Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Horské bicykle

Test: Whyte T-130 SR

Skutočný britský plnokrvník, aj napriek lacnejšiemu osadeniu.
Hodnotenie: 4.5/5
2 540
Biker

Verdikt: Ťažký, s chabými brzdami, no s brilantnou ovládateľnosťou a skvele naladeným odpružením, ktoré vám dovolí jazdiť s bicyklom naozaj agresívne.

Plusy: Výnimočné ovládanie pri plnej rýchlosti, dobre vyvážené osadenie, s ktorým môžete nasadnúť a vyraziť.

Mínusy: Veľká váha kolies (kolesá s plášťami dohromady), brzdám TRP chýba brzdná sila aj konzistencia ich výkonu.

Kúpte ak: Nechcete kupovať formou “driect sale” po internete, no stále hľadáte podobne výhodnú kúpu.

Whyte T-130 SR vyvažuje vysokú hmotnosť a ústupky v osadení špičkovou ovládateľnosťou a skvele naladeným odpružením. Je výborne vybavený pre útok na traily v plnej rýchlosti.

Rám Whyte T-130 SR
Ročník 2019 modelu T-130 je pretiahnutý a vystužený, dodržiava však overený formát Whyte.

Ročník 2019 modelu T-130 je pretiahnutý a vystužený, dodržiava overený formát  a praktické detaily Whyte. Všetky káble k brzde, radeniu aj sedlovke sú do rámu zapuzdrené gumovým tesnením. Rám je navrhnutý pre použitie s jedným prevodníkom, čo dovoľuje použiť široký hlavný čap zadnej stavby pre extra tuhosť.

V okolí čapu nájdete návarky ISCG obkolesujúce závitový BSA stred. Predný trojuholník má miesto aj pre veľkú fľašu a zadný trojuholník ponúka dostatočný priestor pre kolesá 27,5×2,8”, alebo 29×2,3” a s oboma dokáže využiť plných 130mm zdvihu. Upevnenie hlavného čapu v ráme, prvky zadnej stavby aj vahadlo tlmiča mohutným vzhľadom nenecháva pochybnosti o svojej pevnosti a ložiská čapov odpruženia chráni doživotná záruka.

Komponenty

Pri jazde nie je cítiť ani náznak zaváhania alebo prehýbania rámu, ani keď začnete naozaj pokúšať vaše šťastie. Pravidelne sme sa vyrovnávali tempu bicyklov s vyšším zdvihom aj na teréne prírodných zjazdových tratí bikeparkov.

Whyte T-130 SR je priamym súperom nemeckých “direct sale” firiem a modelov ako Radon Slide FE 9.0, YT Industries Jeffsy 29 AL a Canyon Spectral AL 6.0 a na papieri samozrejme víťazia, no britská značka využíva svoje skúsenosti a vynaliezavosť, aby udržala výkon na celkový výkon na rovnakej úrovni.

Kľuky značky Whyte sú solídne a točia sa na externých ložiskách, na ktoré sme dobre zvyknutí. Radenie Shimano SLX funguje hladko spoľahlivo a pohyb reťaze kazetou SunRace je na naše prekvapenie vynikajúci.

Brzdy TRP Slate sú na 4-piestové strmene slabé a navyše nekonzistentné. Hoci kolesá vypletené na WTB ráfoch sú ťažšie ako DT-Swiss kolesá na konkurenčných bicykloch spomenutých vyššie, sú nastavené bezdušovo a s nadštandardnými plášťami s dvojitou zmesou Maxxis High Roller II a Rekon.

Hrubé gripy Whyte nám síce neboli po chuti, ale riadidlá šírky 780mm a 35mm dlhý predstavec sú presne to, čo si na svojich bicykloch predstavujeme. Bicyklu dodávajú výbornú ovládateľnosť obzvlášť v kombinácii s krátkym 37mm ofsetom vidlice Fox 34 performance.

Jazda
Zatáčanie v rýchlosti je skutočným požitkom pri jazde na tomto bicykli.

Geometria OTO, alebo ‘Optimised Trail Offset’ s redukovaným odsadením vidlice dáva bicyklu bleskurýchle reflexy, vďaka ktorým je voľba stopy okamžitá, ľahká a výnimočne presná. Dosah rámu 470mm vo veľkosti “Large” a nízky hlavový uhol 65,5 stupňa pridávajú stabilitu v problematických situáciách a dajú vám viac času zareagovať. Rázvor kolies 1220mm znamená, že niekedy je potreba zobrať prudké zákruty zoširoka. Sedlová trubka s efektívnym uhlom 75° posúva telo do polohy ideálnej na šliapanie a tuhé zábery do strmých kopcov.

Whyte sa podarilo vyladiť prepákovanie odpruženia aj tlmič tak, aby dokonale spolupracoval s geometriou. Nemusel som s tlmičom ani vidlicou robiť nič špeciálne mimo nastavenia tlaku.

Spočiatku je pruženie veľmi jemné, čo napomáha napríklad pomalým výšlapom cez korene a opora v strednom zdvihu zabraňuje akémukoľvek nadmernému húpaniu. A to do takej miery, že som sa nikdy nepotreboval načiahnuť dolu a zamknúť tlmič.

Whyte boli jedny z prvých, ktorí vyrobili rám použiteľný iba s jednoprevodníkom, uvoľňujúc veľa miesta pre široké plášte a širší, tuhší hlavný čap.

Napriek nízkemu zdvihu napovedajúcemu, že ide presne o kategóriu trail, sa T-130 v priechodnosti terénom bez námahy vyrovná aj bicyklom s oveľa väčším zdvihom. S poriadnou vidlicou a 2.6” Maxxis plášťami na širokých ráfoch má veľkú rezervu priľnavosti a pohlcovania nárazov,

Vysoká váha kolies aj celková váha T-130 SR je rozhodne citeľná pri akcelerácii aj dlhých stúpaniach. Bicykel kvôli tomu stráca na obratnosti a hravosti v pomalých rýchlostiach. Tento pocit však ubúda so zvyšujúcou sa rýchlosťou.

Na druhej strane bicykel je vždy nalepený na zemi a v rýchlosti si udržuje stabilitu. Aj na rýchlych bikeparkových tratiach nebol problém udržať sa partie 160 – 170mm enduro bicyklov. Proti schopnostiam bicyklu však hrajú brzdy a prvý upgrade, nad ktorým premýšľam sú aspoň väčšie kotúče. Takto rýchly bicykel potrebuje aj spoľahlivo spomaliť.

Viac informácií o bicykloch Whyte nájdete na webe www.whyte.cz.

Vaše komentáre

Špecifikácia

Model
T-130 SR
Značka
Whyte
Rok
2019
Materiál rámu
6061 aluminium alloy, 130mm (5.1in) travel
Veľkosti
XS S M L XL
Riadidlá
Whyte, 780mm
Gripy
Whyte V-Grip lock-on
Hlavové zloženie
FSA Orbit No.57
Predstavec
Whyte Gravity, 35mm
Brzdy
TRP Slate T4, 180/180mm
Kazeta
SunRace, 11-46t
Kľuky
Whyte, 32t
Vidla
Fox 34 Float Performance GRIP, 140mm (5.5in) travel, 37mm offset
Stredové zloženie
external (cartridge bearings)
Predný náboj
Alloy (sealed cartridge bearings)
Predný plášť
Maxxis High Roller II 3C MaxxTerra EXO TR 27.5x2.6in
Váha predného kolesa g
2270
Zadný náboj
Alloy (sealed cartridge bearings)
Zadný plášť
Maxxis Rekon 3C MaxxTerra EXO TR 27.5x2.6in
Váha zadného kolesa g
2970
Prehadzovač
Shimano SLX
Tlmič
Fox Float DPS Performance EVOL LV
Reťaz
Shimano HG601
Ráfiky
WTB ST i29 TCS, 29mm
Sedlo
Whyte
Sedlovka
Whyte Drop.it 150mm dropper
Radenie
Shimano SLX (1x11)
Váha kg
15
Testovaná veľkosť
L
Hlavový uhol
65.5
Uhol sedlovej rúrky
75
Dĺžka zadnej stavby in
16.93
Dĺžka sedlovej rúrky in
18.11
Dĺžka hornej rúrky rámu in
25.2
Rázvor kolies in
48.03
Výška stredu in
12.8

Aktuality

10:17 Wout van Aert aj Jasper Stuyven musia podstúpiť operácie po hrozivom hromadnom páde.

Van Aert má vraj zlomenú hrudnú aj kľúčnu kosť a až sedem rebier, zatiaľ čo Stuyven má zlomenú kľúčnu kosť. Obaja sú hospitalizovaný v nemocnici v belgickom Herentals.

Včera 23:17 Wout van Aert má vraj zlomenú hrudnú aj kľúčnu kosť a až sedem rebier.

Tím Visma – Lease a Bike pôvodne informoval o „zlomeninách niekoľkých rebier a kľúčnej kosti“, no neskôr večer sa objavili správy, že má aj fraktúru hrudnej kosti. Rozsiahle zranenia utrpel pri hromadnom páde na pretekoch Dwars door Vlaanderen. (Domestique)

Včera 18:49 Wout van Aert si pri hrozivom páde zlomil rebrá aj kľúčnu kosť.

Van Aert mal tento rok dva veľké ciele – monumenty Okolo Flámska a Paríž-Roubaix. Na žiadnom z nich sa však nezúčastní pre početné zranenia, ktoré utrpel na klasike Dwars door Vlaanderen.

Včera 17:24 Matteo Jorgenson je prvým Američanom, ktorý vyhral klasiku Dwars door Vlaanderen.

Belgickú klasiku poznačil hrozivý hromadný pád 68 pred cieľom, po ktorom museli previezť do nemocnice Wouta van Aerta a na zemi skončil aj Mads Pedersen a osem ďalších jazdcov.

Včera 17:03 Demi Vollering môže byť prvou cyklistkou s miliónovou zmluvou, po sezóne končí v tíme SD Worx.

„V našom tíme nemôžeme mať dve pretekárky takejto úrovne,“ povedal šéf tímu Danny Stam po nedávnom predĺžení zmluvy s Lotte Kopecky.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu