Test: Whyte T-130C
Ešte pred rokmi išlo o klasický 130 mm trailbike so zábavným jazdným charakterom. Posledná generácia sa však vyvinula v naozaj schopného zjazdára so supermodernou geometriou.
Vďaka objemným 2,6-palcovým plášťom Maxxis obutým na širokých 30 mm ráfikoch Race Face však má trakcie na rozdávanie. V porovnaní s veľkokolesovou konkurenciou tak v dostupnej rýchlosti nijako nezaostáva. Dosiahnuť ju je pritom celkom ľahké vďaka viacerým progresívnym uhlom a rozmerom.
V L-ku má reach 480 mm – v preklade naozaj veľa. Sprevádza ho položený 65,5-stupňový uhol, ktorý vysúva predné koleso ďaleko pred kokpit.
So stabilitou pomáha aj nízko zavesený stred (330 mm). Na dlhom biku sa dá krásne zaťažiť predné koleso bez obavy o to, že vás prehodí cez rajdy. Výsledkom je more trakcie predného kolesa a sebavedomé ovládanie.
Napriek tomu však T-130 v rukách nepôsobí ako kamión. Pomáha tu krátky 35 mm predstavec, ktorý zrýchľuje ovládanie a krátka 430 mm zadná stavba, ktorá pomáha rotovať bike v pomalších zákrutách.
- Návod: 6 tipov, ako schudnúť a zbaviť sa tuku na bruchu bicyklovaním
- Návod: 6 tipov, ako nájsť svoju optimálnu jazdeckú váhu
Napriek radikálnym číslam je však vzadu stále len 130 mm zdvihu. Netreba preto očakávať jazdu ako na obláčiku. Zadné odpruženie nie je také tvrdé, aby z vás pri opakovaných nárazoch vytriaslo dušu, no zároveň treba rátať s tým, že bude zreteľne prenášať informácie o všetkom, čo sa pod kolesami udeje.
Zdvih je krásne kontrolovaný prostredníctvom tlmiča RockShox Super Deluxe, ktorý má ku koncu zdvihu dostatočne progresívny chod, aby sa dokázal vysporiadať aj s veľkými peckami. A tie rozhodne prídu, keďže tento bike vás bude nabádať dovoľovať si stále viac.
Nová T-130-ka nám veľmi sedí. Napriek nižšiemu zdvihu sme len zriedka mali pocit, že ju tlačíme za jej limity. Niekto možno bude mať opačný názor a bude mu chýbať zábavný jazdný charakter staršieho modelu, ktorý si len tak hopsal nadol trailom.
Podľa nás však oveľa viac zaváži všestrannosť poslednej inkarnácie – zdvih je dostatočne nízky na to, aby ste sa nedesili každého výšľapu, ktorý sa vám postaví do cesty. Dole z kopca zase príde k slovu radikálna geometria, ktorá zaručuje, že skôr než na limity biku pravdepodobne narazíte na svoje vlastné.
Špecifikácia
- Rám karbónový
- Vidlica RockShox Pike RC 140 mm
- Tlmič RockShox Deluxe RT 130 mm
- Pohon SRAM GX Eagle, kľuky Truvativ Descendant 7K (1 x 12)
- Kolesá Race Face AR30, plášte Maxxis High Roller II 3C EXO TR 27,5 x 2,6 vpredu a Maxxis Rekon EXO TR 27,5 x 2,6 vzadu
- Brzdy SRAM Guide RS (180/160 mm)
- Riadidlá/predstavec Whyte 760 mm/Whyte Gravity 35 mm
- Sedlovka/sedlo KS LEV Integra teleskopická 150 mm/Whyte
- Hmotnosť 13,89 kg (L)
Viac informácií na webe www.whyte.sk
Vaše komentáre