Test: Plášte Goodyear Newton MTF a MTR

Plášťe Goodyear Newton MTR a MTF Enduro Foto: Biker
Tieto plášte sa vyrábajú v rôznych veľkostiach a variantoch, s rozličným stupňom ochrany proti prerezaniu. My sme testovali plášte s označením Enduro s veľkosťou 29 × 2,5´, resp. 29 × 2,4´ pre zadný plášť, ktoré sú v strede škály výrobcu a k dispozícii sú aj zjazdové a trailové pneumatiky.
Obúvanie nebolo najľahšie a bol celkom problém nahodiť ich na ráfiky, Treba však podotknúť, že vzadu som mal obutý aj insert, čo tento proces neuľahčilo, a nakoniec sa to podarilo až so silným kompresorom.
Výrobca deklaruje dvojitú konštrukciu plášťa so zvýšenou ochranou a použitie zmesi s názvom Grip 3 s rôznou tvrdosťou, ale sú tieto plášte schopné konkurovať najlepším na trhu?
Tieto plášte som obul ku koncu sezóny a stihol som s nimi odjazdiť niekoľko dní v bikeparku, a potom na trailoch v okolí Bratislavy.
Musím povedať, že ma prekvapili v niekoľkých ohľadoch. Páčilo sa mi, že sú predvídateľné, a to aj vo vlhkých podmienkach. Keď raz zistíte, v ktorom momente sa zadný plášť odtrhne, budete si to pamätať a začnete to využívať vo svoj prospech.
Skvelé je, že výrobcovi sa podarilo docieliť, aby sa zadný plášť odtrhol skôr než ten predný, ktorý stále poskytuje dostatok gripu.
Je to spôsobené tým, že majú rozdielnu zmes, ktorá je vpredu o niečo mäkšia, a rozdielne sú aj dezén a profil jednotlivých bočných výstupkov. Plášte poskytovali dostatok gripu aj na naozaj strmých trailoch s voľnejším podložím, a aj tam sa správali predvídateľne.
Najmenej kilometrov som v nich odjazdil na suchu. Zdá sa mi, že sú o niečo tvrdšie než plášte konkurenčných značiek, vďaka čomu by mohli mať dlhšiu životnosť.
Môžem však povedať, že po odjazdení zhruba 200 km po trailoch a v bikeparku na prevažne mokrom podklade javia minimálne známky opotrebenia, a to sa mi páči.
Podčiarknuté a zhrnuté: Až na problémy pri obúvaní ide o veľmi dobré plášte porovnateľné s najznámejšími svetovými značkami.