Test: B’Twin Ultra 720 AF
Verdikt: Vynikajúca výbava a vycibrené správanie na ceste. Pre toto sme ochotní pár múch prehliadnuť.
Plusy: Všestranný výkon, výbava.
Mínusy: Umiestnenie zadnej brzdy.
Kúpte ak: chcete vlastniť pretekára, ktorý ponúka jeden z najlepších pomerov ceny a výkonu na trhu.
B’Twin je domáca značka veľkoobchodu so športovým náčiním Decathlon. Ultra AF je zase duralový pretekársky model a veľkým bratom cenovo mimoriadne dostupnej série Triban, ktorej zástupcu sme testovali v minulom čísle.
Najväčším lákadlom na tomto bicykli bude už od prvého pohľadu výbava, najmä v porovnaní s niektorými konkurentami so zvučnejšími nápismi na ráme. Dostanete tu napríklad kompletnú Ultegru. Do sady tu nezapadá jedine reťaz. Je tu vynikajúca verzia s direct-mount úchytom namiesto toho na jednu skrutku.
Kolesá sú Mavic Cosmic Elite, ktoré samy osebe stoja 425 €. Tie sú v tejto cenovej hladine rozhodne raritou. Ani pri kolesách však výpočet pomerovo skvelých komponentov nekončí. Sedlo je napríklad plnohodnotný Fizik Arione farebne perfektne doladený k rámu a omotávkam. Hliníkový kokpit a sedlovka sú jednoduché, no na pohľad pôsobia kvalitne.
Všetko toto je nahodené na duralovom ráme, ktorý je už na prvý pohľad jasný B’Twin. Má jasne definované línie so zmyselne prehnutou hornou rámovou rúrkou, ktorá kopíruje tvary tej na karbónovej verzii bicykla CF.
Jedna dizajnová mucha sa tu však predsa len nájde. B’Twin naozaj nemusel zadnú brzdu schovávať pod zadnú stavbu. Hoci to vyzerá úhľadne a medzi vzperami tak nemusí byť vovarený mostík (čím sa potenciálne zvyšuje poddajnosť celého zadku), takýto dizajnový prvok na bicykli bez akýchkoľvek iných aerodynamických tvarov len sťažuje nastavovanie zadnej brzdy. Čeľuste sú okrem toho namontované na mieste, ktoré sa pri silovom pedálovaní ohýba najviac.
Netrvalo dlho a stačilo sa previezť vo vlhkejšom počasí a pri strmších výšľapoch sa od zadného kolesa ozývalo otravné šúchanie. Najjednoduchším riešením je, samozrejme, gumičky od ráfika trochu oddialiť, no načo riešiť problém, ktorý v prvom rade vôbec nemusel vzniknúť. A keď už sme pri otravných zvukoch, vnútrom vedená kabeláž radenia a bŕzd vie na rozbitejšom asfalte občas v ráme zahrkať.
Odhliadnuc od týchto malých múch je Ultra AF veľmi dobrým bicyklom. Váži viac ako jeho karbónový ekvivalent Ultra CF, no z jazdných vlastností nestráca takmer nič. Darí sa mu trafiť veľmi dobrý pomer medzi komfortom a elánom. Sedlovka nie je z karbónu a väčšie nárazy cez zadné koleso pocítite. Rozhodne však nejde o bicykel, ktorý by z vás na drsnejšom povrchu vytriasol plomby.
Geometria je ladená do pretekárskeho teritória, no zároveň nie je príliš agresívna. Rám vo veľkosti M má napríklad 148 mm vysokú hlavovku a 548 mm dlhú hornú rámovú rúrku. Tá druhá je takmer horizontálna, čo znamená, že väčšina jazdcov bude mať sedlovku vysunutú menej, ako je možno zvykom.
Ak však správne trafíte veľkosť, odmenou vám budú vyladené jazdné vlastnosti ako hore, tak aj dole kopcom. Pohon od Ultegry je ako vždy vynikajúci a brzdy nijak nezaostávajú napriek našim sťažnostiam na tú zadnú.
Ak prekonáte, že nemáte na ráme logo niektorej z veľkých značiek, dostanete za svoje peniaze naozaj veľa bicykla. Nenájdete tu totiž takmer žiadne z klasických skratiek na šetrenie peniazmi.
Viac informácií na webe www.decathlon.sk
Vaše komentáre