Canyon predstavil nové helmy CFR, ktoré sú vraj „najrýchlejšie a najbezpečnejšie“ na trhu
Canyon uviedol na trh nový rad pretekárskych cestných prilieb s remienkom na bradu ovládaným otočným kolieskom HighBar.
Podľa nemeckej značky sú nové prilby CFR rýchlejšie, chladnejšie a tichšie ako konkurenčné možnosti vďaka retenčnému systému HighBar a tvarom škrupiny vyvinutým v spolupráci so Swiss Side.
Canyon predstavil dve prilby – Disruptr CFR a Stingr CFR. Disruptr je všestranný model, ktorý vyvažuje ventiláciu, pohodlie a nízku hmotnosť, zatiaľ čo Stingr je aero prilba.
Obe pribly majú rovnakú cenu 302,95 eur a vážia 275 g v strednej veľkosti.
Systém High Bar
Najpozoruhodnejším aspektom nových prilieb Canyon CFR je použitie retenčného systému HighBar.
Namiesto tradičných popruhov a klipsne využíva retenčný systém HighBar flexibilné plastové ramená spojené otočným uzatváracím systémom.
Podľa spoločnosti HighBar, ktorá vyvinula tento systém nezávisle od Canyonu, vylepšuje „storočné popruhy a pracky“ tým, že znižuje možnosť zlého nastavenia, keďže u heliem je veľmi dôležité zabezpečiť, aby bol podbradný remienok správne nastavený a utiahnutý, aby prilba zostala správne pripevnená k vašej hlave v prípade nehody.
Eric Horton, produktový riaditeľ spoločnosti HighBar, hovorí: „Štúdie preskúmané odborníkmi ukázali, že uvoľnené popruhy môžu viesť k 50-percentnému zníženiu ochrany hlavy.“
Horton tiež poukázal na príklady športovcov z pelotónu WorldTour, aby dokázal, že nielen amatérski jazdci sa mýlia pri nastavení svojich heliem.
Systém je HighBar je údajne oveľa ťažšie nastaviť nesprávne, pretože ponúka iba jeden bod nastavenia – pevnejšie alebo voľnejšie – po otočení popruhu nadol pod bradou.
Rýchlejšie, chladnejšie a tichšie
Okrem toho, že je systém HighBar bezpečnejší, ponúka hmatateľné zlepšenie výkonu v porovnaní s tradičnými popruhmi.
Podľa testov v aerodynamickom tuneli vykonaných v spolupráci s aero expertmi Swiss Side je prilba Stingr CFR spárovaná so systémom HighBar o 7 wattov aerodynamicky efektívnejšia pri rýchlosti 50 km/h v porovnaní s rovnakou prilbou s tradičnými popruhmi.
To údajne ušetrí jazdcovi 16 sekúnd na vzdialenosti 40 km.
Podľa značky je dôvodom tohto zisku to, že tradičné popruhy sa pri vysokej rýchlosti vo vetre vznášajú, zatiaľ čo plastové ramená systému HighBar nie.
Canyon tvrdí, že systém HighBar prináša výhody aj z hľadiska chladenia a zníženia hluku vetra.
Keďže retenčný systém je navrhnutý tak, aby sa nedotýkal pokožky jazdca, Canyon tvrdí, že ich testovanie v aerodynamickom tuneli a CFD (Computational Fluid Dynamics) ukazuje zníženie povrchovej teploty o 4,8 °C v oblastiach, kde by sa popruhy bežne dotýkali.
Pokiaľ ide o hlučnosť, Canyon tvrdí, že systém HighBar pomáha znižovať hladinu zvuku o 6 až 7,5 decibelov v porovnaní s bežnými popruhmi.
Špecifikácia prilieb Canyon CFR
Rad Canyon CFR obsahuje dve prilby, všestrannú Disruptr CFR a aero-optimalizovanú Stingr CFR.
Obe prilby majú cenu 302,95 eur a údajne vážia 275 g v strednej veľkosti. K dispozícii sú tri veľkosti: malá, stredná a veľká.
Prilba Disruptr CFR je k dispozícii v bielej, čiernej alebo sivej farbe a obsahuje magnetický port na zadnej strane, na ktorý sa dá prichytiť zadné svetlo Canyon, ktoré sa dá samostatne dokúpiť za 30,95 eur.
Stingr CFR je k dispozícii v bielej alebo čiernej farbe.
Rovnako ako v prípade nedávno predstaveného radu topánok Tempr CFR, Canyon sa rozhodol uviesť svoje prvé prilby len na špičkovej úrovni „CFR“.
CFR, čo znamená „Canyon Factory Racing“, je označenie vyhradené pre jeho vlajkové bicykle a produkty.
Canyon hovorí, že označil tieto prilby ako produkty CFR, pretože „posúvajú hranice výkonu“.