Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Inzercia

Mercedes T180 d je praktické a pohodlné rodinné auto

Minivan od Mercedesu spĺňa presne to, čo by ste od neho čakali. Poskytuje prémiovú kvalitu, výbavu a pohodlie.
Matúš Bušík
Mercedes T180 d je praktické a pohodlné rodinné auto

Mercedes T 180 d v sebe na prvý pohľad kombinuje vlastnosti osobného a úžitkového vozidla. Zadná časť s veľkým kufrom pripomína dodávku z triedy V, zatiaľ čo predná sa viac podobá na osobné vozidlo.

Na prvý pohľad zaujmú aj zadné dvere, ktoré sa nachádzajú na oboch stranách a otvárajú sa vysunutím – vec typická pre veľké dodávky.

Lyžiny  na streche majú v sebe integrované priečniky, takže ich viete jednoducho použiť a namontovať na ne nosič na bicykle alebo strešný box, prípadne lyžiarsku výbavu. Takýto nosič nemám, takže som používal ten na ťažné zariadenie.

Veľmi pekná je predná maska vozidla a čo sa týka celkovo estetickej stránky, nie sú tu žiadne prehnané veci. Dizajn skôr pôsobí jednoducho a vkusne. Osobne sa mi veľmi páčila bordová farba laku.

Interiér 

Pozrime sa aj dovnútra vozidla, ktoré hneď na prvý dojem poskytuje veľkorysý priestor, či už ide o predné sedadlá, na ktorých sedíte o niečo vyššie ako v klasickom aute a máte tak dostatočný rozhľad okolo seba, alebo o zadné, ktorých veľkou výhodou je, že sú to tri naozaj plnohodnotné sedadlá. Pohodlne sa tu teda usadia aj traja dospelí ľudia.

Kufor je, ako by ste od tohto typu vozidla očakávali, dostatočne veľký – 517 l – a vojde doň všetko, čo potrebujete. Ak by ste T 180 používali ako rodinné vozidlo, myslím si, že kočiar sa doň vojde pohodlne. Výhodou kufra je aj to, že má naozaj nízke dno, čo oceníte pri nakladaní a vykladaní.

Čo sa týka displeja, je dostatočne veľký a ovláda sa intuitívne. Na ovládanie som si zvykol za krátky čas a veľa funkcií môžete ovládať priamo na volante pomocou malých dotykových tlačidiel. Toto sa mi naozaj páčilo a verím, že je to budúcnosť.

V príplatkovej výbave, ktorú sme testovali, bola aj funkcia Keyless go,  vďaka ktorej auto nemusíte odomykať ani zamykať. Stačí, ak sa k nemu priblížite na pár metrov a ono urobí všetko potrebné.

Pod kapotou 

Vozidlo sme testovali s najsilnejším možným motorom, a síce s 1,5 l dieselom s výkonom 85 kW/116 k. Na bežnú prepravu jednej alebo dvoch osôb a menšieho nákladu to stačí, ale na nejaké zbesilé predbiehanie to nie je. Ak by som mal v aute 5 ľudí a nejaký náklad, asi by som sa predbiehania vzdal úplne.

V tejto výbave má T 180 automatickú 7-stupňovú prevodovku a spotreba, samozrejme, závisí od terénu a štýlu jazdy. Na dlhších trasách som ju dokázal ustrážiť niekde na úrovni 6 l/100 km. Na diaľnici to bolo aj niečo cez 7 l/100 km.

Výsledný dojem 

V aute sa sedí veľmi pohodlne a pohodlné je aj jeho riadenie. K tomu prispieva množstvo asistenčných systémov, ktorých aktiváciu si volíte sami. Poskytuje dostatok priestoru pre viacčlennú rodinu. Výhodou sú veľký kufor s nízkym dnom a tri samostatné sedadlá vzadu.

Aktuality

Včera 16:43 Birell Bikefest 2024: Registrácia testovacích bicyklov je spustená!

Na webe bikefest.biker.sk pristáli prvé testovacie bicykle od značiek CTM, Forbidden, Rocky Mountain, či Wilier, no po prvýkrát si môžete rezervovať na testovanie aj cyklistické tretry. Prinesie ich so sebou Shimano.

Včera 16:38 Najhoršia bola prvá polhodina. Wout van Aert opisuje pád, pri ktorom utrpel zlomeniny rebier, kľúčnej aj hrudnej kosti.

Van Aert utrpel najhoršie zranenia zo všetkých pretekárov, ktorí skončili na zemi pri hromadnom páde na klasike Dwars door Vlaandren.

Včera 14:14 Foto: Ako to vyzeralo na prezentácii tímov na Giro d’Italia 2024.

176 jazdcov z 22 tímov má za sebou prezentáciu a najbližšie tri týždne ich čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

Včera 13:49 Foto: Tím EF Education musel na Giro d’Italia vymeniť ružové dresy za čierne.

Keďže ružový dres symbolizuje lídra na Gire, americký tím musel zmeniť farbu dresov, aby sa nemýlili s vedúcim jazdcom celkovej klasifikácie.

Včera 11:37 Slovenská polícia spustila absurdnú kampaň: Buď cyklista, nie egoista.

Minulý rok zomrelo na Slovensku 13 cyklistov a došlo k stovkám nehôd. Napriek tomu polícia nevyzýva k ohľaduplnosti vodičov áut voči cyklistom, ale naopak, cyklistov kritizuje už v slogane kampane.

Zavrieť reklamu