Test: Crussis e-Carbon C.1
Verdikt: Elektrobike Crussis prekvapí svojou obratnosťou a zaujme hlavne dobrým pomerom cena/výkon.
Plusy
Spracovanie rámu
Obratnosť a jazdné vlastnosti
Farebný LCD displej
Mínusy
Malý rozsah kazety
Niektoré detaily kazia dobrý dojem
Česká firma Crussis, ktorá sa od roku 2012 zameriava na výrobu elektrobicyklov, nám zapožičala na test vlajkový model zo svojej ponuky na rok 2018. Karbónový hardtail vybavený 29-palcovými kolesami sľuboval už na prvý pohľad zaujímavé zvezenie.
Rám
Karbónový rám s integrovanou 504 Wh batériou Panasonic zaujme vkusným dizajnom a ladnými krivkami s pekne spracovaným detailmi. Batéria je jednoducho odnímateľná, vďaka čomu ju nemusíte nabíjať len priamo na bicykli, ale môžete si ju vziať aj so sebou a napojiť tam, kde vám to vyhovuje.
O pohon bicykla sa stará oproti konkurencii vizuálne nie príliš zvládnutý motor Bafang Max Drive s výkonom 250 W. Nevýhodou je absencia otvorov na upevnenie držiaka na fľašu, takže ruksak bude pre mnohých nutnosťou.
Komponenty
Vidlica SR Suntou Raidon so zdvihom 100 mm ponúka možnosť uzamknutia priamo zo 720 mm širokých riadidiel Crussis. Na nich si našlo svoje miesto aj intuitívne ovládanie elektromotora. Aktuálne údaje o rýchlosti, prejdenej vzdialenosti či dojazde nájdete na výborne čitateľnom farebnom LCD displeji, upevnenom nad predstavcom.
Práve jeho vyčnievajúca poloha môže pri páde znamenať rovno aj jeho koniec. 29-palcové kolesá Crussis obuté do rýchlych plášťov Schwalbe Rapid Rob pribrzďujú brzdy Tektro HD-M285 s kotúčmi vo veľkosti 180 mm vpredu, respektíve 160 mm vzadu. Pohon zabezpečila firma Shimano so svojím 10-rýchlostným modelovým radom Deore a kazetou s rozsahom 11 – 36 zubov.
Jazda
Ihneď po „naštartovaní“ elektrobiku Crussis upúta váš pohľad veľký farebný LCD displej Bafang so skutočne príjemným a dizajnovo výborne zvládnutým rozhraním. Displej možno prepnúť do režimu 9 asistencií, samozrejmosťou je aj režim pomoci pri tlačení.
Pri šliapaní reaguje tichý elektromotor s miernym oneskorením a jeho výkon je distribuovaný pomerne lineárne, kvôli čomu by sa niekomu mohlo zdať, že mu chýba výkon. Opak je však pravdou, ide len o subjektívny pocit a jazda je práve vďaka tomu veľmi príjemná. Problém nastane až pri ozaj strmých stúpaniach, kde vás začne výrazne obmedzovať kazeta s malým rozsahom.
Geometria elektrobiku Crussis v nás zanechala pozitívny dojem, výrobca zvolil vhodný kompromis medzi komfortom a športovým zameraním, čo znamená, že ani pri dlhších výletoch po trailoch sa nebudete cítiť v sedadle nepohodlne. Pri jazde dole kopcom sme oceňovali ochotu, s akou bike dokonca aj v zatvorených zákrutách zatáčal, a to bez toho, aby sa potom na rýchlych rovinkách správal nestabilne.
Svoju úlohu v prípade obratnosti zohráva aj na elektrobike s 29-palcovými kolesami pomerne priaznivá hmotnosť 21,2 kg. Dobrý dojem z jazdy nám kazila jedine lacno pôsobiaca ochrana prevodníku, o ktorú v rozbitejšom teréne hlasno buchotala reťaz. Crussis e-Carbon C.1 je vydarený elektrobike s pekne spracovaným rámom vhodný najmä do menej technicky náročného terénu. Niektoré drobné detaily by si zaslúžili viac pozornosti, no za priaznivú cenu ponúka pohodlnú a rýchlu jazdu sprevádzanú tichým motorom a dobrými jazdnými vlastnosťami.
Viac informácií na nájdete na webe www.crussis.cz
Vaše komentáre