Biker.sk

ANTIBAKTERIÁLNY SPREJ K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 15,90€!
Inzercia

Návod: 3 veci, na ktoré by ste nemali zabúdať počas cyklistickej sezóny

Nezabúdajte na starostlivosť o bicykel, dôsledné plánovanie trasy, ale aj správne stravovanie.
Biker

Foto: CTM Racing Team

1. Starostlivosť o bicykel na prvom mieste

Určite je potrebné venovať trochu času údržbe vášho dvojkolesového priateľa. Tá nemusí byť vôbec náročná, najmä ak sa o svoj bicykel staráte aj počas sezóny. Je teda možné, že treba len dofúkať gumy a môžete jazdiť.

Na začiatku si poriadne skontrolujte funkčnosť a opotrebovanie vášho bicykla. Skontrolujte si plášte a brzdové doštičky. Funkčnosť prednej a zadnej brzdy je potrebné vyskúšať samostatne.

Takisto si overte funkčnosť radiaceho systému, potočte kolesami a sledujte prípadné nedostatky, ako napríklad trenie bŕzd, neplynulý chod a podobne. Ak je na kolesách, kľukách či pedáloch nejaké uvoľnenie, radšej si to nasmerujte pred výjazdom ešte do servisu.

Takýto typ kontroly sa odporúča aj častejšie, nielen pred sezónou. Práve počas takejto kontroly sa totiž dajú rýchlo zistiť a odstrániť prípadné chyby.

Inak hrozí, že sa môže na bicykli niečo poškodiť. Kontrolu by ste mali zvládnuť bez akýchkoľvek väčších problémov aj vy, no ak si tým nie ste istý, zverte to servisu. Tam vám skontrolujú navyše aj ďalšie veci, napríklad reťaz a jej opotrebovanie či nastavenie nábojov.

2. Pred výjazdom zvážte výber trasy a jedla

Nevyrážajte na biku nalačno. Ak sa však práve nechystáte zdolať náročnú trasu, vystačíte si aj s jednoduchšími raňajkami, napríklad s cereáliami, ktoré vám poskytnú dlhodobejšiu energiu.

Dôležité je tiež správne si zvoliť cestu. Po dlhej nečinnosti neodporúčame hneď náročné a dlhé trasy. Ak začnete zľahka, nepresilíte si svaly a zo dňa na deň postupne zdoláte viac a viac kilometrov.

Neexistujú presné pravidlá, koľko výškových metrov či koľko kilometrov je vhodné zdolať na začiatku sezóny, no to, čo môžete spraviť, je počúvať vaše telo, ktoré samo povie, kedy má dosť.

3. Nezabudnite na doplnenie „vypoteného“

Či už sa na začiatku rozhodnete pre kratšiu trasu, alebo sa predsa len odhodláte ísť na dlhší a náročnejší výjazd, po tréningu vám na doplnenie energie a potrebných minerálov padnú vhod aj svieže nealkoholické nápoje a nutrične vyvážené jedlo.

Ideálne je, aby jedlo doplnilo sacharidy, ktoré ste spálili pri bicyklovaní a poskytlo aminokyseliny a tuky, ktoré pomáhajú obnoviť namáhané svaly. Takýmto jedlom môžu byť napríklad kuracie mäso, vajcia, tuniak alebo tofu, ktoré môžete skombinovať s komplexnými sacharidmi, ako sú celozrnné cestoviny či ryža.

Nezabudnite ani na pitný režim. K tomu vám výborne poslúži nealko pivo od Birellu. Prináša nielen príjemné osvieženie, ale napomáha aj regenerácii tela po fyzickom výkone, akým bicyklovanie rozhodne je.

Receptúra na výrobu nealkoholického piva od Birellu vychádza z dlhoročných tradícií varenia najlepších českých ležiakov v Plzni a tak je aj pri minimálnom obsahu alkoholu zaručená plná pivná chuť.

Bohatá chuť nealka Birell je preto ideálnou voľbou, ak hľadáte osvieženie spojené s minerálmi, ktoré ste počas športu stratili.

Ako parťáka pre vaše výjazdy odporúčame novinku Birell Za Studena Chmelený, ktorý ponúka vďaka studenému chmeleniu plnú bohatú chuť a príjemnú horkosť. Vyrába sa z viacerých druhov sladu a chmeľových odrôd inšpirovaných českými ležiakmi.

Vaše komentáre

Zavrieť reklamu