Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Tento motor namontovaný na sedlovke premení akýkoľvek bicykel na e-bike za 30 sekúnd

Systém PikaBoost ponúka 250-wattový boost a dobíjanie pri brzdení v 3kg balení.
Biker
Tento motor namontovaný na sedlovke premení akýkoľvek bicykel na e-bike za 30 sekúnd

Nový systém elektrického motora Livall PikaBoost je navrhnutý tak, aby sa pripevnil k sedlovke bicykla bez asistencie a zmenil ho na elektrický bicykel za nárokovaných 30 sekúnd.

Ide o projekt na Kickstarteri, ktorého cieľom bolo vyzbierať 25-tisíc dolárov, no podarilo sa vyzbierať takmer 370-tisíc dolárov a do konca kampane ešte zostáva 44 dní.

Má samosvorný mechanizmus a dodatočný výkon až 250 wattov, ktorý je prenesený prostredníctvom valčeka, ktorý je umiestnený na zadnej pneumatike.

Jednotka PikaBoost údajne váži 3 kg a poskytuje dojazd 30 km na jedno nabitie.

PikaBoost ponúka tzv. regeneračné brzdenie, čo znamená, že batéria sa dobíja pri jazde z kopca alebo keď spomaľujete, čo pomáha zvýšiť dojazd.

Je napájaný 234Wh batériou, ktorá sa nabije za tri hodiny. Dajú sa dokúpiť ďalšie batérie, ktoré zapojíte do jednotky a zdvojnásobíte jej dosah.

30-sekundová konverzia na e-bike

Rýchle pripevnenie k bicyklu bez akýchkoľvek montážnych prác je teoreticky výhodou oproti innným súpravám na prestavbu klasického bicykla na e-bike, kde je potrebné namontovať do bicykla motor.

Livall tvrdí, že môžete namontovať alebo odstrániť PikaBoost z bicykla za 30 sekúnd, takže je podľa značky ľahko prenosný medzi bicyklami.

Motor PikaBoost je uložený v jeho širokom zadnom valci, o ktorom výrobca tvrdí, že je odolný voči opotrebovaniu a je navrhnutý s miernym behúňom, takže funguje s rôznymi šírkami pneumatík a aj vo vlhkých podmienkach. Jednotka je údajne vodotesná IP66.

Prečítajte si tiež

Okrem batérie obsahuje telo PikaBoost elektroniku, ktorá sníma pohyb, zatiaľ čo sada akcelerometrov zisťuje, či brzdíte, a odpojí napájanie motora, čím sa aktivuje aj regeneratívne brzdenie v jednotke.

Elektronika tiež zisťuje zmeny kadencie pedálovania a uhol stúpania a podľa toho upravuje výkon.

Keď integrované zadné svetlo zaznamená spomalenie, funguje ako brzdové svetlo. PikaBoost obsahuje aj USB port, takže ho môžete použiť ako powerbaku pre váš telefón a iné USB zariadenia.

Medzi ďalšie funkcie patrí zámok Bluetooth, ktorý automaticky uzamkne jednotku tak, aby nemohla fungovať, keď ste mimo dosahu Bluetooth.

Tri jazdné režimy

PikaBoost možno použiť v troch rôznych režimoch, v závislosti od vašich preferencií.

V režime Cruise bude jednotka automaticky udržiavať rýchlosť, aj keď prestanete šliapať do pedálov. Na mnohých územiach vrátane EÚ to nemusí byť veľmi užitočné, kde zákony o elektrických bicykloch vyžadujú, aby motor elektrického bicykla poskytoval pomoc len pri šliapaní.

V režime Roll sa jednotka zapne, aby poskytla pomoc, keď idete do kopca alebo jazdíte po nerovnom teréne, ale sama sa vypne na rovine a z kopca.

V režime Exercise jednotka aplikuje dodatočný odpor prostredníctvom svojho regeneratívneho brzdenia, takže počas jazdy budete viac trénovať a zároveň dobíjať baterku.

Livall spúšťa systém PikaBoost na Kickstarteri s 50-percentnou zľavou pre prvých podporovateľov, čím sa maloobchodná cena jednotky po uvedení na trh znížila na 299 dolárov.

Aktuality

16:43 Birell Bikefest 2024: Registrácia testovacích bicyklov je spustená!

Na webe bikefest.biker.sk pristáli prvé testovacie bicykle od značiek CTM, Forbidden, Rocky Mountain, či Wilier, no po prvýkrát si môžete rezervovať na testovanie aj cyklistické tretry. Prinesie ich so sebou Shimano.

16:38 Najhoršia bola prvá polhodina. Wout van Aert opisuje pád, pri ktorom utrpel zlomeniny rebier, kľúčnej aj hrudnej kosti.

Van Aert utrpel najhoršie zranenia zo všetkých pretekárov, ktorí skončili na zemi pri hromadnom páde na klasike Dwars door Vlaandren.

14:14 Foto: Ako to vyzeralo na prezentácii tímov na Giro d’Italia 2024.

176 jazdcov z 22 tímov má za sebou prezentáciu a najbližšie tri týždne ich čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

13:49 Foto: Tím EF Education musel na Giro d’Italia vymeniť ružové dresy za čierne.

Keďže ružový dres symbolizuje lídra na Gire, americký tím musel zmeniť farbu dresov, aby sa nemýlili s vedúcim jazdcom celkovej klasifikácie.

11:37 Slovenská polícia spustila absurdnú kampaň: Buď cyklista, nie egoista.

Minulý rok zomrelo na Slovensku 13 cyklistov a došlo k stovkám nehôd. Napriek tomu polícia nevyzýva k ohľaduplnosti vodičov áut voči cyklistom, ale naopak, cyklistov kritizuje už v slogane kampane.

Zavrieť reklamu