Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Elektrické bicykle

Test: Rockrider E-Feel 900 s

Podarilo sa elektrickej verzii E-Feel vzbudiť v nás také nadšenie ako pri klasickom trailovom bicykli Rockrider?
Hodnotenie: 3.5/5
4 500
Matúš Bušík
Test: Rockrider E-Feel 900 s

Naše hodnotenie

E-bike strednej triedy s veľmi zaujímavou cenou zaujme najmä bikerov, ktorí túžia po výjazdoch na ľahších trailoch.

+PLUSY

  • Pohodlná jazdecká pozícia
  • Dobré odpruženie

-MÍNUSY

  • Slabé plášte
  • Radenie, na ktoré si budete musieť zvyknúť
  • Ťažšia manévrovateľnosť v náročnom teréne

Prednedávnom sme v redakcii testovali celoodpružený trailový bicykel Rockrider Feel 900 Team s vynikajúcimi komponentmi, karbónovými kolesami a až neuveriteľnou cenou.

Zanechal v nás naozaj pozitívny dojem, a tak sme boli nesmierne zvedaví, či sa mu tento e-bike vyrovná.

Rám

Hliníkový rám Rockrider E-Feel 900 s je údajne vyrobený v Kanade. Nachádza sa v ňom plne integrovaný motor Shimano EP8 s krútiacim momentom 85 Nm, nominálnym výkonom 250 W a maximálnym výkonom až 600 W.

Ten čerpá energiu z batérie s kapacitou 630 Wh. Bicykel má 29-palcové kolesá a poskytuje zdvihy 160 mm vpredu a 150 mm vzadu.

Geometria rámu zodpovedá aktuálnym trendom a vo veľkosti L udáva výrobca tieto hodnoty. Uhol hlavovej trubky je 65 stupňov a uhol sedlovej trubky je 76,5 stupňa. Dosah (reach) má 465 mm a rázvor kolies je 1 263 mm.

Rám má množstvo ochranných prvkov, z ktorých najviditeľnejším je rozhodne ochrana spodnej rámovej trubky, chránič však nájdete aj na reťazovej vzpere.

Komponenty

E-Feel 900 s je druhým najvyšším modelom z tohto radu a nájdete tu slušné komponenty v danej cenovej relácii.

Rockrider osadil menej tradičnú vidlicu RockShox Domain so zdvihom 160 mm. Tlmenie vzadu má na starosti RockShox Deluxe Select.

Pohon zaobstaráva Shimano, konkrétne sú to elektronický prehadzovač Cues 6070 Di2, 11-rýchlostná kazeta Shimano CUES LG700 s rozsahom 11-50 zubov, kľuky sú Shimano EM 600 s 34-zubovým prevodníkom a dĺžkou 165 mm.

Brzdný výkon poskytujú štvorpiestové brzdy TRP Trail Evo spoločne s 203 mm kotúčmi. Kolesá sú hliníkové od výrobcu Sun Ringle a sú na nich obuté plášte Rockrider Grip 500 s rozmerom 29 x 2,4 palca.

Hmotnosť e-biku je 24,8 kg.

Jazda

Ako vždy, keď sedíte na výkonnom elektrobicykli, je to smerom hore ako z rozprávky. V podstate len tak nedbalo točíte nohami a idete závratnou rýchlosťou, či už v teréne, alebo na asfalte.

Posed na tomto bicykli je prirodzený a do pedálov šliapete v relatívne vzpriamenej pozícii, čo nahráva dlhým výletom na tomto e-biku.

Motor Shimano EP801 (skrátene EP8) je naozaj silný a na podnety reaguje rýchlo.

Údaje o jazde sa zobrazujú na malom displeji, ktorý je umiestnený na riadidlách vpravo od predstavca a je tak čiastočne chránený, čo považujem za veľké plus.

