Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Horské

Test: Specialized Turbo Kenevo SL Expert

Turbo Kenevo je motorizovaná pancierová päsť.
Hodnotenie: 4/5
9 700
Biker
Test: Specialized Turbo Kenevo SL Expert

Naše hodnotenie

Ak naňho máte peniaze a ste ochotní chodiť ho venčiť na tie najťažšie traily, na trhu nemá na svetelné roky široko žiadnu konkurenciu.

+PLUSY

  • Neuveriteľne schopný bike
  • Absurdne nízka hmotnosť

-MÍNUSY

  • Vysoká cena

Skratka SL v názve znamená Super Light. A fakt, že hmotnostne má bližšie k Enduru, na ktorom je založený, ako k „plnotučnému“ Kenevu, to len potvrdzuje. Ako tento unikát jazdí?

Rám

Z diaľky by ste si ho ľahko zmýlili s Endurom. Má prakticky totožný layout štvorčapového zadného odpruženia a malá 320 Wh batéria v dolnej rámovej trubke ani subtílny motor, ktorý váži len kilo, mu k objemu až tak nepridávajú.

Rám je kompletne z karbónu a geometria jasne orientovaná na tie najťažšie traily, navyše nastaviteľná otočením flip chipu na zadnej stavbe a výmenou misiek hlavového zloženia. V najpoloženejšom móde má vyslovene zjazdového 62,5°. Zodpovedajúco dlhý je aj reach – v testovanej veľkosti S4 má 489 mm.

Komponenty

V ponuke sú len dve úrovne výbavy a nazvané mohli byť aj drahá a ešte drahšia. Platiť tu budete primárne za unikátnosť biku – žiaden porovnateľný na trhu nie je.

Tak či onak, nájsť však na biku za takmer desaťtisíc odpruženie z radu Fox Performance, hliníkové ráfiky, kokpit vlastnej značky či teleskopku X-Fusion, to trochu zamrzí.

Všetko ale funguje a bike nič nelimituje – možno s výnimkou trochu pomalých plášťov Specialized Butcher. Menšiu batériu sprevádza aj slabší motor s približne polovičným výkonom oproti modelom Levo či Kenevo bez prívlastku SL.

Prečítajte si tiež

Jazda

Kenevo SL je na kopci neuveriteľná autorita. Tých pár kíl naviac len znásobuje sebavedomie, s akým napreduje absurdne rozbitým terénom so stoickým pokojom zjazďáku – koniec-koncov, len pred niekoľkými rokmi by takáto geometria patrila priamo na trate svetového pohára v zjazde.

Dlhý a položený bicykel aj v strmšom móde, v ktorom nám sadol lepšie, drží v zákrutách ako na koľajniciach. Pokoj a neoblomnosť z neho vyžarujú aj pri bombovaní priamo nadol tými najrozbitejšími pasážami.

Na väčšine bežných trailov ho však zároveň sprevádza pocit akejsi zbytočnosti. Bike sme v redakcii testovali viacerí a všetci sme sa zhodli na jednom – limity tohto biku sú ešte oveľa ďalej, ako sa končia tie naše.

Bežné traily s ním síce boli oveľa ľahšie, no aj o niečo nudnejšie. Ak máte za domom naozaj náročné a strmé trate, na ktorých by sa uživil aj zjazďák, budete očarení. Rovnako ak každé leto vyrážate na niekoľko týždňov brázdiť alpské bikeparky.

V opačnom prípade je z ponuky superľahkých e-bikov od kalifornskej značky lepšou (a veľmi dobrou) voľbou 150 mm trail e-bike Levo SL. Aj spomínaný slabší motor na ňom pôsobí absolútne adekvátne.

Kenevo SL síce je ťažší len o kilo, no v kombinácii s položenou geometriou a pomalými plášťami by si občas zaslúžil predsa len o pár wattov výkonu viac. Aj tento motor však dokáže hore kopcom neuveriteľne pomôcť.

Dojazd menšej batérie síce je kratší, no nie o toľko, ako by ste si možno mysleli – bike je predsa len výrazne ľahší a motor má menšiu spotrebu. Celkovo tak ide o neuveriteľne schopný bike, ktorý na to, čo dokáže hore aj dole kopcom, váži absurdne málo.

Ak mu viete dopriať dostatočne náročný terén, tešiť sa môžete na jazdné vlastnosti veľmi porovnateľné s vynikajúcim Endurom, no s bonusom oveľa menšej námahy do kopca.

Špecifikácia Specialized Turbo Kenevo SL Expert

  • Rám karbónový, 170 mm
  • Vidlica Fox Float 38 Performance Elite, 170 mm
  • Tlmič Fox Float X2 Performance
  • Pohon SRAM X01 DH (1 x 12) s kľukami Praxis Motor Specialized SL 1.1
  • Batéria Specialized SL1 320 Wh
  • Kolesá Roval Traverse 29 Alloy, 29 × 2,3“ plášte Specialized Butcher GRID TRAIL
  • Brzdy SRAM Code RS (220/200 mm)
  • Rajdy/Predstavec Specialized Trail 800 mm/Specialized 40 mm
  • Sedlovka/Sedlo X-Fusion Manic teleskopická 170 mm/Specialized Bridge Comp
  • Hmotnosť 19,2 kg (veľkosť S4, bez pedálov)
  • www.specialized.com

Aktuality

Včera 17:24 Tom Pidcock bol v záverečnom šprinte štvorčlennej skupiny Amstel Gold Race najrýchlejší, Van der Poel mimo boja o víťazstvo.

Na druhom mieste v pretekoch skončil švajčiarsky jazdec Marc Hirschi, ktorý bol počas celých pretekov naozaj aktívny, avšak v šprinte na Pidcocka nestačil. Na treťom mieste v pretekoch skončil Tiesj Benoot.

Včera 16:28 Video: Marianne Vos vyhrala Amstel Gold Race, potom čo Lorena Wiebes oslavovala víťazstvo predčasne.

O tom, že oslavovať víťazstvo sa má až po prejdení cieľovej čiary sa tentokrát presvedčila Lorena Wiebes, ktorá zdvihla ruky z riadidiel priskoro.

13.04.2024 Evie Richards a Sam Gaze vyhrali úvodné preteky svetového pohára v disciplíne XCC.

Úvodné podujatie svetového pohára v horskej cyklistike sa v týchto dňoch koná v brazílskej Mairiporã a preteky elitných jazdcov odštartovali dnes disciplínou Short-Track (XCC).

13.04.2024 Lukáš Kubiš zaznamenal skvelý výsledok a v 4. etape pretekov Tour du Loir-et-Cher vo Francúzsku skončil druhý.

Na svoje konto si tak pripísal cenné body do rebríčka UCI.

12.04.2024 Peter Sagan neodštartuje vo Svetovom pohári v horskej cyklistike v brazílskej Mairiporã.

Jeho neúčasť na pretekoch je podmienená výpadkom formy, ktorý nastal v dôsledku zdravotných komplikácií.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu