Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Nohavice a legíny

Test: Nohavice Endura MT500 Burner

99,99
Ivana Budajová

Vzdušné, elastické, odolné a nesmierne pohodlné. Také sú v skratke nohavice Burner z modelového radu MT500, vhodné na DH, enduro, aj na trailové jazdenie. K modelom Spray, Waterproof, Freezing point a pánskym Burner najnovšie pribudli aj dámske Burner v dvoch farbách a piatich veľkostiach. Keďže sa nohavice vyvíjali so súrodencami Athertonovcami, možno za ne vďačíme práve Rachel.

  • Dámske sú v ponuke vo veľkostiach XS až XL a vo farbách čierna a oranžová (paprika).
  • Pánske sú v ponuke vo veľkostiach S až XXL a vo farbách čierna a modrá (electric blue).

Hodnotenie

dve vrecká na zips

zadok z pevného materiálu

výrazne elastický materiál s neobyčajným, mäkkým povrchom zvnútra zabezpečuje príjemný pocit pri nosení

nenašli sme

www.endurasport.com

Dlhé nohavice, ktoré sa neplantajú, teda sa nezachytia do reťaze, ale zmestia sa pod ne chrániče, pričom v nich biker vyzerá dobre a nie ako baletka, už na trhu našťastie nie sú raritou. Tým pádom už nemusíte nosiť hrubé a ťažké nohavice, v ktorých sa ešte pred zopár rokmi pretekalo v zjazde, či kombináciu dlhých elasťákov s voľnými kraťasmi.

Stačí si len nájsť model ľahkých a strečových dlhých nohavíc, pohodlný a cenovo dostupný, ako je Burner. Sme radi, že Endura zaradila tento typ nohavíc do bikeparkov či na traily a enduro aj do ženského segmentu, čím rozšírila ponuku oblečenia aj pre bikerky.

Pánske a dámske sa navzájom líšia len typom zapínania v páse, pričom dámske majú zakrytý zips a dva cvoky s poistným suchým zipsom a pánske zas odkrytý zips a plastovú pracku.

Skrytá výhoda materiálu
Nohavice nebol problém natiahnuť ani na masívnejší model chráničov na kolená. Dostatok miesta nechávajú aj na ochranné spodné šortky s chráničmi na stehnách a bokoch.

Burner sú vyrobené zo štvorsmerne strečového tenkého materiálu, čo je cítiť (respektíve tonecítiť) pri každej jazde. Nohavice sa prispôsobia a kopírujú tvar tela jazdca, naozaj nikde neťahajú a nebránia v pohybe.

Jediné, čoho sme sa po prvej jazde obávali, bolo, že po niekoľkých hodinách na slnku, keď sa človek spotí, sa bude tento zvonku „šušťavý“ materiál na pokožku nepríjemne lepiť. Ale nestalo sa tak.

Nohavice naozaj nikde neťahajú a nebránia v pohybe ani počas zjazdu ani šliapania do pedálov do kopca. Môžete ich nosiť do bikeparku, na traily, pumptrack, aj na bežný výjazd.

Bolo to zvláštne, pretože mnohé kraťasy z naoko podobného, dokonca tenšieho materiálu to robia, no pri Burneroch by sme chceli vyzdvihnúť povrch nohavíc zvnútra. Ak si ich budete v predajni skúšať, určite si všimnite, čomu za pohodlie vďačíte a prevráťte ich naruby.

Na celom vnútornom povrchu sú ako keby malé 3D výstupky v tvare sieťky, extrémne mäkké a príjemne na dotyk, pričom umožňujú, aby medzi pokožkou a nohavicami prúdil vzduch.

Myslíme si, že práve tomuto vnútru vďačíme za pohodlie pri nosení najviac. 12 vetracích miniotvorov, lepšie povedané dierok, na vonkajšej strane kolien a hornej časti stehien k vzdušnosti ešte viac prispieva.

Odolné proti oderom
Výhodou sú dve dosť veľké predné vrecká, ktoré majú na bežcoch zipsov šnúrku s plastovou koncovkou, takže sa vrecká dobre otvárajú a zatvárajú aj v rukavicach.

Napriek tomu, že nohavice sú vskutku tenké, sú dosť odolné, čo sme neplánovane otestovali asi tromi pádmi. Napriek odreninám a modrinám na nohách zostali nohavice absolútne neporušené.

Na zadku majú panel z hrubšieho materiálu odolného proti oderu, čiže sa sedením na sedle alebo zemi neničia  ani sa inak neopotrebúvajú a nerobia sa žmolky.

Nohavice sme naozaj nešetrili, napriek tomu neutrpeli výraznú ujmu, preto veríme, že vydržia ešte dlho v dobrej kondícii, aj keď netvrdíme, že sú nezničiteľné.

Keby sme chceli zachádzať do detailov, tak len spomenieme, že výrazné znečistenia, napríklad od reťaze alebo po páde na trávu, sa z oranžovej farby odstraňujú ťažšie. No ak vám záleží na tom, aby ste vyzerali ako zo škatuľky, vždy si môžete kúpiť čierne, na ktorých nebude vidno, že na tridsiatke sa proste všetko vyprať nedá.

