Specialized a Fjällräven sa spojili a vydávajú spoločnú kolekciu – oblečenie aj tašky
Výrobca bicyklov Specialized a švédska značka outdoorového oblečenia Fjällräven oznámili nový spoločný rad oblečenia a tašiek.
Táto línia s názvom The Great Nearby bude zahŕňať širokú škálu oblečenia a doplnkov, od tričiek až po veľké bicyklové tašky.
Spolupráca využíva odbornosť spoločnosti Fjällräven v oblasti udržateľného a funkčného outdoorového vybavenia v kombinácii s cyklistickým zameraním spoločnosti Specialized a je zameraná na dochádzajúcich, úžitkových cyklistov a rastúci svet jazdenia v kategórii gravel a bikepackingu.
Logo kombinuje ochrannú známku „S“ spoločnosti Specialized s líškou Fjällräven (fjällräven znamená vo švédčine „polárna líška“, pričom logo značky je najčastejšie vidieť na populárnom batohu „Kanken“).
„Specialized je známy tým, že stojí na pódiách pretekov a je spoločnosťou zameranou na výkon, a spoločnosť Fjällräven je známa svojou udržateľnosťou tým, že navrhuje klasiku a veci, ktoré dlho vydržia u turistov,“ hovorí Erik Nohlin, líder dizajnu v Specializede.
„Spojenie elementov turistiky a cyklistiky znamenajú, že môžete byť aktívni na pomerne vysokej úrovni, ale na konci dňa môžete skončiť aj pri večeri pri stole. Tento prístup „zo sedla na stôl“ je niečo, čo sme mali ako étos, keď sme navrhovali celú kolekciu,“ povedal Nohlin.
Spolupráca sa začala pred dvoma rokmi s cieľom vytvoriť inkluzívnejší a dostupnejší sortiment oblečenia, ktorý by oslovil etablovaných cyklistov a tých, ktorých odrádza imidž tohto športu zameraný na preteky.
Za dobrodružstvom nemusíte cestovať ďaleko ani ho plánovať mesiace
„Mnoho ľudí pravdepodobne považuje jazdu na bicykli za celkom extrémnu aktivitu,“ vysvetľuje Martin Axelhed z Fjällräven.
„Vidíte veľmi vyšportovaných ľudí, vidíte vybavenie a veľa lycry. Táto spolupráca však bude inkluzívnejšia. Znižujeme prah, takže si myslím, že určite môžeme inšpirovať viac ľudí, aby sa pridali k tomuto hnutiu.“
Názov The Great Nearby (z angl.: Veľká blízkosť) je inšpirovaný myšlienkou, že za dobrodružstvom nemusíte cestovať ďaleko ani ho plánovať mesiace.
Namiesto toho to môžu byť momenty od vašich vchodových dverí – niečo, čo si mnohí uvedomili za posledné dva roky počas rôznych lockdownow, obmedzení a nutnosti objavovania bližšie k domovu.
Produkty postupne predstavujú
Prvá časť predstavenia produktov sa začala v utorok 15. marca.
Sortiment zahŕňa sťahovaciu bundu, ktorá má byť štýlová vpredu a funkčná vzadu vďaka zníženému lemu a strihu navrhnutému tak, aby bola pohodlná aj v sedle na bicykli.
„Cool Cave“ pravdepodobne osloví dochádzajúcich a úžitkových cyklistov. Tvrdá taška vyrobená z recyklovaného PET plastu má objem 19 litrov v hlavnej priehradke a ďalších 8 litrov úložného priestoru v látkovom hornom veku.
Dodáva sa s úhľadnou taškou, ktorá sa zužuje tak, aby sa zmestila do tašky, pričom k dispozícii bude aj množstvo kompatibilného príslušenstva vrátane známeho ruksaku Fjällräven.
Druhá časť predstavenia produktov bude nasledovať v stredu 18. mája a zameriava sa viac na prenocovania a dobrodružstvá na dlhšie trasy s produktmi, ako sú sedlové tašky či taška na fľašu na riadidlá.
Momentálne sú na webe Fjllravenu produkty ako bundy, tričká, klobúk, šiltovka, ponožky, šatka a viacero druhov tašiek na bicykel i klasických tašiek.
Produkty budú dostupné na weboch fjallraven.com, specialized.com a vo vybraných predajniach Fjällräven.