Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Horské bicykle

Test: Whyte T-130C

Mimoriadne všestranný bike, ktorý toho znesie oveľa viac, než napovedá zdvih.

Hodnotenie: 4/5
4 500
Biker
Test: Whyte T-130C

Ešte pred rokmi išlo o klasický 130 mm trailbike so zábavným jazdným charakterom. Posledná generácia sa však vyvinula v naozaj schopného zjazdára so supermodernou geometriou.

Vďaka objemným 2,6-palcovým plášťom Maxxis obutým na širokých 30 mm ráfikoch Race Face však má trakcie na rozdávanie. V porovnaní s veľkokolesovou konkurenciou tak v dostupnej rýchlosti nijako nezaostáva. Dosiahnuť ju je pritom celkom ľahké vďaka viacerým progresívnym uhlom a rozmerom.

V L-ku má reach 480 mm – v preklade naozaj veľa. Sprevádza ho položený 65,5-stupňový uhol, ktorý vysúva predné koleso ďaleko pred kokpit.

So stabilitou pomáha aj nízko zavesený stred (330 mm). Na dlhom biku sa dá krásne zaťažiť predné koleso bez obavy o to, že vás prehodí cez rajdy. Výsledkom je more trakcie predného kolesa a sebavedomé ovládanie.

Napriek tomu však T-130 v rukách nepôsobí ako kamión. Pomáha tu krátky 35 mm predstavec, ktorý zrýchľuje ovládanie a krátka 430 mm zadná stavba, ktorá pomáha rotovať bike v pomalších zákrutách.

Napriek radikálnym číslam je však vzadu stále len 130 mm zdvihu. Netreba preto očakávať jazdu ako na obláčiku. Zadné odpruženie nie je také tvrdé, aby z vás pri opakovaných nárazoch vytriaslo dušu, no zároveň treba rátať s tým, že bude zreteľne prenášať informácie o všetkom, čo sa pod kolesami udeje.

Zdvih je krásne kontrolovaný prostredníctvom tlmiča RockShox Super Deluxe, ktorý má ku koncu zdvihu dostatočne progresívny chod, aby sa dokázal vysporiadať aj s veľkými peckami. A tie rozhodne prídu, keďže tento bike vás bude nabádať dovoľovať si stále viac.

Nová T-130-ka nám veľmi sedí. Napriek nižšiemu zdvihu sme len zriedka mali pocit, že ju tlačíme za jej limity. Niekto možno bude mať opačný názor a bude mu chýbať zábavný jazdný charakter staršieho modelu, ktorý si len tak hopsal nadol trailom.

Podľa nás však oveľa viac zaváži všestrannosť poslednej inkarnácie – zdvih je dostatočne nízky na to, aby ste sa nedesili každého výšľapu, ktorý sa vám postaví do cesty. Dole z kopca zase príde k slovu radikálna geometria, ktorá zaručuje, že skôr než na limity biku pravdepodobne narazíte na svoje vlastné.

Špecifikácia
  • Rám karbónový
  • Vidlica RockShox Pike RC 140 mm
  • Tlmič RockShox Deluxe RT 130 mm
  • Pohon SRAM GX Eagle, kľuky Truvativ Descendant 7K (1 x 12)
  • Kolesá Race Face AR30, plášte Maxxis High Roller II 3C EXO TR 27,5 x 2,6 vpredu a Maxxis Rekon EXO TR 27,5 x 2,6 vzadu
  • Brzdy SRAM Guide RS (180/160 mm)
  • Riadidlá/predstavec Whyte 760 mm/Whyte Gravity 35 mm
  • Sedlovka/sedlo KS LEV Integra teleskopická 150 mm/Whyte
  • Hmotnosť 13,89 kg (L)

Viac informácií na webe www.whyte.sk

Vaše komentáre

Aktuality

Včera 17:41 Brandon Semenuk prepísal históriu Red Bull Rampage a je jediným jazdcom, ktorému sa podujatie podarilo vyhrať 5-krát.

O jeho víťazstve rozhodla až druhá jazda, do ktorej Kanaďan nastúpil ako jeden z mála jazdcov. Na druhom mieste skončil Poliak Szymon Godziek a tretiu priečku obsadil Tyler McCaul. Úroveň pretekov bola tento rok úplne šialená a rozhodcovia to mali extrémne náročné o čom svedčí aj množstvo nespokojných jazdcov a fanúšikov.

Včera 15:04 Slovák Adam Gross vyhral tretiu etapu pretekov Okolo Srbska.

Gross zaznamenal dobrý výsledok aj v druhej etape, v ktorej skončil na treťom mieste. Zo Slovákov skončil najlepšie v celkovej klasifikácii trojdňového etapáku Samuel Kováč na piatom mieste, so stratou 4:53 min na holandského víťaza Quintena Velinga.

Včera 14:51 Video: Príprava a zákulisie z víťazstva Tadeja Pogačara na monumente Okolo Lombardie.

Pozrite si, ako Pogačar zakončil neuveriteľne úspešnú sezónu svojim štvrtým víťazstvom na monumente Okolo Lombardie.

Včera 13:49 Tadej Pogačar o dopingu: Bolo by to hlúpe. Žiarliví a podozrievaví ľudia tu budú vždy.

Pogačar vyhral v roku 2024 Tour de France, Giro d’Italia, majstrovstvá sveta aj dva monumenty. Bohužiaľ, jeho dominanciu mnohí pripisujú dopingu, a to bez akýchkoľvek dôkazov.

Včera 12:36 Garmin Edge 1050 vs iPhone 13 – čo je lepšie pre cyklistov?

Každý má svoje výhody aj nevýhody, a závisí od potrieb jazdca, ktoré zariadenie je vhodnejšie.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu