Biker.sk

RESPIRÁTOR FFP2 K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 14,90€!
Inzercia

Elektrobicykle Stevens 2020 – žiadne malé retuše, ale rovno revolúcia

Biker

Nemecký výrobca Stevens sa veľmi drží tradícií. Jednou z nich býva modernizácia modelov vždy po dvoch rokoch. Medzi horskými bicyklami, gravelmi alebo cestnými bicyklami je to racionálny prístup. Ale trend a raketový vývoj elektrobicyklov, akoby se vymykal všetkým ostatným cyklistickým kategóriám. A tak Stevens zmietol niektoré ešte čerstvé rámové varianty svojich e-bike modelov zo stolu a pre rok 2020 prichádza s naozajstnou revolúciou a neuveriteľne komplexnou ponukou.

Zamerme se ale na najdôležitejšie modely elektrobicyklov pre našich domácich cyklistov. Pustiť sa totiž do kategórií E-Tour, E-City alebo E-Cross, čítali by ste tento článok poriadne dlho. Len pre predstavu, súčet špeciálnych mestských, štýlových a cykloturistických modelov z uvedených troch kategórií ukazuje číslo 21.

A hoci vypadajú e-bicykle ako E-Triton Plus, E-Cito či E-14 naozaj výnimočne, je jasné, že mieri hlavne na cyklistov z prímorských oblastí Hamburgu, kde Stevens sídli a tiež na krajiny Beneluxu.

Hardtaily podľa najnovších merítok

Snaha poskytnúť jazdcovi maximálne podobný jazdný zážitok ako na bežnom hardtailu, je vidieť na konštrukcii a geometrii každej z noviniek. Vďaka dnešným možnostiam integrácie a kompaktnosti elektromotorov sa dajú zachovať všetky štandardné tvary, čoho Stevens zdarne využíva. Preč sú pohonné ústroje neumožňujúce použiť krátku zadnú stavbu a taktiež môžeme zabudnúť na nevzhľadné akumulátory.

A to i u vstupných modelov, ktorými zostávajú E-Wave a E-Tremalzo s pohonom Bosch G3 Performance Line Cruise o krútiacom momente 65 Nm a 400 alebo 500 Wh batérií u drahšieho modelu. Preč sú aj plusové kolesá a samozrejmosťou u vidlíc je 15×110 mm os – teda Boost štandart.

Prezbrojenie na 29″

Hardtaily po novom tiež spojuje použitie veľkých obručí namiesto 27,5+, ktoré boli niekoľko rokov populárne. Či to bola slepá ulička ukáže ešte čas. U zmienených vstupných modeloch a u „zlatého stredu“ E-Cayolle so vzduchovou vidlicou a Deore riadením sice máte možnosť stredný priemer ešte získať, ale len pokiaľ ste malého vzrastu.

Je totiž určený veľkosti 14″, potom ideme až do veľkosti 22″ na dvadsaťdeviatkách. Podobnú politiku Stevens presadzuje naprieč svojimi MTB hardtailami i fullmi už mnoho rokov. V spojení s nespočetným množstvom rámových veľkostí tak myslí naozaj na každého, malého i veľkého.

Bez kompromisov

Hardtaily E-Juke a E-Agnello vždy tvorili vrchol ponuky kategórie. Nie je divu, že aj im bola venovaná maximálna starosť pri modernizácii. Hliníkový rám sa dočkal omnoho elegantnejších a kompaktnejších kriviek, batériu úplne integruje a chráni plastový kryt, vzadu využíva pevnú os, vpredu kónické hlavové trúbky a umožňuje pripevnenie nosiča, brašien a dvoch košíkov na fľašku, pre podniknutie plnohodnotných expedícií.

Ako môžete tušiť, hlavný rozdiel medzi oboma vrcholovými modelmi je v osadení. Vyzbrojiť sa v najlepšom prípade môžete pohonom Bosch G4 Performance Line CX Cruise so 75 Nm a 625 Wh batériou, alebo odpružením Fox 34 Float Rhythm E-Bike so 120 mm zdvihom a 1×12 pohonom Shimano Deore XT v kombinácií s kľukami e.thirteen.

Fully o dvoch platformách pre trail a enduro

Kde aspoň niekde zostal kameň na kameni, to sú elektrické fully. Po tom, čo klasické all-mountainy Whaka a enduro Sledge zmizli z ponuky, zostali len vo svojej elektrifikovanej podobe s pohonmi Shimano Steps, pre tento rok bez väčších zmien.

Rodinka E-Sledgu je stále verná konceptu agresívnej geometrie hliníkového rámu so štvorčapým zavesením a porciou 160 mm zdvihu pre predné koleso a 150 mm pre zadné. E-Whaka a E-Whaka ES sú z podobného cesta, hoci striedmejšieho zdvihu, riadiaceho je na pomedzí trailbiku a all-mountainu.

Striedmejšie však rozhodne nie je osadenie, a to u žiadneho z vyššie zmienených modelov. Vždy dostanete naddimenzované 4-piestikové brzdy Shimano, kde je vrcholom Deore XT s 203 mm kotúčmi. Umiernené nie je ani ďalšie osadenie, štandard je 1×12 radenie Shimano XT alebo kombo XT/SLX, špičkové „e-bike specific“ odpruženie Fox s vrcholom vo vidlici 36 Float Performance Elite a tlmičom DPX2 Performance Elite.

K tomu odolné vypletené kolesá s ráfikmi Sun Ringlé Düroc TR35 a e-bikové plášte Schwalbe Eddy Current Evolution. Štandart je taktiež teleskop Kind Shock LEV-SI so zdvihom podľa rámovej veľkosti.

Pre trochu umiernenejšie, trailovo – športové fully se musíme presunúť k druhaj platforme, taktiež hliníkovej a s najmenej kvalitnými pohonmi Bosch G4 Performance Line CX Cruise, spojené s úplne integrovaným vysokokapacitným akumulátorom.

Reč je o modeloch E-Maverick a E-Pordoi. Ich geometria je uvolnenejšia, osadenie splňuje zlatý štandart a kladie dôraz na trvanlivosť. Preto sa u pohonov a bŕzd stretneme so Shimanom Deore XT a SLX, u zapletených kolies s nábojmi Shimano na pevných osiach a odolnými e-bikovými plášťmi Schwalbe Eddy Current.

Medzi celoodpruženými modelmi jedinú výnimku mimo odpruženie Fox predstavuje E-Maverick so vzduchovým SR Suntour. Vďaka tomu se podarilo cenu zraziť tesne nad sto tisíc korun.

A ako sú na tom ceny ostatných e-bikov Stevens? Hardtail E-Wave štartuje na 2 299 € a najvybavenejší full E-Sledge ES zaobstaráte za 5 399 €. Celú radu elektrobicyklov Stevens však môžete zaobstarať za nižšie ceny, pokiaľ vás zaujmú 2018-2019 modely vo výpredaji priamo u dovozcu značky, spoločnosti CykloŠvec z Písku. Rovnako tak môžete bicykle v akcii a predovšetkým všetky novinky preskúmať na www.stevens-bikes.cz.

Vaše komentáre

Zavrieť reklamu