Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Autá

Test: Hyundai Tucson N Line

Jednoducho sexy.
Biker
Test: Hyundai Tucson N Line

Na mimoriadne výkonné SUV, ktoré by mohlo písmeno N v názve používať bez prívlastku „Line“, si treba údajne počkať ešte približne rok, no už táto športová verzia Tucsona dokáže potešiť tých, ktorí si potrpia na športovejšie ladené autá, a to už na prvý pohľad.

Výrazná červená farba s čiernymi doplnkami, nižšia svetlá výška, veľké disky aj agresívnejšie tvarovaný nárazník – to všetko robí z Tuscon N Line na prvý pohľad veľmi atraktívne auto, ktoré púta na ceste pozornosť.

Pokiaľ ide o jazdné vlastnosti, jeho najsilnejšou vlastnosťou je tuhší a veľmi dobre vyladený podvozok, ktorý dovoľuje s približne 1,8-tonovým autom narábať v zákrutách celkom obratne. S benzínovým motorom 1,6 T-GDi, s ktorým sme ho testovali my, si však treba výkon vyžmýkať vo vyšších otáčkach.

Automatická sedemrýchlostná prevodovka tam síce ručičku ochotne nechá vystúpať, no podraďovať sa jej nechce vždy úplne pohotovo. Dynamika auta tak pochádza skôr od ovládania než od motora samotného.

Prekvapivo vysoká je aj spotreba 130 kW agregátu, s ktorým sme sa pri diaľničných rýchlostiach ledva dostali pod 10 litrov. V meste stúpa ešte o pár litrov vyššie. Osobne by sme preto volili skôr silnejší z dvoch dieselových motorov, ktorý ponúka podobný výkon, no od nižších otáčok, a lepšiu spotrebu.

Veľmi dobré jazdné vlastnosti neutíchajú ani zjazdom zo spevnenej cesty. Príplatková štvorkolka sa správa až prekvapivo neutrálne a namiesto zvyčajného hrnutia predku vám pri dobrej práci s plynom a brzdou dovolí na voľnom podklade poslať auto mierne bokom. Na serióznejší terén však preventívne zabudnite – svetlá výška je nízka a visiaci výfuk si koleduje o drahú opravu.

Ak pre vás palivová ekonómia nie je podstatná, tešiť sa môžete na naozaj pekne zvládnutý interiér, ktorý rôznymi detailmi nenechá nikoho na pochybách, že práve nastúpil do N-kovej verzie crossoveru.

Práve dizajn palubovky je niečo, čo kórejskej značke už roky naozaj ide. Sedadlá s výraznejším bočným vedením a červeným štepovaním sú pohodlné a čierna stropnica len podtrhuje športový nádych kabíny.

Ak oželiete pohon všetkých štyroch kolies, tešiť sa môžete na 513-litrovú základnú kapacitu kufra. Štvorkolka ho síce skreše na 469, no stále ide o väčší objem, než ponúka väčšina konkurentov na trhu. Vnútorné lemy kolies doň zasahujú len mierne a nakladacia hrana úplne absentuje.

Po sklopení zadných sedadiel delených v pomere 60 : 40 narastie objem na približne 1 500 litrov a dovnútra sa nám podarilo bez problémov dostať 29er v XL-ku s odmontovaným jedným kolesom a oboma prednými sedadlami v komfortnej pozícii. Škoda len, že sklápať sa dajú len od zadných dverí. Za celkom priaznivú cenu však netreba čakať všetky uľahčovače života.

 

Aktuality

Včera 16:31 Carapaz vyhral kráľovskú etapu Okolo Romandie, skvelý výkon predviedol aj Egan Bernal.

Richard Carapaz (EF Education – EasyPost) rozhodol útokom 2,1 km pred vrcholom záverečného 13,8 km dlhého stúpania s priemerným sklonom 6 %, ktorým sa končila štvrtá etapa švajčiarskych pretekov. Druhý skončil Florian Lipowitz (Bora-Hansgrohe), tretí finišoval Carlos Rodríguez (Ineos Grenadiers).

25.04.2024 Kompletne hliníková prehadzovačka? Vivo Cycling ukázali, na čom pracujú.

V súčasnosti dominujú trhu s pohonom a radením dve obrovské spoločnosti Shimano a Sram. To však nebráni menším spoločnostiam pokúsiť sa zabojovať o svojich zákazníkov. S klasickým dizajnom zrejme v tejto konkurencii neuspejete a tak prichádza Vivo Cycling s kompletne hliníkovou prehadzovačkou.

25.04.2024 Canyon predstavil Neuron:ONfly, ide o vôbec prvý ľahký e-bike nemeckej značky.

Na jeho zostavenie využili v Canyon ľahký motor Bosch Performance Line SX, a tento bickykel má hmotnosť 19,1 kg.

24.04.2024 Kultová značka bicyklov Kona je na predaj.

Do problémov sa dostal ďalší veľký a svetoznámy výrobca bicyklov Kona Bikes. Táto pôvodne kanadská značka bola ústrednou v cyklistickom boome počas 90. rokov. Aktuálne však prechádza turbulentným obdobím s neistou budúcnosťou.

24.04.2024 Preteky Okolo Slovenska prevedú jazdcov z Podunajskej nížiny až po Tatry a nový je okrem trate aj ich termín.

68. ročník medzinárodných pretekov Okolo Slovenska sa uskutoční od 26. do 30. júna. Pozostávať bude z úvodnej tímovej časovky a následných štyroch etáp. Svoju účasť v pretekoch potvrdili tri tímy World Tour a sedem profesionálnych kontinentálnych tímov a desať kontinentálnych tímov, ktoré sa pobijú o UCI body.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu