Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

2023 Marin Rift Zone prešiel niekoľkými zmenami zameranými hlavne na geometriu a odpruženie

Úplne nový rám prináša vylepšenia geometrie a kinematiky odpruženia s dôrazom na jeho citlivosť.
Matúš Bušík
2023 Marin Rift Zone prešiel niekoľkými zmenami zameranými hlavne na geometriu a odpruženie

Hliníkový model Marin Rift Zone bol pre rok 2023 aktualizovaný a ponúka vylepšenia geometrie a odpruženia v novom šate.

Model Rift Zone je podľa výrobcu najobľúbenejším horským bicyklom značky a vzhľadom na jeho trailovú geometriu, zdvih, špecifikácie a dostupnú cenu by to nemalo byť prekvapením.

Rovnako ako predchádzajúca generácia Rifty (ako bike Marin familiárne nazýva ), rám najnovšieho modelu prichádza v troch variantoch a mal by uspokojiť takmer každého jazdca.

Bicykel je k dispozícii so štyrmi rôznymi veľkosťami kolies. Bicykle pre dospelých sú dodávané s kolesami s veľkosťou 29 alebo 27,5 palcov, zatiaľ čo špeciálne modely Junior majú kolesá 26 alebo 24 palcové kolesá.

Bicykle pre dospelých ponúkajú po tri rôzne možnosti výbavy a juniorské bicykle sú vyrábané len v jednom prevedení. Dovedna tak nový Marin Rift Zone ponúka 8 rozličných modelov.

Ceny bicyklov sa pohybujú v rozmedzí od 1 999 € až po najvyšší model v cene 3 499 €.

Rám a odpruženie

Rám Rift Zone je vyrobený z hliníka Marin’s Series 3, ktorý je druhým najtechnickejším materiálom značky.

Trubky Marin’s Series 3 majú hladké zvary s dvojitými a trojitými spevnenými sekciami (double/triple butted), pričom ich profily boli upravené a tvarované tak, aby im dali svoj tvar. Vahadlo, patky a hlavný čap sú kované a káble sú vedené vnútorne.

Spolu so všetkými štandardnými technológiami série 3 prešla Rift Zone 2023 významnými vylepšeniami v snahe zlepšiť pocit z jazdy a vzhľad, tvrdí Marin.

Výraznou zmenou sú vnútorné porty na vedenie káblov na spodnej trubke, v blízkosti hlavovej trubky a v blízkosti spodného montážneho bodu tlmiča.

Výstupný port používa skrutku na upnutie káblov na mieste, zatiaľ čo vstupné porty sú naklonené, takže káble vstupujú do rámu v lepšom uhle. Hladký vzhľad vstupných portov navodzuje dojem, že sú súčasťou rámu.

Nevyužité porty na vedenie káblov je možné upchať rozširujúcimi sa gumovými záslepkami.

Ďalšie vylepšenia vedenia káblov sa týkajú prechodu medzi hlavnou časťou rámu a zadnou stavbou.

Pôvodný model Rift Zone mal káble vedené popod popod stredové zloženie a brzdová hadica vychádzala zo spodnej trubky a pokračovala na spodnej strane zadnej stavby bez akýchkoľvek ďalších upevnení v ráme.

Hadice nového modelu sa pred vstupom do zadnej stavby prevliekajú cez kovanú časť hlavného čapu. Káble prechádzajú blízko osi hlavného čapu, aby sa znížilo ťahanie kábla počas stláčania a nevyžadujú žiadne ďalšie upevňovacie prvky.

Rovnako ako pri predchádzajúcom modeli, namiesto toho, aby sa lanko teleskopickej sedlovky ohýbalo medzi spodnou trubkou a sedlovou trubkou v ich vnútri, nakrátko opustí spodnú trubku pred opätovným vstupom do rámu na základni sedlovej trubky.

Robustná ochrana reťaze je pripojená k zadnej stavbe na strane pohonu, aby udržala bicykel čo najtichší.

Marin prešiel zo svojich patentovaných patiek prehadzovačky na univerzálnu SRAM (UDH).

Kinematika odpruženia

Marin zdokonalil 130 mm zdvihu zadnej stavby na novom Rift Zone. Pomer pákového efektu teraz začína na 2,66 a klesá na 2,09 na konci.

To dáva odpruženiu 21,72 percent progresie počas zdvihu, vďaka čomu je ideálnym pre vzduchové tlmiče, ktoré sú od výroby na mieru prispôsobené tomuto rámu.

Pri 32 zubovom prevodníku a 15 zubovom pastorku je anti-squat o niečo viac ako 111 percent. To znamená, že odpruženie bude s väčšou pravdepodobnosťou odolávať pohybu vytváranému silami pri šliapaní do pedálov.

Anti-rise (ako brzdné sily ovplyvňujú odpruženie) začína tesne pod 100 percentami pri plnom zdvihu a klesá na niečo viac ako 77 percent pri spodku.

Pri správnom nastavení sag je to 93 percent. To znamená, že brzdné sily majú malý vplyv na odpruženie, ale hodnota nižšia ako 100 percent znamená, že by to teoreticky malo spôsobiť, že zadná stavba bude citlivejšia na absorpciu nárazov pri brzdení.

Revidovanej kinematike Rift Zone zodpovedajú aj prispôsobené tlmiče. Tie boli vyladené tak, aby poskytovali citlivosť pri malých nárazoch bez zapojenia tlmiča v jeho strednej časti.

Marin tvrdí, že pocit je hravejší a tvrdší v porovnaní s enduro bicyklami, ale citlivosť mu nechýba.

Geometria

Aj keď sa geometria nového Rift Zone príliš nevzdialila od čísel toho predchádzajúceho, geometria predsa len dostala niekoľko kľúčových aktualizácií.

Tieto zmeny udržujú Rifty v aktuálnom trende geometrie trailových bicyklov, vďaka čomu by ste z neho mali dostať maximum.

Geometria Marin Rift Zone 27,5
Geometria Marin Rift Zone 29

Uhly hlavovej trubky v celom rade veľkostí kolies nového bicykla sa teraz zhodujú. Každá verzia má 65,5-stupňový hlavový uhol, zatiaľ čo predtým to mal iba 29-palcový bicykel.

To znamená, že bicykle s 26″ a 24″ kolesami stratili dva stupne zo 67,5 stupňa a 27,5-palcové bicykle sa znížili zo 66,5 stupňa o jeden stupeň.

Čo sa týka uhlu sedlovej trubky ten je taktiež rovnaký pri všetkých modeloch a síce 77 stupňov.

Inžinieri taktiež predĺžili zadnú stavbu z pôvodných 425 mm na 430 mm.

Bicykel s 29 palcovými kolesami je dostupný vo veľkostiach od S až po XL, zatiaľ čo bicykle s 27,5 palcovými kolesami budú dostupné aj vo veľkosti XS.

Hodnoty reach dosahujú hodnoty od 415 mm (27,5 veľkosť XS) až po 515 mm (29, XL).

Rift Zone s 26″ a 24″ kolesami sú dostupné v jednej veľkosti a zdieľajú väčšinu geometrie.

Kľúčové čísla zahŕňajú 65,5-stupňový hlavový uhol, reach 380 mm a 425 mm dlhú zadnú stavbu. Dôležité je aj to, že oba tieto bicykle majú 76-stupňový uhol sedlovej trubky.

Geometria Marin Rift Zone Junior

Špecifikácie modelov a ceny

Rad bicyklov Rift Zone má osem modelov so štyrmi rôznymi veľkosťami kolies a v pomere cena/výkon sú zaujímavou voľbou. Cena jednotlivých modelov sa pohybuje v rozmedzí 1 999 € až po 3 499 €.

Marin sa sústredil na premyslené špecifikácie a zameral sa na výkon tam, kde na ňom najviac záleží.

Napríklad špičkový model XR je vybavený na mieru vyladeným zadným tlmičom Fox Float X a vidlicou Marzocchi’s Bomber Z1 Rail.

Inde je prehadzovačka XT spárovaná s kazetou a radením SLX a výkonnými štvor-piestovými strmeňmi Shimano BR-MT420 a brzdovými páčkami M4100.

2023 Marin Rift Zone 29in XR

  • Rám: Series 3 6061 aluminium, 130mm-travel MultiTrac Suspension, Boost 12x148mm axle, 73mm BSA stredové zloženie, ISCG05
  • Tlmič: Fox Float X Performance, custom tuned (Metric trunnion 210x50mm)
  • Vidlica: Marzocchi Bomber Z1, RAIL, 140mm
  • Pohon: Shimano XT M8100 / SLX M7100
  • Brzdy: Shimano BR-MT420 4-piestové strmene, páčky BL-M4100 levers
  • Kolesá/plášte: Marin Aluminium Double Wall / Maxxis Assegai MaxxTerra EXO 29×2.5in
  • Riadidlá/predstavec/gripy: Marin Mini-Riser 780mm/Marin 3D Forged Alloy/Marin Grizzly Lock On
  • Sedlovka/sedlo: TranzX YSP23JL (S: 150mm, M and L: 170mm, XL: 200mm travel) / Marin Speed Concept
  • Cena:  3 499 €

2023 Marin Rift Zone 29in 2

  • Rám: Series 3 6061 aluminium, 130mm-travel MultiTrac Suspension, Boost 12x148mm axle, 73mm BSA stredové zloženie, ISCG05
  • Tlmič: RockShox Deluxe Select RT, custom tuned (Metric trunnion 210x50mm)
  • Vidlica: Marzocchi Bomber Z2, RAIL, 140mm
  • Pohon: Shimano Deore M6100
  • Brzdy: Shimano BR-MT200 strmene, BL-M200 páčky
  • Kolesá/plášte: Marin Aluminium Double Wall on Shimano HB-MT410B náboje: Vee Tire Flow SNAP Tackee Compound 29×2.35in
  • Riadidlá/predstavec/gripy: Marin Mini-Riser 780mm/Marin 3D Forged Alloy/Marin Grizzly Lock On
  • Sedlovka/sedlo: TranzX YSP23JL (S: 150mm, M, L and XL: 170mm travel) / Marin Speed Concept
  • Cena:  2 599 €

2023 Marin Rift Zone 29in 1 

  • Rám: Series 3 6061 aluminium, 130mm-travel MultiTrac Suspension, Boost 9x141mm axle, 73mm BSA stredové zloženie, ISCG05
  • Tlmič: X-Fusion O2 Pro R, custom tuned (Metric trunnion 210x50mm)
  • Vidlica: X-Fusion Slide Boost RC, 140mm
  • Pohon: Shimano Deore M5100, kľuky Marin
  • Brzdy: Shimano BR-MT200 strmene, BL-M200 páčky
  • Kolesá/plášte: Marin Aluminium Double Wall on Shimano HB-MT200/MT400 hubs/ Vee Tire Crown Gem Dual Control Compound 29×2.35in
  • Riadidlá/predstavec/gripy: Marin Mini-Riser 780mm/Marin 3D Forged Alloy/Marin MTN
  • Sedlovka/sedlo: Marin/Marin Speed Concept
  • Cena: 1 999 €

2023 Marin Rift Zone 27.5in XR

  • Rám: Series 3 6061 aluminium, 130mm-travel MultiTrac Suspension, Boost 12x148mm axle, 73mm BSA stredové zloženie, ISCG05
  • Tlmič: Fox Float X Performance, custom tuned (Metric trunnion 210x50mm)
  • Vidlica: Marzocchi Bomber Z1, RAIL, 140mm
  • Pohon: Shimano XT M8100 / SLX M7100, kľuky FSA GRID
  • Brzdy: Shimano BR-MT420 4-piestové strmene, BL-M4100 páčky
  • Kolesá/plášte: Marin Aluminium Double Wall on Shimano HB-MT410B hubs/ Maxxis Assegai MaxxTerra EXO 27.5×2.5in
  • Riadidlá/predstavec/gripy: Marin Mini-Riser 780mm/Marin 3D Forged Alloy/Marin Grizzle Lock On
  • Sedlovka/sedlo: TranzX YSP23JL (S: 150mm, M and L: 170mm, XL: 200mm travel) / Marin Speed Concept
  • Cena: 3 499 €

2023 Marin Rift Zone 27.5in 2 

  • Rám: Series 3 6061 aluminium, 130mm-travel MultiTrac Suspension, Boost 12x148mm axle, 73mm BSA stredové zloženie, ISCG05
  • Tlmič: RockShox Deluxe Select RT, custom tuned (Metric trunnion 210x50mm)
  • Vidlica: Marzocchi Bomber Z2, RAIL, 140mm
  • Pohon: Shimano Deore M6100, kľuky FSA Comet
  • Brzdy: Shimano BR-MT200 strmene, BL-M200 páčky
  • Kolesá/plášte: Marin Aluminium Double Wall on Shimano HB-MT410B hubs/ Vee Tire Flow SNAP Tackee Compound 27.5×2.35in
  • Riadidlá/predstavec/gripy: Marin Mini-Riser 780mm/Marin 3D Forged Alloy/Marin Grizzly Lock On
  • Sedlovka/sedlo: TranzX YSP23JL (S: 150mm, M, L and XL: 170mm travel) / Marin Speed Concept
  • Cena: 2 599 €

2023 Marin Rift Zone 27.5in 1

  • Rám: Series 3 6061 aluminium, 130mm-travel MultiTrac Suspension, Boost 9x141mm axle, 73mm BSA stredové zloženie, ISCG05
  • Tlmič: X-Fusion O2 Pro R, custom tuned (Metric trunnion 210x50mm)
  • Vidlica: X-Fusion Slide Boost RC, 140mm
  • Pohon: Shimano Deore M5100, SunRace kazeta and Marin kľuky
  • Brzdy: Shimano BR-MT200 strmene, BL-M200 páčky
  • Kolesá/plášte: Marin Aluminium Double Wall on Shimano HB-MT200/MT400 hubs/ Vee Tire Crown Gem Dual Control Compound 27.5×2.35in
  • Riadidlá/predstavec/gripy: Marin Mini-Riser 780mm/Marin 3D Forged Alloy/Marin MTN
  • Sedlovka/sedlo: Marin/Marin Speed Concept
  • Cena: 1 999 €

2023 Marin Rift Zone 26in 

  • Rám: Series 3 6061 aluminium, 130mm, MultiTrac Suspension, 135mm dropout (upgradable to 12×142), 73mm BSA stredové zloženie
  • Tlmič: X-Fusion O2 Pro R, custom tuned (Metric trunnion 190x51mm)
  • Vidlica: X-Fusion Velvet RLC, 130mm
  • Pohon: Shimano Deore M5100, SunRace kazeta a Marin kľuky
  • Brzdy: Shimano BR-MT201 strmene, BL-M201 páčky
  • Kolesá/plášte: Marin Aluminium Double Wall/ Vee Tire Flow SNAP Tackee Compound 26×2.35in
  • Riadidlá/predstavec/gripy: Marin Mini-Riser 780mm/Marin 3D Forged Alloy/Marin MTN
  • Sedlovka/sedlo: Marin/Marin Speed Concept
  • Cena: 1 999 €

2023 Marin Rift Zone Jr. 24in 

  • Rám: Series 3 6061 aluminium, 130mm zdvih MultiTrac Suspension, 135mm dropout (upgradable to 12×142), 73mm BSA stredové zloženie
  • Tlmič: X-Fusion O2 Pro R, custom tuned (Metric trunnion 190x51mm)
  • Vidlica: X-Fusion Velvet RLC, 130mm
  • Pohon: Shimano Deore M5100, SunRace kazeta a Marin kľuky
  • Brzdy: Shimano BR-MT201 strmene, BL-M201 páčky
  • Kolesá/plášte: Marin Aluminium Double Wall/ Vee Tire Flow SNAP Tackee Compound 24×2.35in
  • Riadidlá/predstavec/gripy: Marin Mini-Riser 780mm/Marin 3D Forged Alloy/Marin MTN
  • Sedlovka/sedlo: Marin/Marin Speed Concept
  • Cena: 1 999 €

Aktuality

10:33 Držať tempo s Tadejom Pogačarom sa nevyplatí. Ben O’Connor to skúsil a doplatil na to veľkou stratou.

Ben O’Connor bol jediný, kto sa pokúsil udržať tempo s Tadejom Pogačarom po jeho útoku v závere 2. etapy Giro d’Italia. Už po 300 metroch však zaostal a nakoniec prišiel do cieľa s minútovou stratou.

10:08 Tadej Pogačar vyhral etapu na Gire bez cyklopočítača: Musíte len viac počúvať svoje telo.

25-ročný Slovinec dostal defekt a spadol v úvode rozhodujúceho stúpania. Napriek tomu dokázal zvíťaziť a oblečie sa do ružového dresu lídra Giro d’Italia.

09:25 Detaily 3. etapy Giro d’Italia 2024: Dĺžka, prevýšenie a najväčší favoriti.

Prvá rovinatá etapa má 165 km, prevýšenie len 831 m a očakávame dojazd v hromadnom šprinte. Najväčší favoriti sú Tim Merlier a Olav Kooij.

Včera 17:18 Tadej Pogačar suverénne vyhral druhú etapu Giro d’Italia aj napriek defektu a pádu pred rozhodujúcim stúpaním.

Na druhom mieste skončil Daniel Martinez a tretí finišoval Geraint Thomas. Pogačar sa po premiérovom víťazstve na Gire oblečie do ružového dresu.

Včera 14:10 Viktória Chladoňová skončila celkovo druhá po skvelých výkonoch na juniorskom etapáku vo Francúzsku.

Chladoňová vybojovala na pretekoch Tour du Gévaudan Occitanie femmes druhé miesto v prvej etape a v druhej etape skončila šiesta. Výborný výsledok dosiahla aj Sofia Ungerová, ktorá skončila celkovo siedma po siedmom a ôsmom mieste v etapách.

Zavrieť reklamu