Čo ma až tak neoslovilo, je radenie rýchlostných stupňov. Toto konkrétne od Shimana má špecifický tvar, na ktorý si budete musieť zvyknúť. V plnom nasadení a na trailoch som mal naozaj problém intuitívne radiť hore alebo dole, bez toho, aby som pohľad zaostril na malé radenie s dvoma gombíkmi.

Ďalším nedostatkom, ktorý sa prejavil pri jazde z kopca, boli plášte, ktoré zďaleka nedosahovali taký grip, aký by si tento e-bike zaslúžil.

Na ľahších trailoch s menšími skokmi a nie príliš rozbitým terénom sa tento e-bike cíti výborne, je rýchly a nerovnosti tlmí správne. Pri odrážaní absorbuje aj určitú časť vašej energie, a tak budete musieť vyvinúť viac sily na jeho správne ovládanie.

V náročnejšom teréne začnete pociťovať nervozitu, na jednej strane pre plášte a na strane druhej pre vyššiu hmotnosť e-biku a ťažšiu manipuláciu s ním.

Špecifikácia

  • Motor: Shimano EP801
  • Batéria: Shimano BT- EN806, kapacita 630 Wh
  • Vidlica: RockShox Domain RC, zdvih 160 mm
  • Tlmič: RockShox Deluxe Select
  • Predstavec: Rockrider
  • Riadidlá: Rockrider Sport 780 mm
  • Radenie: Shimano SW-EN600-R Di2
  • Prehazdovač: Shimano Cues 6070 Di2
  • Kľuky: Shimano EM 600, 165 mm
  • Brzdy: TRP Trail Evo, kotúče 203 mm
  • Kolesá: Sun Ringle Duroc SD37 29″ Comp
  • Plášte: Rockrider Grip 500
  • Sedlovka: Rockrider Dropper

www.decathlon.sk

Aktuality

19:03 Registrácia na 5. kolo KENNY slovenského pohára v endure v Bojniciach je v plnom prúde.

Preteky sa uskutočnia cez víkend 21.-22 septembra na trailoch v Bojniciach. Zároveň pôjde o 4. finálové kolo MTBIKER Hornonitrianskej enduro série. Tu sú všetky informácie, ktoré o podujatí potrebujete vedieť.

17:20 Len 22-ročný kazašský jazdec mal pozitívny test na krvný doping. Tím Astana ho ihneď vyhodil.

Ilkhan Dostiyev sa priznal k porušeniu antidopingových pravidiel. V tele mu našli látku CERA, ktorá funguje podobne ako neslávne známe EPO a stimuluje produkciu červených krviniek.

10:47 Chladoňová, Kubiš aj Svrček. Kto bude reprezentovať Slovensko na cyklistických majstrovstvách sveta a Európy?

Najväčšou nádejou na medaily je bezpochyby juniorka Viktória Chladoňová, ktorá nedávno podpísala zmluvu na tri roky s tímom Visma-Lease a Bike. V mužskej kategórii sa bude snažiť vylepšiť bronz z majstrovstiev sveta z minulého roku Martin Svrček v kategórii do 23 rokov. V mužskej elite štartuje na svetovom šampionáte len jeden Slovák Lukáš Kubiš.

Včera 13:52 Skákal na lyžiach, po pádoch a zraneniach začal bicyklovať. Primož Roglič vyhral Vueltu už po štvrtýkrát.

Slovinský cyklista Primož Roglič je juniorským majstrom sveta v skokoch na lyžiach z roku 2007. Tour de France mu síce opäť nevyšla, ale z Vuelty si odnáša svoj štvrtý červený dres.

08.09.2024 Stefan Küng vyhral záverečnú časovku Vuelty, Primož Roglič získal svoj štvrtý červený dres.

Küng vyhral na 24,6 km trase v Madride s priemernou rýchlosťou 55,7 km/h. Druhý skončil celkový víťaz Vuelty Primož Roglič so stratou 31 sekúnd a tretí najrýchlejší bol Mattia Cattaneo.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu