.

Sagan bude štartovať za slovenský tím na maďarských cestných etapových pretekoch, ktoré sa uskutočnia od 8. do 12. mája.

Včera 11:14 Geraint Thomas odkazuje Pogačarovi: Užil si si zábavu. Urobme si zajtra pekný pokojný deň.

Thomas si zavtipkoval v príspevku na Twitteri (X) po tom, ako v závere šprintérskej tretej etapy Giro d’Italia ušiel do úniku s Tadejom Pogačarom.

Včera 10:27 Detaily 4. etapy Giro d’Italia 2024: Dĺžka, prevýšenie a najväčší favoriti.

Etapa v štýle monumentu Miláno-San Remo má dĺžku 190 km a prevýšenie 2079 m. V závere sa očakáva hromadný šprint, aj keď stúpanie Capo Mele tesne pred cieľom môže narušiť plány šprintérov.

Zavrieť reklamu