Biker.sk

ROČNÉ PREDPLATNÉ ČASOPISU BIKER IBA ZA 16,90€!
Tlačové správy

Totem Eagle – horský e-bike so stredovým pohonom Bafang a priateľnou cenovkou

Eagle je v katalógu značky Totem zástupcom horského elektrobicykla so stredovým pohonom Bafang Max Drive. 
bikeradar

Horská elektro cyklistika sa neustále vyvíja, preto sú hitom posledných rokov horské elektrobicykle, ktoré sa na solídnej úrovni dajú kúpiť v dostupných cenách od úrovne 1500 eur.

Ku tejto zmene k lepšiemu došlo predovšetkým vďaka masovému zavedeniu stredového pohonu Bafang, ktorý svojim výkonom a parametrami môže smelo konkurovať drahším značkám motorov.

Bafang má aj svoje výhody napríklad v batériách, kde nie je motorizácia odkázaná len na jedného dodávateľa, čím umožňuje zákazníkovi istú slobodu v individuálnom nastavení systému.

Takmer všetky terénne elektrobicykle tejto cenovej kategórie sú vybavené stredovým pohonom Bafang, no mnohé z nich sa budú výrazne odlišovať v detailoch, vo svojich rámoch, geometriách a v neposlednom rade aj vo skladbe komponentov, kde môžeme taktiež nájsť výrazné rozdiely.

Eagle je v ponuke značky Totem zástupcom horského elektrobicykla so stredovým pohonom  Bafang Max Drive.

Pohon a motor

Jedná sa o veľmi výkonný motor a určitou alternatívou voči pohonom značiek Bosch, Yamaha atď, vedľa ktorých rozhodne nezaostáva.  Bafang neustále svoj stredový motor  zdokonaľuje, čoho dôkazom je aj príprava špeciálnych plne integrovaných rámových batérií, ktoré budú dostupné v blízkej budúcnosti.

Pri pohone Bafang nechýba ani torzný senzor šľapania, ktorý identifikuje, akú silu do pedálov dáva jazdec a následne podľa toho prispôsobí pomoc motora. Radenie pracuje so špeciálnym čipom s názvom  Gearsensor, ktorý zvyšuje účinnosť radenia a eliminuje nárazy.

Gearsensor umožňuje automaticky na zlomok času odpojiť ťah pohonu pri preraďovaní. Šetri sa tak celý prevodový mechanizmus a radenie je tak kultivovanejšie za každých podmienok. Zabráni sa tak aj napr. možnosti pretrhnutia reťaze. Bafang Max Drive ponúka maximálny točivý moment až 80 Nm, čo je rovnaká hodnota, ako tých  najdrahších značkových pohonných systémov elektropohonov..

Rám

Eagle zaujme svojou esovitou prehnutou hornou  trubkou a výrazným slopingom hliníkového rámu. V oblasti radenia je tento ebike vyšší, čo napomáha dobrému ovládaniu, stabilite a komfortu jazdca, ktorý sa tak môže plne sústrediť na jazdu a držať tak pevne riadidlá.

Páčka uzamykania predného odpruženia je integrovaná nariadidlách, rovnako ako ovládanie asistencie eletkromotora a multifunkčný displej. Esovito prehnutá horná rámová trubka uľahčuje aj nastupovanie a všetku manipuláciu s bicyklom, pretože je navrhnutá v oblasti sedla čo najnižšie.

Rám je dostatočne robustný, tak aby uviezol bezpečne motor, batériu a aj ťažšieho jazdca. Obzvlášť v prednej časti u hlavy je vidieť jeho nezničiteľnosť. Model Eagle je postevený na platforme 27,5“ kolies, čo sa zdá byť pre tento typ elektrobicykla najvýhodnejšia.

Batéria, váha, cena

V technických pasážach sa bicykel cíti ako ryba vo vode, nesklame ani na rovinatých, či hladších úsekoch, kde určite príde vhodnejší aj jemnejší vzor terénnych plášťov. Batéria je čiastočne integrovaná v ráme. Je ju možné samozrejme kľúčom odomknúť a následne aj ľahko vybrať.