Strih na chrániče
Na zadku majú panel z hrubšieho materiálu odolného proti oderu, čiže sa sedením na sedle alebo zemi neničia  ani sa inak neopotrebúvajú a nerobia sa žmolky.

Je jasné, že to, ako vám budú nohavice sedieť, záleží od proporcií postavy. Skôr než si ich začnete skúšať a prekvapí vás nepomer ich šírky v hornej a dolnej polovičke, vedzte, že Burner nohavice majú „napoleonský“ strih. To znamená, že od členkov po kolená sú úzke a od kolien po pás zas širšie. Sú totižto konštruované na nosenie spolu s chráničmi.

Kolenačky sa pod ne zmestia bez problémov. Dokonca aj keď sme použili masívnejší model, vôbec nebol problém natiahnuť na ne nohavice. Dostatok miesta nechávajú aj na ochranné spodné šortky s chráničmi na stehnách a bokoch.

Nohavice sú tiež kompatibilné s vnútornými šortkami Endura s Clickfast systémom. Ak si ich oblečiete na bežný výjazd bez chráničov, nie je to žiadna tragédia, stačí dotiahnuť dva popruhy v páse a budete v pohode, akurát vám budú trochu voľnejšie na stehnách a kolenách. To ale pri šliapaní do pedálov neprekáža, naopak, nohavice sú naozaj pohodlné.

Na postave 177 cm/70 kg sme skúšali veľkosť L, ktorá bola na dĺžku ako uliata (vnútorná dĺžka nohavíc je 84 cm), pričom v najužšej časti na lýtkach boli akurát, ale trochu voľné v páse.

To sa ukázalo ako výhoda v chladnejšom jarnom počasí, alebo keď fúkal vietor a nosili sme aj ľadvinový pás, lebo následky prechladnutia spotených krížov sú po tridsiatke okamžité a dosť nepríjemné. Ak máte trochu tenšie nohy a súmernejšiu postavu, v pohode by ste pri rovnakej výške a „gramáži“ obliekli aj veľkosť M.

Praktické detaily
Ak si ich oblečiete na bežný výjazd bez chráničov, nie je to žiadna tragédia, stačí dotiahnuť dva popruhy v páse a budete v pohode, akurát vám budú trochu voľnejšie na stehnách a kolenách.

Výhodou sú dve dosť veľké klasické bočné, ev. predné vrecká na zips, kde môžete bezpečne nosiť kľúče od auta, peniaze a mobil. Bežce zipsov majú šnúrku s plastovou koncovkou, takže sa vrecká dobre otvárajú a zatvárajú aj v rukavicach.

Pozdáva sa nám silikónová potlač zvnútra celej zadnej časti pása, ktorá pomáha držať nohavice na svojom mieste. Nepadajú a nemusíte si ich neustále vyťahovať.

Medzi pásom a materiálom, z ktorého je ušitý zadok nohavíc, je vložený cca 6 cm vysoký pás z hrubšej strečovej látky, z ktorej sú aj časti na vonkajšejs strane kolien.

Poslednou vychytávkou, ktorú oceňujeme, je kúsok suchého zipsu hneď pri kovových cvokoch slúžiacich na zapínanie v páse. Cvočky tak držia pevnejšie a sú v textílii v bezpečí, teda nehrozí, že ak máte pás natesno, tak sa vám pri nádychu po dobrom obede vytrhnú zo svojho miesta.

Vaše komentáre

Aktuality

15:26 Decathlon dal do predaja repliky bicyklov Van Rysel RCR Pro tímu AG2R. Po pár hodinách boli vypredané.

V utorok pridal Decathlon do ponuky cestné bicykle, na ktorých pretekajú jazdci tímu Decathlon AG2R La Mondiale. S cenou 9000 eur boli vypredané už na ďalší deň.

11:39 Strávil som týždeň s Petrom Saganom na tréningovom kempe vo Finale Ligure.

Keď ma Mišo Kolář oslovil s ponukou ísť do Talianska na týždenné sústredenie, na ktorom bude aj Peter Sagan, nemohol som odmietnuť. Už len možnosť byť v prítomnosti takej legendy ako Peter je niečo, čo sa jednoducho neodmieta.

09:46 Video: Premrznutého Mattiasa Skjelmoseho museli odniesť v rukách pred koncom Valónskeho šípu.

Dánsky pretekár tímu Lidl-Trek odstúpil z ardénskej klasiky 40 km pred cieľom. Preteky poznačilo chladné a daždivé počasie, ktoré vyradilo mnohých favoritov a preteky dokončilo len 44 cyklistov zo 175 štartujúcich.

09:32 Stevie Williams bol najsilnejší v stúpaní Mur de Huy a na Valónskom šípe dosiahol najväčší úspech v kariére.

Britský jazdec tímu Israel-Premier Tech zaútočil 300 metrov pred cieľom a zvíťazil pred druhým Kevinom Vauquelinom (Arkéa-Samsic) a Maximom Van Gilsom (Lotto-Dstny).

Včera 12:11 RockShox predstavil novú vidlicu Psylo, ktorá je postavená na základoch Lyrik a Pike a stojí polovicu.

Táto vidlica je určená na trailové jazdenie, má byť postavená s ohľadom na nižšiu cenu a má novú patrónu DebonAir.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu