Test: E-bike Genesis eLite 2.0

Verdikt: eLite je dostupný e-bike s veľmi kvalitným elektromotorom a batériou s poriadnou výdržou, ktorý je ideálnym spoločníkom na výlety.
Plusy: Prejav motora a rýchlosť nabíjania. Komfortná geometria a celkový posed na biku.
Mínusy: Vidlica RS 30 Silver sa veľmi ťažko vyrovnáva s hmotnosťou biku a veľkosťou kolies, a to najmä pri brzdení. Ak chcete jazdiť rýchlejšie, integrovaný prevodník nestačí.
Zdatný turista
eLite 2.0 má pomerne konzervatívnu geometriu bežného 29“ pevňáka. Rám je však precízne spracovaný, pričom motor aj batéria sú pevne integrované, čo oceníte najmä v teréne. Na biku nič nebúcha, neklepe a nevydáva nepríjemné zvuky, čo výrobcovi slúži ku cti.
Posed je komfortný a celkovému pohodliu vo veľkej miere pomáhajú aj 29-palcové kolesá. Tie dokážu celkom dobre pohlcovať menšie nerovnosti, takže sa až v takej miere nepresúvajú na jazdca. Geometria však jasne udáva tón toho, ako budete bike využívať a na čo.
V plnej sile
Srdcom celého biku je 36 V motor Bosh Performance CX s 500 Wh batériou. Ten poskytuje viac ako dostatočný výkon vzhľadom na určenie tohto modelu. My sme boli veľmi prekvapení, ako dokázal bike efektívne zrýchliť na rovinkách a pomôcť pri výšľapoch. Výbava eLitu 2.0 je však trošku poddimenzovaná a robí z neho skôr trekingový bike. Najväčším nedostatkom je totiž vidlica Rock Shox 30.
Ako napovedá samotný názov, má vnútorné nohy s priemerom len 30 mm a namiesto pevnej osky rýchloupinák. Ovládanie 21-kilového biku je tým pádom dosť nepresné a vidlica sa citeľne krúti nielen pri tvrdšej jazde, ale aj pri prudšom brzdení. Plášte Rapid Rob sú síce rýchle, no tenučké a najmä úzke – v teréne od nich veľa nečakajte. V kombinácii s pevným rámom to znamená, že vás bike na rozbitejšom podklade poriadne vytrasie.
eLite 2.0 je vybavený radením a brzdami Shimano, pričom najdôležitejší je 11-kolový prehadzovač XT so spojkou. Ten fungoval bezchybne a radenie bolo presné a čisté. Pokiaľ však radi prudšie zaberáte do pedálov, čiastočne vás bude obmedzovať integrovaný prevodník s nízkym počtom zubov. My sme vzhľadom na silu a výkon motora využívali v podstate len posledné pastorky kazety.
Kráľ dlhých výletov
Ak nepatríte k výkonnostným športovcom, ale sa len radi zľahka na biku vozíte v nenáročom teréne (a prijali by ste pomoc motora), Genesis vás určite osloví. Nikto neočakáva, že s týmto bikom budete jazdiť po náročných trailoch. Je postavený tak, aby vám uľahčil a spríjemnil výlety. Batéria má dobrú výdrž a medzi štyrmi režimami pomoci motora je citeľný rozdiel.
Ak ste po zranení alebo máte fyzicky slabšieho partnera/člena rodiny, tento e-bike je zaujímavou voľbou. Motor má príjemný nástup výkonu, ktorý je ľahko predvídateľný. Už po nasadnutí na bike zistíte, že „na dobré sa ľahko zvyká“. 25 km/h, do ktorých vám podľa predpísaných noriem bude motor pomáhať, totiž dosiahnete veľmi rýchlo a pohodlne.
A môžete nám veriť, budete chcieť viac. Ovládanie pohonnej jednotky je ergnomické a displej prehľadný, čo je rovnako výhodou. Na eLite sme skúšali aj poriadne strmé stúpania úplne bez rozbehu. Motor Bosch CX nás dostal všade, stačilo len neprestať krútiť pedálmi. Ak si na predné odpruženie potrpíte, odporúčame vám siahnuť po vyššom modeli eLite 3.0, ktorý je už vybavený vidlicou s pevnou oskou.
Vaše komentáre