Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Autá

Test: Toyota RAV4 Hybrid

SUV s mnohými prekvapeniami.
Biker
Test: Toyota RAV4 Hybrid

Nízka spotreba určite nebude na zozname vašich priorít, ak sa rozhodnete kúpiť si veľké SUV, minimálne s 2,5-litrovým benzínovým motorom pod kapotou. Paradoxne je však v prípade novej RAV-ky jej najsilnejšou stránkou – po diaľniciach sme jazdili hlboko pod 7 litrov a na okreskách klesne hodnota na palubnom počítači ešte oveľa nižšie.

Nestúpne pritom ani v meste, zvlášť ak doň vyrazíte v špičke. Ešte absurdnejšie potom znie chvála na dynamiku tohto takmer 1 800-kilového a zvnútra naozaj veľkého auta. Z križovatky vystrelí vpred s agilitou, ktorú nečakáte ani vy sami, tobôž nie pomyselní konkurenti vedľa, no ešte väčší dojem urobí schopnosť zrýchľovať z prakticky akejkoľvek rýchlosti. Nejde pritom o pretekanie sa v premávke, no napríklad obiehacie manévre sú o to bezpečnejšie, o čo kratšie trvajú.

Všetko toto má na svedomí hybridný systém pohonu, na ktorý je japonská značka za tie roky už takpovediac špecialista. Okrem spomínaného veľkoobjemového motoru je v útrobách novinky ukrytý aj elektromotor, ktorý spaľovaciemu agregátu pomáha nemalou dávkou výkonu s okamžitým nástupom krútiaceho momentu.

Okrem veľmi citeľnej pomoci pri zošliapnutí plynu tiež preberá plnú kontrolu nad pohybom vozidla, ak ho úplne pustíte alebo ak sa pohybujete nízkou rýchlosťou po meste. Motor tak páli tekuté dinosaury len vtedy, keď je to naozaj potrebné.

Interiér novej RAV4 je naozaj príjemným miestom na dlhé trasy a podľa nás vyzerá podstatne luxusnejšie a kvalitnejšie ako v predchádzajúcej generácii. Infotainment síce nepatrí k tým najintuitívnejším, no displeje ponúkajú množstvo informácií o tom, ako práve funguje pohon auta, ako vysoko je dobitá batéria aj ako ekologicky narábate s plynom.

Každá jazda sa tak stáva počítačovou hrou, kde sa snažíte nahrať čo najvyššie (vlastne najnižšie) skóre. Batožinový priestor je dlhý a rozmerný, hoci vystúpené hrany vnútorných blatníkov trochu ukrajujú z jeho plnej využiteľnosti. Nakladacia hrana prakticky neexistuje a vysoká podlaha sa hodí pri nakladaní ťažkých bremien. Zadné sedadlá sa dajú úplne do roviny sklopiť aj z kufra. Dostatok je aj ďalších úložných priestorov rozmiestnených po kabíne auta.

Toho, čo by sme RAV-ke mohli vytknúť, nie je veľa… Možno je to zvláštne fungujúci systém automatického ovládania stieračov a možno trochu horší výkon odpruženia pri prejazde hranatých nerovností.

To všetko sú však detaily na inak vynikajúcom aute a podľa nás jednom z tých SUV na súčasnom trhu, ktoré naozaj dávajú zmysel – RAV-ka je silná, priestranná, pohodlná a jazdí za naozaj málo. A ak si vyberiete verziu s pohonom všetkých štyroch kolies ako my, garantujeme vám, že sa s ňou vyšplháte na naozaj zaujímavé miesta.

Aktuality

Včera 16:31 Carapaz vyhral kráľovskú etapu Okolo Romandie, skvelý výkon predviedol aj Egan Bernal.

Richard Carapaz (EF Education – EasyPost) rozhodol útokom 2,1 km pred vrcholom záverečného 13,8 km dlhého stúpania s priemerným sklonom 6 %, ktorým sa končila štvrtá etapa švajčiarskych pretekov. Druhý skončil Florian Lipowitz (Bora-Hansgrohe), tretí finišoval Carlos Rodríguez (Ineos Grenadiers).

25.04.2024 Kompletne hliníková prehadzovačka? Vivo Cycling ukázali, na čom pracujú.

V súčasnosti dominujú trhu s pohonom a radením dve obrovské spoločnosti Shimano a Sram. To však nebráni menším spoločnostiam pokúsiť sa zabojovať o svojich zákazníkov. S klasickým dizajnom zrejme v tejto konkurencii neuspejete a tak prichádza Vivo Cycling s kompletne hliníkovou prehadzovačkou.

25.04.2024 Canyon predstavil Neuron:ONfly, ide o vôbec prvý ľahký e-bike nemeckej značky.

Na jeho zostavenie využili v Canyon ľahký motor Bosch Performance Line SX, a tento bickykel má hmotnosť 19,1 kg.

24.04.2024 Kultová značka bicyklov Kona je na predaj.

Do problémov sa dostal ďalší veľký a svetoznámy výrobca bicyklov Kona Bikes. Táto pôvodne kanadská značka bola ústrednou v cyklistickom boome počas 90. rokov. Aktuálne však prechádza turbulentným obdobím s neistou budúcnosťou.

24.04.2024 Preteky Okolo Slovenska prevedú jazdcov z Podunajskej nížiny až po Tatry a nový je okrem trate aj ich termín.

68. ročník medzinárodných pretekov Okolo Slovenska sa uskutoční od 26. do 30. júna. Pozostávať bude z úvodnej tímovej časovky a následných štyroch etáp. Svoju účasť v pretekoch potvrdili tri tímy World Tour a sedem profesionálnych kontinentálnych tímov a desať kontinentálnych tímov, ktoré sa pobijú o UCI body.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu