Veľký test: Downcountry bicykle 2021
Čo je to downcountry, pýtate sa? Predstavte si bike, ktorý zvládne epické celodenné výjazdy s menšou námahou ako trailbike, no vo väčšom pohodlí ako pretekárske XC-čko. A keď na dlhom výjazde narazíte na technický singletrack, zvládne ho o poznanie sebavedomejšie. Najlepší názov pre túto kategóriu by bol asi XC-čko pre zjazdárov či trailbike pre XC pretekárov – nazvite ho, ako chcete. Bikový priemysel tieto crossovery medzi XC-čkami a trailbikami nazýva downcountry bicykle. Mnohé z nich prišli na svet ako plnokrvné pretekárske XC monoposty, ktoré dizajnéri mierne prepracovali tak, aby príliš neukrojili z ich efektivity hore kopcom, no pridali im o trochu viac potenciálu pre smer nadol. Vo všeobecnosti majú v porovnaní so svojimi užšie zameranými súrodencami kratšie predstavce, širšie gumy s výraznejším dezénom, teleskopickú sedlovku a obvykle aj centimeter alebo dva zdvihu navyše. Mierne upravená zvykne byť aj geometria s položenejším hlavovým uhlom, dlhším reachom a nižšie zaveseným stredom. Ako však popularita týchto bikov narastá, na trhu sa objavuje čoraz viac dedikovaných modelov postavených od nuly priamo pre tento účel. V teste nájdete zástupcov oboch kategórií.
Aj keď do týchto skupinových testov obvykle vyberáme lacnejšie biky, ktoré stoja niekde medzi 3 – 4 tisíckami, tentoraz sa nám kvôli pandemickému nedostatku bikov podarilo získať len topmodely, prípadne druhé najvyššie modely v ponuke. Na konci každého testu sme preto uviedli aj lacnejšie verzie, ktoré majú obvykle úplne rovnaký rám, akurát lacnejšie komponenty. Jazda na nich by mala byť veľmi podobná a preto si smelo vyberajte na základe týchto testov. Vedzte len, že ak nejaký chcete, objednajte si ho čím skôr a dúfajte, že sa vám ho vôbec podarí zohnať predtým, než napadne sneh, keďže covid-19 bol k bikovému priemyslu neúprosný. Cena: 8 699 € Už na pohľad unikátny bicykel. Magazín Biker si môžete kúpiť vo vašich novinových stánkoch.Aké bicykle sme testovali?
Cannondale Scalpel Carbon SE LTD Lefty
Celý článok si prečítate v aktuálnom vydaní magazínu Biker
Vaše komentáre