Test: Svetlo CTM R:AMP 4
Malé a ľahké svetlo má kvalitné, odolné telo z hliníka, váži len 85 g a je vodoodolné (IPX 7).
Svetlo má 5 módov, ale nás zaujímal hlavne režim stáleho svietenia, ktorý môže mať intenzitu 25, 50 a 100 %. Maximálna svietivosť je 400 lm, čo aj zodpovedá jeho veľkosti a použitej 900 mAh batérii. Výdrž batérie je približne 2 hodiny pri 100% svietivosti a jej nabitie trvá približne 2,5 hodiny. O stave batérie informuje podsvietenie spínača. Kým má batéria dosť energie, svieti na zeleno, keď sa už vybíja svieti na červeno a zároveň sa zníži intenzita svetla.
Vo svetle je použitá 1 LED dióda a na usmernenie lúča slúži parabola. Svetelný kužel je dosť široký a svetlo je jednoliate, čo je aj zásluha dobre tvarovanej paraboly. Vzdialenosť, do ktorej svetlo dosvieti je, ako sme od 400 lumenového svetla očakávali postačujúca a návrat z lesa po tme bol bez problémov (pri opatrnejšej jazde).
Pri jazde v meste je svietivosť dobrá a nebudú vás obmedzovať ani slabšie módy a výdrž batérie použitím 50% alebo 25% módu sa ešte predĺži.
Objímka je nenápadná a na riadidlá sa montuje s pomocou imbusového kľúča. V balení sú dodávané pásky v troch dĺžkach, takže nie je problém svetlo namontovať na rôzne priemery riadidiel.
Na svetle a objímke je použitý bajonetový systém, vďaka ktorému sa svetlo pootočením ľahko pripevňuje alebo sníma. Objímka drží svetlo pevne a pri jazde nekmitá a netrasie sa.
Svetlo má dobrý pomer medzi cenou, výkonom a veľkosťou. Pre jazdu po meste je vynikajúce a pre bezpečný návrat z lesa po západe slnka je tiež dostatočne výkonné.
Vaše komentáre