Jazdci Astany budú pretekať na čínskych bicykloch X-LAB, tím sa premenuje na XDS Astana
Kazašský tím Astana končí spoluprácu s talianskou značkou bicyklov Wilier a v roku 2025 budú jazdci pretekať na bicykloch čínskeho výrobcu XDS, keďže čínska spoločnosť sa stala veľkým investorom WorldTour tímu Astana Qazaqstan.
Výrobca bicyklov XDS sa stane titulným sponzorom tímu Astana, ktorý sa tak od roku 2025 premenuje na XDS Astana.
Značka XDS ponúka vstupnú úroveň bicyklov s bohatou ponukou horských bicyklov, elektrobicyklov a detských bicyklov.
Podznačka X-Lab predstavuje prémiovú ponuku čínskeho výrobcu – podobne ako má Specialized svoje prémiové modely S-Works.
Vzhľadom na investíciu materskej spoločnosti a výrobcu karbónových komponentov XDS Carbon Tech do tímu Astana je možné, že značka X-Lab rozšíri túto špičkovú ponuku aj pre európsky trh.
Novými bicyklami jazdcov tímu Astana budú aerobicykel X-Lab AD9 a ľahký vrchársky RS9. Či budú mať k dispozícii aj časovkársky bicykel od značky XDS alebo budú pretekať na maskovaných bicykloch inej značky, zatiaľ nie je jasné.
Investícia spoločnosti XDS do Astany sa považuje za značnú so záväzkom na päť až desať rokov, čo posunie kazašský tím na rozpočtovú úroveň najväčších tímov UAE Emirates a Visma-Lease a Bike.
Čo vieme o bicykli X-Lab AD9?
O modeli AD9 zatiaľ veľa informácií nemáme. Neboli zverejnené žiadne údaje o aerodynamických testoch, kvalite karbónu ani o možnostiach jeho zakúpenia.
Na oficiálnej stránke XDS je momentálne zobrazený modelový rad AD, ale len do verzie AD7. Pretekársky model AD9 sa zatiaľ na stránke neobjavil, čo naznačuje, že ide o úplne nový model vyvinutý pre tím.
Otázkou tiež zostáva, či sa rám AD9 stane cenoco najdostupnejším bicyklom vo WorldTour. Model AD7, ktorý je uvedený na stránke XDS, má v prepočte cenu 3000 eur a obsahuje karbónový rám, kolesá a radenie SRAM Rival AXS.
V tlačových materiáloch tímu sa objavil aj ďalší model, ktorý sa zdá byť viac tradičným ne-aerodynamickým cestným rámom. Pravdepodobne bude slúžiť ako vrchárska alternatíva, no predpokladá sa, že väčšina pretekov sa bude jazdiť na aerodynamickom modeli AD9.
Silueta rámu AD9 neprináša výrazné prekvapenia a obsahuje viaceré známe dizajnové prvky. Znížené zadné vzpery, aerodynamická vidlica, hlboké a aerodynamické hlavové a spodné trubky, aerodynamická sedlovka aj sedlová trubka či užšia horná trubka.
Vďaka týmto prvkom bude AD9 pôsobiť rovnako moderne ako ostatné bicykle WorldTour.
Podľa dostupných informácií nový bicykel testoval nový výkonnostný inžinier tímu Alex Dowsett vo veternom tuneli Silverstone Sports Engineering.