Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!

Test: Citroen Jumpyfamily – hurá za športom

Oravaman je najťažší triatlon organizovaný na Slovensku. Samotné pretekárske vzdialenosti nie sú ničím výnimočné. 2 km plávania, 50 km cyklistiky a 12 km beh žiadneho triatlonistu nezaskočí. Avšak tie výškové prevýšenia! Práve tie robia v očiach mnohých triatlétovz tohto podujatia vysnívanú métu. Nehovoriac o tom, že skvelá organizácia a krásna príroda v oravskom Zuberci predurčuje Oravamana na prekrásny rodinný výlet.
Biker

A tu nastupuje na scénu CitroënJumpy. keďže sme plánovali výlet na Oravu s celou rodinou a samozrejme s bicyklami, tŕň z päty nám vytrhol práve Jumpy. PO odmontovaní sedadiel v treťom rade, čo bola veľmi jednoduchá operácia, sme získali gigantický odkladací priestor, kde sme naložili dva bicykle pre dospelých a 5 pre deti. To všetko bez toho, aby sme museli z bicyklov odmontovať predné koleso, resp. čokoľvek iné. Okrem toho sa do odkladacieho priestoru samozrejme vošla kompletná batožina pre štvorčlennú rodinu na tri dni. No a keďže sme mali v odkladacom priestore stále dostatok voľného priestoru, radi sme odviezli časť batožiny aj spoluvýletníkom. Napokon nosnosť až 750 kilogramov umožňuje previesť v podstate čokoľvek.

Mali sme k dispozícií dieslovýdvojliter, spotrebu sme udržali na slušných 7,1 litra na 100 kilometrov pri plne obsadenom aute. Aj keď dizajn CitroënuJumpy nie je žiadna extrémna veda, účelnosť interiéru robí aj z dlhej jazdy s deťmi za chrbtom príjemný zážitok. Je to vďaka veľmi účelnej organizácií pracoviska vodiča, dostatku odkladacích priestorov vrátane veľkých boxov nad hlavou vodiča a spolujazdca na prednom sedadle.

Počas horúcich dní cestujúci ocenili klimatizáciu ale aj samostatné osvetlenie pre zadný rad sedadiel. Nastupovanie je komfortné, aj keď držíte v rukách malé bábo. Je to vďaka bočným posuvným dverám, ktoré odkrývajú komfortný priestor pre nastupovanie.

Celkovo sa interiér dizajnom, použitými materiálmi i poťahmi sedadiel vyrovná osobným vozidlám triedy MPV. Pritom priestrannejšia karoséria modelu Jumpy v porovnaní s MPV vozidlami (Alhambra, Kia Carnival atď.) odvezie o jedného, resp. dvoch pasažierov viac,s vyššou úrovňou komfortu cestovania v druhom a tretom rade sedadiel a voľnosťou pre kolená, lakte a hlavu. Ďalším plusom tohto typu vozidla je väčší batožinový priestor pri plnom obsadení pasažiermi. Len pre porovnanie pri nastúpení 9-člennej posádky Citroënu Jumpy do troch radov sedadiel ostáva pre batožinu ešte slušných 522 litrov napr. pri Seat Alhambre s 8-členou posádkou ostáva len symbolických 256 litrov, pri Kia Carnivale s 8-člennou posádkou 364 litrov. Veľmi dobrý prístup na „palubu“ zaisťujú osobám do druhého, resp. tretieho radu, ľahko posuvné bočné dvere – štandardne iba na pravej strane a za príplatok 595 € aj na ľavej strane. Variabilita je zaistená posúvaním, sklápaním a vyberaním sedadiel (druhá rada sedadiel 2+1, tretia rada ako celok), až po trojsedadlovú variantu.Tento fakt umožňuje Jumpy využívať na prepravu nielen osôb, ale aj nákladu. Nakladanie batožiny je možné do kufra nakladať cez dohora vyklápacie, alebo dvojkrídlové dvere. Nakladacia hrana Jumpy je 56 cm nad zemou, vo verzii s vinutými oceľovými pružinami na zadnej náprave. Môže byť však znížená na hodnotu 49 cm použitím nového pneumatického samoregulovateľného zadného pruženia.

Samotný jazdný prejav Citroënu Jumpy patrí, napriek väčším rozmerom, k tým lepším stránkam.Chválime za dobrú ovládateľnosť a stabilitu pri prejazde zákrutami, za veľmi dobrú smerovú stabilitu pri jazde vo vyšších rýchlostiach a dobrú absorpciu nerovností. Pri parkovaní sme však potrebovali určitý čas na odhad vzdialenosti v dôsledku pretiahnutej pomerne neprehľadnej prednej časti vozidla. Posádka ocení, vďaka klinovitému tvaru, nízku hladinu aerodynamického hluku a odhlučnenie kabíny od motora a podvozku.

 

Celkovo sme boli so zapožičaným vozidlom nadmieru spokojní a aj náš Citroën Jumpy prispel k tomu, že Oravaman dopadol nie len pre “dospelákov”, ale aj pre deti na výbornú.

Aktuality

Včera 12:09 Ako sledovať naživo Giro d’Italia 2024?

Talianska Grand Tour sa uskutoční od 4. do 26. mája a 176 jazdcov čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

Včera 09:10 Detaily 1. etapy Giro d’Italia 2024: Dĺžka, prevýšenie a najväčší favoriti.

Giro sa začne relatívne krátkou 136 km dlhou etapou s kopcovitým profilom a dá sa očakávať súboj favoritov celkovej klasifikácie.

03.05.2024 Birell Bikefest 2024: Registrácia testovacích bicyklov je spustená!

Na webe bikefest.biker.sk pristáli prvé testovacie bicykle od značiek CTM, Forbidden, Rocky Mountain, či Wilier, no po prvýkrát si môžete rezervovať na testovanie aj cyklistické tretry. Prinesie ich so sebou Shimano.

03.05.2024 Najhoršia bola prvá polhodina. Wout van Aert opisuje pád, pri ktorom utrpel zlomeniny rebier, kľúčnej aj hrudnej kosti.

Van Aert utrpel najhoršie zranenia zo všetkých pretekárov, ktorí skončili na zemi pri hromadnom páde na klasike Dwars door Vlaandren.

03.05.2024 Foto: Ako to vyzeralo na prezentácii tímov na Giro d’Italia 2024.

176 jazdcov z 22 tímov má za sebou prezentáciu a najbližšie tri týždne ich čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

Zavrieť reklamu