Kapacita 14.5 Ah a kvalitné články Samsung sú zárukou dlhých dojazdov, čo požadujú aj nároční užívatelia. Prevody sú v réžii značky Shimano; deväťrýchlostné s  kazetou 11-34 a prevodníkom Bafang. Hydraulické kotúčové brzdy sú taktiež Shimano.

Model Eagle váži 21 kg a je vyrábaný v troch veľkostiach a dvoch farbách, morej a červenej. Cena je (v prepočte z českých korún) 1540 eur.

Fotogaléria

Viac informácií na webe www.cyklosvec.cz/totem

Vaše komentáre

Aktuality

Včera 18:25 Tom Pidcock sa stal najmladším víťazom majstrovstiev Európy v cross-country XCO.

Len 23-ročný Brit si pripísal ďalší úspech k nedávnemu víťazstvu etapy na Tour de France, titulu majstra sveta v cyklokrose, olympijského šampióna v cross country či piatim víťazstvám pretekov Svetového pohára v XCO, z čoho dva vyhral tento rok. Na druhom mieste skonči Dán Sebastian Arstensen, tretí bol Švajčiar Filippo Colombo.

Včera 17:55 Jasper Philipsen suverénne vyhral šprint v 4. etape Okolo Dánska.

24-ročný jazdec tímu Alpecin-Deceuninck si pripísal svoje siedme víťazstvo v sezóne a dostal sa aj do vedenia bodovacej súťaže. Na druhom mieste skončil Sasha Weemaes, tretí bol Ethan Vernon. Víťaz prvej aj tretej etapy a veľký favorit z tímu Jumbo-Visma Olav Kooij šprint vypustil a skončil dvanásty.

Včera 17:39 Albanese vyhral záverečnú etapu Tour du Limousin, celkové hodnotenie si udržal Aranburu.

Alex Aranburu zvíťazil v 4-dňovom francúzskom etapáku s náskokom 10 sekúnd pred Diegom Ulissim a 18 sekúnd pred Gregom van Avermaetom. 26-ročný jazdec tímu Movistar skončil v poslednej etape tesne na druhom mieste za Vincenzom Albanesem, ktorý zariskoval a zaútočil 1,5 km pred cieľom.

Včera 16:43 Richard Carapaz podpísal zmluvu s EF Education, Van Baarle a Kelderman idú do Jumbo-Visma.

Tím EF Education-EasyPost potvrdil podpísanie trojročného kontraktu s Richardom Carapazom, ktorý odchádza z Ineos Grenadiers. Z Ineosu odchádza aj víťaz Paríž-Roubaix Holanďan Dylan van Baarle, ktorý podpísal trojročnú zmluvu s tímom Jumbo-Visma, kde sa k nemu pripojí aj jeho krajan Wilco Kelderman, ktorý končí v Bore.

Včera 16:28 Britský cyklista Dan Bigham prekonal svetový rekord v hodinovke rýchlosťou 55,548 km/h.

30-ročný cyklista prešiel na dráhe za 60 minút takmer o pol kilometra viac ako predošlý držiteľ rekordu Victor Campenaerts.

Špecifikácia

Model
Eagle
Značka
Totem
Rok
2018
Brzdy
Shimano BRM315
Kazeta
SHIMANO HG 11-34T
Motor
BAFANG Max Drive 250W, Baréria: 36V/504 Wh, články SAMSUNG
Vidla
SR SUNTOUR XCM RL-R
Kolesá
REMERX TopDisc
Predný náboj
Shimano , center lock
Predný plášť
Kenda K1104 50-FIFTY 27,5x2,1
Zadný náboj
Shimano , center lock
Zadný plášť
Kenda K1104 50-FIFTY 27,5x2,1
Prehadzovač
SHIMANO M4000
Váha kg
21 Kg
Zavrieť reklamu