Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Canyon predstavil nový Torque s karbónovým aj hliníkovým rámom a 27,5″ i 29″ kolesami (detaily, modely, ceny)

Má agresívnejšiu geometriu, ľahší rám a držiak na fľašu v prednom trojuholníku.
Martin Sarvaš

Hľadáte 27,5-palcový bike do bikeparku? Alebo agresívnejšiu mullet verziu s 29″ vpredu a 27,5″ vzadu? Alebo žeby kompletnú dvadsaťdeviatku? Hliníkový alebo karbónový rám?

Nech je vaša odpoveď akákoľvek, z nových modelov Torque od Canyonu by ste si mali vybrať.

Canyon ponúka šesť rôznych verzií, dve s hliníkovým rámom a zvyšné štyri s karbónovým rámom. Najlacnejší hliníkový Canyon Torque 5 AL stojí 2 699 eur a najdrahší CF 9 stojí 5 799 eur. V ponuke je aj karbónový špeciál Fabia Wibmera za 5 499 eur.

Detaily Canyon Torque 2022

  • Veľkosť kolies: 29″, 27,5″ alebo mullet
  • Zdvih rámu: 170mm na 29″ a 175mm pre 27,5″ a mullet
  • Rám: Karbón alebo hliník
  • Hlavový uhol: 63.5º or 64º
  • Veľkosti: S, M, L, XL
  • Modely: 6 verzií
  • Ceny: 2 699 – 5 799 €

Nový Canyon Torque 2022 v akcii:

Podľa Canyonu je nový Torque stavaný ako „ideálny bicykel pre sezónu vo Whistleri, Queenstowne alebo na akomkoľvek mieste, kde sa jazdí celý rok.“

Inými slovami chceli vytvoriť bicykel, ktorý dokáže zvládnuť dlhé mesiace záťaže v rozličnom teréne – všetko od veľkých skokov cez flow traly až po prírodné enduro trate.

Aby dosiahli práve tento cieľ, nový Torque s 29-palcovými kolesami má zdvih rámu 170mm a rovnaký zdvih vidlice, zatiaľ čo 27,5-palcová verzia má 175mm zdvih rámu a 180mm vidlicu. Modely s mullet osadením kolies (27,5″ vzadu, 29″ vpredu) má rám so zdvihom 175mm a 170mm vidlicu.

Z uvedených čísel si môžeme teda vyvodiť, že Torque je stavaný tak, aby vydržal aj tie najťažšie traily. Toto tvrdenie potvrdzuje fakt, že rám je kompatibilný s dvojkorunkovou vidlicou a má rovnaké hodnotenie (5) ako majú zjazdové bicykle Canyonu.

Ľahší rám

Aj napriek tomu, že je bicykel v gravity kategórii 5, na novom ráme dokázali ušetriť 200 gramov hmotnosti v hliníkovej i karbónovej verzii.

Karbónový rám váži s tlmičom 2650 gramov a pridali tiež možnosť košíku na fľašku vo vnútri predného trojuholníku, čo dosť zásadne chýbalo u predchodcu Torque.

Ďalšie detaily, ktoré sa oplatí spomenúť je šróbované stredové zloženie, univerzálna pätka od SRAM-u UDH či kompletné vnútorné vedenie káblov.

Geometria

Nový Torque dostal viacero zmien v geometrii a dosah sa predĺžil o 30mm u všetkých veľkostí v porovnaní s predošlým modelom.

Aby sa jazdec necítil príliš natiahnutý za kokpitom počas šliapania v sedle, ťažisko jazdca posunuli dopredu vďaka strmému 78-stupňovému uhlu sedlovej trubky.

Hlavový uhol sa má 63,5 alebo 64 stupňov v závislosti od pozície flip chipu, ktorý umožňuje meniť geometriu a je umiestnený na uchytení tlmiču. Hlavový uhol je takmer o dva stupne položenejší ako doposiaľ.

Dĺžka zadnej stavby narástla o 10 mm a u modelu s 27,5″ kolesami resp. mulletu má 435mm a u verzie s 29-palcovými kolesami má zadná stavba o 5mm viac, 440mm. Táto hodnota sa nemení v závislosti od veľkosti rámu a aj keď zjazdový Sender má možnosť predĺženia zadnej stavby, táto funkcia u Torque nie je možná.

Tabuľka geometrie Canyon Torque 2022 >>>

Modely, špecifikácie, ceny

Canyon Torque 5 AL

  • Rám: Hliníkový
  • Vidlica: RockShox ZEB Select
  • Tlmič: RockShox Super Deluxe Select+
  • Radenie: Shimano Deore
  • Brzdy: Shimano Deore
  • Kolesá: RaceFace AR30
  • Cena: 2699 eur

Canyon Torque 6 AL

  • Rám: Hliníkový
  • Vidlica: Fox 38 Performance
  • Tlmič: Fox Float X2 Performance
  • Radenie: Shimano SLX
  • Brzdy: Shimano SLX
  • Kolesá: DT Swiss FR2070
  • Cena: 3199 eur

Canyon Torque CF 7

  • Rám: Karbónový
  • Vidlica: RockShox ZEB Select+
  • Tlmič: RockShox Super Deluxe Select+
  • Radenie: SRAM GX
  • Brzdy: SRAM Code R
  • Kolesá: DT Swiss FR2070
  • Cena: 3699 eur

Canyon Torque CF 8

  • Rám: Karbónový
  • Vidlica: Fox 38 Performance Elite
  • Tlmič: Fox Float X2 Performance Elite
  • Radenie: Shimano XT
  • Brzdy: Shimano XT
  • Kolesá: DT Swiss FR560/350
  • Cena: 4 499 eur

Canyon Torque CF Fabio Wibmer

  • Rám: Karbónový
  • Vidlica: Öhlins RXF38
  • Tlmič: Öhlins TTX22M
  • Radenie: SRAM X01
  • Brzdy: Magura MT7
  • Kolesá: DT Swiss FR560/350
  • Cena: 5 499 eur

Canyon Torque CF 9

  • Rám: Karbónový
  • Vidlica: Fox 38 Factory
  • Tlmič: Fox Float X2 Factory
  • Radenie: Shimano XTR
  • Brzdy: Shimano XTR
  • Kolesá: DT Swiss FR560/240EXP
  • Cena: 5 799 eur

Aktuality

Včera 16:31 Carapaz vyhral kráľovskú etapu Okolo Romandie, skvelý výkon predviedol aj Egan Bernal.

Richard Carapaz (EF Education – EasyPost) rozhodol útokom 2,1 km pred vrcholom záverečného 13,8 km dlhého stúpania s priemerným sklonom 6 %, ktorým sa končila štvrtá etapa švajčiarskych pretekov. Druhý skončil Florian Lipowitz (Bora-Hansgrohe), tretí finišoval Carlos Rodríguez (Ineos Grenadiers).

25.04.2024 Kompletne hliníková prehadzovačka? Vivo Cycling ukázali, na čom pracujú.

V súčasnosti dominujú trhu s pohonom a radením dve obrovské spoločnosti Shimano a Sram. To však nebráni menším spoločnostiam pokúsiť sa zabojovať o svojich zákazníkov. S klasickým dizajnom zrejme v tejto konkurencii neuspejete a tak prichádza Vivo Cycling s kompletne hliníkovou prehadzovačkou.

25.04.2024 Canyon predstavil Neuron:ONfly, ide o vôbec prvý ľahký e-bike nemeckej značky.

Na jeho zostavenie využili v Canyon ľahký motor Bosch Performance Line SX, a tento bickykel má hmotnosť 19,1 kg.

24.04.2024 Kultová značka bicyklov Kona je na predaj.

Do problémov sa dostal ďalší veľký a svetoznámy výrobca bicyklov Kona Bikes. Táto pôvodne kanadská značka bola ústrednou v cyklistickom boome počas 90. rokov. Aktuálne však prechádza turbulentným obdobím s neistou budúcnosťou.

24.04.2024 Preteky Okolo Slovenska prevedú jazdcov z Podunajskej nížiny až po Tatry a nový je okrem trate aj ich termín.

68. ročník medzinárodných pretekov Okolo Slovenska sa uskutoční od 26. do 30. júna. Pozostávať bude z úvodnej tímovej časovky a následných štyroch etáp. Svoju účasť v pretekoch potvrdili tri tímy World Tour a sedem profesionálnych kontinentálnych tímov a desať kontinentálnych tímov, ktoré sa pobijú o UCI body.

Zavrieť reklamu