Test: Santa Cruz 5010 R1 AM
Plusy: Výnimočne tuhý rám, skvelo zvolený kokpit a výborne reagujúce odpruženie; veľmi dobrý výber komponentov za priaznivú cenu
Mínusy: Na dnešné pomery trochu krátky reach; niektorým jazdcom bude vadiť kopanie do pedálov
Santa Cruz 5010 CC je krásny a presne taký má aj hviezdny Danny MacAskill. Čo však z toho, keď len za cenu samotného karbónového rámu môžete mať celý hliníkový bicykel? Jeho kovový brat totiž dokáže ováldnuť traily úplne rovnako a keď sa mihne galaktickou rýchlosťou okolo hejterov, rozdiel určite nespoznajú.
Zblízka samozrejme nájdete očividné zvary aj trochu inak a nie až tak úhľadne riešené spodné vahadlo. Farby aj geometria však zodpovedajú karbónovému modelu. A úroveň výbavy R1 AM je definíciou skvelého pomeru ceny a výkonu.
Vidlica Fox 34 Rhythm dokáže oveľa viac, než napovedá jej cenovka a pohon SRAM NX 1×11 je bikovým ekvivalentom AK47 – nerozbitný a funkčný aj v tých najhorších podmienkach. Santa Cruzu sa podarilo ušetriť množstvo hmotnosti aj zvýšiť rozsah na plných 10-42 zubov kazetou z vyššej sady GX.
Vynikajúce kombo plášťov Maxxis Minion DHF vpredu a CrossMark 2 vzadu je už do výroby nahodené bez duší a široké 780 mm rajdy v 35 mm priemere spolu s 50 mm predstavcom dokážu z autoritatívneho charakteru rámu vyžmýkať maximum. Ložiská vydržia nejednu jazdu v blate a atak wapky vďaka portom na vstrekovanie vazelíny, a samé sú ľahko servisovateľné rovnako ako klasický skrutkovací stred.
To, že vydrží množstvo tvrdého jazdenia, pretože presne to budete na 5010 robiť. Rýchly no priľnavý predný plášť, hladko chodiaca vidlica a skvelo zvolený 67-stupňový hlavový uhol jasne komunikujú kam až môžete posúvať limity bicykla. Vďaka kovaným vahadlám a boostovo širokej zadnej oske rovnako dobre komunikuje aj zadné koleso.
Najväčším esom v rukáve je však systm odpruženia VPP3. Pod záberom pedálov stuhne a zvýši uhly geometrie, akonáhle prestanete pedálovať a pripravíte sa na vjazd do rockgardenu, zmäkne a položí celý bicykel späť.
Prirodzene a bez akýchkoľvek komplikovaných páčok tak dodáva biku presne takú charakteristiku ako práve potrebujete. Nie každému bude po chuti občasné citeľné kopnutie do pedálov, no jeho schopnosť odraziť sa z každej nerovnosti či vystreliť z každej klopky bude pre agresívnych jazdcov prudko návyková.
Viac informácií na webe www.sportservis.sk
Vaše komentáre