Test: Bianchi Grizzly 9.2
Verdikt: Je ťažký a plášte sú v mokre nepoužiteľné. Jazdí však hladko a má vyváženú geometriu, ktorú oceníte najmä na výšľapoch.
Plusy: Poddajný a pritom rýchly rám; pretekársky vyladené ovládanie; v tejto cenovej hladine výborný pohon.
Mínusy: Ťažké kolesá a vidlica; veľmi slabo držiace plášte; nedá sa naň nijako pekne osadiť teleskopická sedlovka.
Rám je rýchly a jazdí hladko a aj 12-rýchlostný pohon je moderný. Geometria ovládania dobre funguje na výšľapoch a menej náročných trailoch. Chýba tu však možnosť osadiť teleskopickú sedlovku a nepoteší ani ťažká vidlica a plášte vedia zradiť v tých najnevhodnejších chvíľach.
Rám
Rám postavený z hliníka triedy 6 000 je trikrát stenčovaný. Podobne ako keď sa vrství karbón, by tak mal byť materiál navyše len tam, kde ho naozaj treba. Zaujímavá je zadná stavba, a to nielen pre mierne zaoblené vzpery pri pätkách.
Pätky samotné sú otvorené, určené na rýchloupinák, a nie prestrkovaciu osku. Napriek tomu však majú nový širší 141 mm rozchod Boost QR, do ktorého sa vojdú aj širšie gumy a mal by byť tuhší.
V prednom rámovom trojuholníku nájdete montážne body hneď na dva košíky na fľaše a oba káble vedúce dozadu sú vedené jeho vnútrom. Je preto trochu škoda, že vedenie na diaľkové ovládanie prípadnej teleskopickej sedlovky tu nie je. Sedlovka je okrem toho tenká s priemerom 27,2 mm, no práve tá hrá významnú úlohu pri pohlcovaní vibrácií z trailu.
- Návod: 6 tipov, ako schudnúť a zbaviť sa tuku na bruchu bicyklovaním
- Návod: 6 tipov, ako nájsť svoju optimálnu jazdeckú váhu
Komponenty
Páči sa nám síce, že táto lacnejšia vidlica Rock Shox Recon nemá strieborné nohy, ako tomu bolo kedysi. Nič to však nemení na tom, že sú stále oceľové a tým pádom dosť ťažké. Zakončená je 15 mm prestrkovacou oskou, ktorá zvyšuje tuhosť. To sa nám tiež páči. Oveľa menej už oceňujeme plášte.
Ide o najlacnejšiu verziu Sport modelu Kenda Honey Badger s drôtovou pätkou a ešte menšími štupľami ako na tej drahšej. Stačí náznak vlhkosti na traile či naklopiť bike na bočné hrany, kde prakticky nie je žiadny dezén, a je po srande.
Jazda
Hneď zo začiatku si treba zvyknúť na dve veci. Prvou je kombinácia celkom strmej sedlovej rúrky a krátkeho reachu, ktoré posunú vaše ťažisko viac nad predné koleso než väčšina konkurenčných bikov. Hlavový uhol so 69,5 stupňami však je stabilnejší než na väčšine pretekárskych XC bicyklov od iných európskych značiek.
V kombinácii so sériovo osadeným 90 mm predstavcom a 720 mm rajdami tak Grizzly pri jazde pôsobí celkom vyvážene a pokojne – najmä na výšľapoch. Tu dokáže predné koleso držať na zemi najlepšie zo všetkých bikov v tomto teste.
Hneď ako si zvyknete a prispôsobíte mu jazdný štýl, dokáže veľmi dobre kľučkovať pomedzi stromy a vyberať zatvorené zákruty. Do tých sa však budete musieť navážiť o niečo viac – chýba tu totiž väčšia páka na predné koleso, ktorú by zabezpečili širšie rajdy.
- Návod: Ako jazdiť v zime v hustom kašovitom blate?
- Návod: 5 tipov, ako sa správne obliecť v zime na bicykel
S hmotnosťou naváženou na predné koleso je ťažšie pohotovo reagovať na stratu trakcie. A práve tou sa plastové a hladké plášte rady pochvália pri každej príležitosti. Grizzlyho sme testovali počas vlhkého konca zimy a väčšina našich výjazdov pripomínala jazdu na tobogáne. Plášte by mali byť určite prvou vecou, ktorú na biku vymeníte.
Bike inak ponúka celkom dobrý pomer ceny a výkonu, preto vás pár desiatok eur za nové až tak mrzieť nemusí. Využiť môžete aj tubeless ready benefity ráfikov od WTB. Ak chcete, Kendy si nechajte na leto. Sú až prekvapivo poddajné napriek ekonomickému 60 TPI kordu a zvyšujú komfort jazdy na biku.
Vysoká hmotnosť je citeľná. Trpí akcelerácia aj schopnosť stúpať do kopca. To je trochu škoda. Bianchi totiž ponúka naozaj dobré pohlcovanie vibrácií, a pritom stále dokáže veľmi efektívne prenášať silu zášľapov na zadné koleso.
Ak nemáte v pláne brať ho na náročnejšie traily a tým pádom vám nebude chýbať ani možnosť namontovať naň teleskopickú sedlovku, stále stojí za zváženie. Zvlášť ak máte slabosť na talianske biky a nevadí vám postupne si ho vylepšovať novými komponentmi.
Viac info na webe www.bianchi.sk
Vaše komentáre