Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Elektrické bicykle

Test: Crussis e-Carbon C.1

Oku lahodiaci karbónový e-bike.
Hodnotenie: 3.5/5
2 379
Biker
Test: Crussis e-Carbon C.1

Verdikt: Elektrobike Crussis prekvapí svojou obratnosťou a zaujme hlavne dobrým pomerom cena/výkon.

Plusy

Spracovanie rámu

Obratnosť a jazdné vlastnosti

Farebný LCD displej

Mínusy

Malý rozsah kazety

Niektoré detaily kazia dobrý dojem

Česká firma Crussis, ktorá sa od roku 2012 zameriava na výrobu elektrobicyklov, nám zapožičala na test vlajkový model zo svojej ponuky na rok 2018. Karbónový hardtail vybavený 29-palcovými kolesami sľuboval už na prvý pohľad zaujímavé zvezenie.

Rám

Karbónový rám s integrovanou 504 Wh batériou Panasonic zaujme vkusným dizajnom a ladnými krivkami s pekne spracovaným detailmi. Batéria je jednoducho odnímateľná, vďaka čomu ju nemusíte nabíjať len priamo na bicykli, ale môžete si ju vziať aj so sebou a napojiť tam, kde vám to vyhovuje.

O pohon bicykla sa stará oproti konkurencii vizuálne nie príliš zvládnutý motor Bafang Max Drive s  výkonom 250 W. Nevýhodou je absencia otvorov na upevnenie držiaka na fľašu, takže ruksak bude pre mnohých nutnosťou.

Komponenty

Vidlica SR Suntou Raidon so zdvihom 100 mm ponúka možnosť uzamknutia priamo zo 720 mm širokých riadidiel Crussis. Na nich si našlo svoje miesto aj intuitívne ovládanie elektromotora. Aktuálne údaje o rýchlosti, prejdenej vzdialenosti či dojazde nájdete na výborne čitateľnom farebnom LCD displeji, upevnenom nad predstavcom.

Práve jeho vyčnievajúca poloha môže pri páde znamenať rovno aj jeho koniec. 29-palcové kolesá Crussis obuté do rýchlych plášťov Schwalbe Rapid Rob pribrzďujú brzdy Tektro HD-M285 s kotúčmi vo veľkosti 180 mm vpredu, respektíve 160 mm vzadu. Pohon zabezpečila firma Shimano so svojím 10-rýchlostným modelovým radom Deore a kazetou s rozsahom 11 – 36 zubov.

Jazda

Ihneď po „naštartovaní“ elektrobiku Crussis upúta váš pohľad veľký farebný LCD displej Bafang so skutočne príjemným a dizajnovo výborne zvládnutým rozhraním. Displej možno prepnúť do režimu 9 asistencií, samozrejmosťou je aj režim pomoci pri tlačení.

Pri šliapaní reaguje tichý elektromotor s miernym oneskorením a jeho výkon je distribuovaný pomerne lineárne, kvôli čomu by sa niekomu mohlo zdať, že mu chýba výkon. Opak je však pravdou, ide len o subjektívny pocit a jazda je práve vďaka tomu veľmi príjemná. Problém nastane až pri ozaj strmých stúpaniach, kde vás začne výrazne obmedzovať kazeta s malým rozsahom.

Geometria elektrobiku Crussis v nás zanechala pozitívny dojem, výrobca zvolil vhodný kompromis medzi komfortom a športovým zameraním, čo znamená, že ani pri dlhších výletoch po trailoch sa nebudete cítiť v sedadle nepohodlne. Pri jazde dole kopcom sme oceňovali ochotu, s akou bike dokonca aj v zatvorených zákrutách zatáčal, a to bez toho, aby sa potom na rýchlych rovinkách správal nestabilne.

Svoju úlohu v prípade obratnosti zohráva aj na elektrobike s 29-palcovými kolesami pomerne priaznivá hmotnosť 21,2 kg. Dobrý dojem z jazdy nám kazila jedine lacno pôsobiaca ochrana prevodníku, o ktorú v rozbitejšom teréne hlasno buchotala reťaz. Crussis e-Carbon C.1 je vydarený elektrobike s pekne spracovaným rámom vhodný najmä do menej technicky náročného terénu. Niektoré drobné detaily by si zaslúžili viac pozornosti, no za priaznivú cenu ponúka pohodlnú a rýchlu jazdu sprevádzanú tichým motorom a dobrými jazdnými vlastnosťami.

Viac informácií na nájdete na webe www.crussis.cz

Vaše komentáre

Špecifikácia

Model
e-Carbon C.1
Značka
Crussis
Rám
Carbon UD, karbónový
Riadidlá
Crussis 720 mm
Predstavec
Crussis
Vidla
SR Suntour Raidon Air RL/O 100 mm
Kolesá
Crussis
Stredové zloženie
Shimano Deore (1 x 10)
Predný náboj
Crussis
Predný plášť
Schwalbe Rapid Rob
Zadný náboj
Crussis
Zadný plášť
Schwalbe Rapid Rob
Váha kg
20 kg (veľkosť 17,5“, bez pedálov)

Aktuality

Včera 10:46 Fotogaléria: Pozrite si najlepšie zábery z 2. kola svetového pohára XCO v brazílskej Araxá.

Najmä mužské preteky boli mimoriadne napínavé a rozhodlo sa v nich až v záverečnom šprinte štyroch pretekárov. Najrýchlejším v ňom bol dánsky jazdec Simon Andreassen. V ženách preteky ovládla Haley Batten, ktorá o svojom víťazstve rozhodla v poslednom kole.

Včera 10:30 Janka Keseg Števková a Martina Krahulcová skončili v etapových pretekoch Epic Series 4 Islands na vynikajúcom 3. mieste (+video).

Preteky pozostávali z prológu a 4 etáp na štyrpoch rôznych chorvátskych ostrovoch. Slovenským pretekárkam v tíme 8capital sa prológ aj každú z etáp podarilo dokončiť na 3. mieste a celkovo z toho bolo taktiež tretie miesto.

Včera 09:19 Haley Batten a Simon Andreassen vyhrali preteky svetového pohára XCO v brazílskej Araxá (+galéria).

Američanka Haley Batten zaznamenala perfektný víkend, keď sa jej po sobotných pretekov v Short Tracku (XCC) podarilo zvíťaziť aj v disciplíne Cross-Country Olympic (XCO) a víťazku prvého kola Jenny Rissveds zdolala po ich vzájomnom súboji plnom útokov v poslednom kole. Medzi mužmi bol najrýchlejším Simon Andreassen, ktorý využil mechanický problém Victora Koretzkyho, ktorého v záverečnom šprinte porazil.

21.04.2024 Tadej Pogačar vyhral Liège-Bastogne-Liège po 35 km sóle. Van der Poel vybojoval v šprinte tretie miesto.

Pogačar zaútočil v stúpaní Côte de La Redoute, na jeho zrýchlenie nedokázal nikto zareagovať a svoje sólo dotiahol úspešne až do cieľa. Druhý finišoval Romain Bardet, ktorý sa oddelil z vedúcej skupiny a 14 km pred cieľom a v šprinte o tretie miesto bol najrýchlejší Mathieu van der Poel.

20.04.2024 43-ročný Alejandro Valverde suverénne vyhral gravelové preteky Svetového pohára La Indomable.

Valverde zvíťazil na 96-kilometrovej trati s prevýšením 2 400 m v španielskej provincii Almeria. Na druhom mieste skončil francúzsky jazdec Hugo Drechou (Groove Gravel) pred Portugalčanom Tiagom Ferreirom (Vouzela BH).

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu