Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Bicykle

Test: Gravel Marin Gestalt X10

Hneď na prvý pohľad vám je jasné, že tento gravel bicykel je inšpirovaný svetom MTB.
Hodnotenie: 4/5
1 449
Matúš Bušík
Test: Gravel Marin Gestalt X10

Naše hodnotenie

Marin ponúka viacero modelov gravel bicyklov s prijateľnou cenou, či už sú to výhodný Nicasio a univerzálny Headlands, alebo výkonnejšie modely Four Corners a Gestalt 2.

Na rozdiel od týchto modelov však Marin Gestalt X10 berie inšpiráciu v pôvode značky ako vychýreného dizajnéra MTB bicyklov. Geometriou by sa nestratil ani ako moderný hardtail bicykel a jeho pohodlná predná časť dodáva hladký pocit z jazdy a potrebnú rýchlosť.

Rám a geometria

Marin Gestalt X10 má na gravel neobvykle dlhý rázvor kolies a položený hlavový uhol. Celý rám je položený relatívne nízko.

Prekvapí vás, že sa sem vojdú plášte so šírkou 54 mm a zaujímavý je aj kokpit, ktorý kombinuje široké riadidlá s krátkym predstavcom.

Bicykel vo veľkosti L má hodnotu stack na úrovni 589,1 mm a dosah (reach) je rovných 440 mm. Spomínaný uhol hlavovej trubky je 67,5° a uhol sedlovej trubky je 74°. Stredová konzola je znížená o 80 mm, čo bicyklu dodáva stabilitu aj v náročnejšom teréne a rázvor kolies dosahuje 1 122,4 mm.

Výška bicykla (Standover height) je len 708,6 mm, čo je v porovnaní s konkurenčným bicyklom Merida Silex o 116,4 mm menej. To všetko robí z Marin Gestalt X10 perfektný bicykel do terénu.

Špecifikácia

Komponenty osadené na bicykli Gestalt X10 sú solídne, ale odrážajú cenovú politiku tohto modelu. Pohon, ktorý sme na bicykli dostali špecifikovaný, je rozdielny od toho, s ktorým sa bežne predáva.

Na testovanom bicykli sa nachádzal Sword od Microshift v prevedení 1 x 10. Táto špecifikácia má uzamykateľné ramienko prehadzovača a je určená do náročnejšieho terénu, najmä na dlhé bikepackingové výlety. Môžeme potvrdiť, že búchanie reťaze o rám sa vďaka tomu výrazne znížilo.

Kazeta pohonu Sword má rozsah 11 – 48 zubov a je skombinovaná s prevodníkom so 40 zubmi, ktorý je v modernej verzii narrow-wide.

O brzdný výkon sa starajú mechanické kotúčové brzdy Tektro MD-C500 s kotúčmi s priemerom 160 mm. Riadidlá majú šírku 48 cm a sú uchytené v predstavci s dĺžkou 50 mm.

Ráfiky má Marin z vlastnej produkcie, konkrétne ide o dvojstenné zliatinové ráfiky, na ktorých sú obuté pneumatiky Vee Rocket Man so šírkou 45 mm. Kolesá sú pripravené na bezdušový systém, takže konverzia naň nebude problém.

Sedlovka je zliatinová a sedíte na sedle Marin Beyond Road.

Jazda

Marin Gestalt X10 vyzerá určite inak než väčšina bicyklov s baranmi. A tak sme očakávali, že sa na ceste bude správať neohrabane. Výsledok však príjemne prekvapil a bicykel pôsobil aj tu primerane svižne a jeho predná časť odvádzala skvelú prácu pri tlmení vibrácií.

Dá sa povedať, že Gestalt X10 je jeden z najpohodlnejších cenovo dostupných gravel bicyklov. Nikdy však nebude najrýchlejší bicykel na pevnom povrchu. Je síce stabilný, ale nečakajte od neho prevratné zrýchlenie.

Toto je gravelový bicykel, ktorý si to užíva najmä v teréne. Pohon fungoval spoľahlivo, ale tiež bolo zreteľné, že bicykel je sprevodovaný s ohľadom na jazdu v teréne. Ľahký prevod umožňuje zvládnuť aj strmé stúpania, prípadne prebicyklovať technickým terénom.

Radenie nadol fungovalo rýchlo a správne, ale pri radení nahor (na ľahší prevodový stupeň) sme zaznamenali menšie zaváhanie. To však bolo spôsobené veľkými rozstupmi medzi jednotlivými pastorkami kazety.

Brzdný výkon je dostatočný, brzdám však chýba istá miera dávkovania, takže ak ste zvyknutí na kvalitné hydraulické brzdy, je tu priestor na upgrade.

V rýchlych zjazdoch po zvážnici sa vďaka nízkemu rámu viete krásne nakláňať. Na ľahších singletrailoch sa bicykel taktiež cíti ako doma, je však potrebné s citom zvoliť tlak v kolesách.

Dokonca ani absencia teleskopickej sedlovky tu nie je až taká badateľná, keďže sa s bicyklom naozaj dobre manévruje. No ak chcete skákať, asi to bude ďalšia z nevýhod tohto modelu, na ktorej sa však dá pracovať.

Ak sa bavíme o jazde v teréne, Marin je vynikajúci, predná časť je stabilná, no ak to potrebujete, reaguje rýchlo. Na asfalte si s ním toľko zábavy neužijete, ale ak vás čakajú dlhé jazdy po zvážniciach a ľahké singletracky, poďte do toho.

Špecifikácia

  • Rám: Series 3 Beyond Road, 6061 Aluminum
  • Vidlica: Marin Full Carbon
  • Ráfiky: Marin Aluminum Double Wall
  • Plášte: Vee Tire Co., Rocket Man, 700 × 45“
  • Prehadzovač: Microshift Sword RD G7005 M
  • Radenie: Microshift Sword SBG7000
  • Kazeta: Microshift Sword CS-H104 11 – 48 z
  • Kľuky a prevodník: Microshift Sword FC-G7000 40 z
  • Brzdy: Tektro MD C-500
  • Riadidlá: Marin Butted Alloy
  • Predstavec: Marin 3D Forged Alloy
  • Sedadlo a sedlovka: Marin Beyond Road Concept, Marin Alloy, 27,2 mm

www.sloger.sk

 

Aktuality

12:41 Tadej Pogačar prekonal 23-ročný rekord Lancea Armstronga šialeným výkonom v stúpaní Pla d’Adet.

Pogačar predviedol jeden z najpôsobivejších vrchárskych výkonov v histórii cyklistiky a Armstrongov rekord prekonal o necelé dve minúty.

11:58 Fotogaléria: Najlepšie momenty 14. etapy Tour de France 2024.

Pozrite si skvelé fotografie zo štrnástej etapy Tour de France 2024.

Včera 17:32 Tadej Pogačar potvrdil svoju dominanciu na Tour de France, porazil Vingegaarda a vyhral horskú 14. etapu.

Pogačar zaútočil 4,6 km pred cieľom v stúpaní Pla d’Adet a do cieľa prišiel osamote s 39-sekundovým náskokom pred druhým Jonasom Vingegaardom. Tretí Remco Evenepoel finišoval so stratou 1:10 min.

Včera 16:32 Zoznam jazdcov, ktorí odstúpili z Tour de France 2024.

Z Tour de France odstúpilo zatiaľ 22 jazdcov. Počas 14. etapy odstúpili Alberto Bettiol, Louis Vervaeke, Amaury Capiot a na štart sa nepostavil Tom Pidcock.

Včera 14:50 Najdrahší bicykel na Tour de France 2024 stojí šialených 50-tisíc eur.

Zatiaľ čo z klasických bicyklov je najdrahším bicyklom na Tour limitovaná edícia tímu Red Bull-Bora-Hansgrohe S-Works Tarmac SL8 od Specializedu za 17-tisíc eur, celkovo najdrahší stroj na Tour de France je časovka od Pinarella tímu Ineos Grenadiers.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu