Test: Rockrider E-Feel 900 s
Naše hodnotenie
E-bike strednej triedy s veľmi zaujímavou cenou zaujme najmä bikerov, ktorí túžia po výjazdoch na ľahších trailoch.
PLUSY
- Pohodlná jazdecká pozícia
- Dobré odpruženie
MÍNUSY
- Slabé plášte
- Radenie, na ktoré si budete musieť zvyknúť
- Ťažšia manévrovateľnosť v náročnom teréne
Prednedávnom sme v redakcii testovali celoodpružený trailový bicykel Rockrider Feel 900 Team s vynikajúcimi komponentmi, karbónovými kolesami a až neuveriteľnou cenou.
Zanechal v nás naozaj pozitívny dojem, a tak sme boli nesmierne zvedaví, či sa mu tento e-bike vyrovná.
Rám
Hliníkový rám Rockrider E-Feel 900 s je údajne vyrobený v Kanade. Nachádza sa v ňom plne integrovaný motor Shimano EP8 s krútiacim momentom 85 Nm, nominálnym výkonom 250 W a maximálnym výkonom až 600 W.
Ten čerpá energiu z batérie s kapacitou 630 Wh. Bicykel má 29-palcové kolesá a poskytuje zdvihy 160 mm vpredu a 150 mm vzadu.
Geometria rámu zodpovedá aktuálnym trendom a vo veľkosti L udáva výrobca tieto hodnoty. Uhol hlavovej trubky je 65 stupňov a uhol sedlovej trubky je 76,5 stupňa. Dosah (reach) má 465 mm a rázvor kolies je 1 263 mm.
Rám má množstvo ochranných prvkov, z ktorých najviditeľnejším je rozhodne ochrana spodnej rámovej trubky, chránič však nájdete aj na reťazovej vzpere.
Komponenty
E-Feel 900 s je druhým najvyšším modelom z tohto radu a nájdete tu slušné komponenty v danej cenovej relácii.
Rockrider osadil menej tradičnú vidlicu RockShox Domain so zdvihom 160 mm. Tlmenie vzadu má na starosti RockShox Deluxe Select.
Pohon zaobstaráva Shimano, konkrétne sú to elektronický prehadzovač Cues 6070 Di2, 11-rýchlostná kazeta Shimano CUES LG700 s rozsahom 11-50 zubov, kľuky sú Shimano EM 600 s 34-zubovým prevodníkom a dĺžkou 165 mm.
Brzdný výkon poskytujú štvorpiestové brzdy TRP Trail Evo spoločne s 203 mm kotúčmi. Kolesá sú hliníkové od výrobcu Sun Ringle a sú na nich obuté plášte Rockrider Grip 500 s rozmerom 29 x 2,4 palca.
Hmotnosť e-biku je 24,8 kg.
Jazda
Ako vždy, keď sedíte na výkonnom elektrobicykli, je to smerom hore ako z rozprávky. V podstate len tak nedbalo točíte nohami a idete závratnou rýchlosťou, či už v teréne, alebo na asfalte.
Posed na tomto bicykli je prirodzený a do pedálov šliapete v relatívne vzpriamenej pozícii, čo nahráva dlhým výletom na tomto e-biku.
Motor Shimano EP801 (skrátene EP8) je naozaj silný a na podnety reaguje rýchlo.
Údaje o jazde sa zobrazujú na malom displeji, ktorý je umiestnený na riadidlách vpravo od predstavca a je tak čiastočne chránený, čo považujem za veľké plus.
Čo ma až tak neoslovilo, je radenie rýchlostných stupňov. Toto konkrétne od Shimana má špecifický tvar, na ktorý si budete musieť zvyknúť. V plnom nasadení a na trailoch som mal naozaj problém intuitívne radiť hore alebo dole, bez toho, aby som pohľad zaostril na malé radenie s dvoma gombíkmi.
Ďalším nedostatkom, ktorý sa prejavil pri jazde z kopca, boli plášte, ktoré zďaleka nedosahovali taký grip, aký by si tento e-bike zaslúžil.
Na ľahších trailoch s menšími skokmi a nie príliš rozbitým terénom sa tento e-bike cíti výborne, je rýchly a nerovnosti tlmí správne. Pri odrážaní absorbuje aj určitú časť vašej energie, a tak budete musieť vyvinúť viac sily na jeho správne ovládanie.
V náročnejšom teréne začnete pociťovať nervozitu, na jednej strane pre plášte a na strane druhej pre vyššiu hmotnosť e-biku a ťažšiu manipuláciu s ním.
Špecifikácia
- Motor: Shimano EP801
- Batéria: Shimano BT- EN806, kapacita 630 Wh
- Vidlica: RockShox Domain RC, zdvih 160 mm
- Tlmič: RockShox Deluxe Select
- Predstavec: Rockrider
- Riadidlá: Rockrider Sport 780 mm
- Radenie: Shimano SW-EN600-R Di2
- Prehazdovač: Shimano Cues 6070 Di2
- Kľuky: Shimano EM 600, 165 mm
- Brzdy: TRP Trail Evo, kotúče 203 mm
- Kolesá: Sun Ringle Duroc SD37 29″ Comp
- Plášte: Rockrider Grip 500
- Sedlovka: Rockrider Dropper