Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Cannondale predstavil výkonný elektrobicykel Moterra SL eMTB s hmotnosťou pod 20 kg

Ebike Moterra SL má zdvih 150 mm, motor Shimano, 600 Wh batériu a kolesá v prevedení mullet. Jeho cena začína na 7 999 € a končí až na 13 999 €.
Matúš Bušík
Cannondale predstavil výkonný elektrobicykel Moterra SL eMTB s hmotnosťou pod 20 kg

Nový Cannondale Moterra SL je elektrický horský bicykel v kategórii stredne ťažkých. To znamená, že nejde o najvýkonnejší bicykel z radu full-power e-bike, ale ani o ľahký e-bike.

Moterra SL je v hierarchii výrobcu vedľa plnovýkonnej Moterry s veľkou batériou a Moterry LT (long travel) a ponúka nižšiu hmotnosť vďaka mierne ľahším komponentom, unikátnej konštrukcii karbónového rámu a menšej batérie. Výsledkom je hmotnosť pod 20 kg pre dva z troch modelov.

Geometria je typická pre trailové, enduro a zjazdové bicykle, zatiaľ čo zadný trojuholník pripomína pretekársky bicykel Scalpel zameraný na XC.

Na trh budú uvedené tri modely, pričom verzia Lab71 bude najvyššou v ponuke výrobcu.

Rám a detaily odpruženia Cannondale Moterra SL

Cannondale vyrába tento elektrický bicykel iba v prevedení z karbónu, pričom karbónový je predný trojuholník, ale aj zadná stavba. Je to tak vyrábané s cieľom dosiahnuť čo najnižšiu hmotnosť bicykla.

Použitý je karbón Cannondale Series 1, pričom veľká spodná trubka obsahuje 601Wh batériu vyrobenú na mieru.

Tlmič je uchytený v jednej línii s hornou trubkou, zatiaľ čo reťazové vzpery pokračujú v dráhe až k zadnému kolesu, čo pôsobí minimalisticky a čisto.

Zalomená sedlová trubka pomáha na Moterre umiestniť čapy tam, kde ich potrebuje a zároveň umožňuje použiť teleskopickú sedlovku s vysokým zdvihom.

Nechýba ochrana rámu a držiak na fľašu a káble sú štandardne vedené rámom. Záslepky vám umožňujú vybrať si, či povediete káble a hadice cez hlavové zloženie alebo cez porty v hlavovej trubke – pekný doplnok pre tých, ktorí majú radi mechanicky jednoduchší život alebo si cenia čistejšie línie.

Najvyšší model Lab71 má len zadnú brzdovú hadicu vedenú cez hlavové zloženie. Elektronické hnacie ústrojenstvo znamená, že tu nebude kábel a preto značka postavila najvyššiu triedu bez vstupných portov pre káble v ráme.

Priateľský Flex

Ako už bolo naznačené, odpruženie berie inšpiráciu z bicykla Scalpel XC. Napriek väčšiemu zdvihu a hmotnosti motora inžinieri Cannondale navrhli zadný trojuholník okolo systému flex-stay .

Smerom k zadnej náprave je zúžená časť reťazovej vzpery, ktorá je navrhnutá tak, aby sa ohýbala spôsobom, ktorý kopíruje zadný čap. Cannondale to nazýva FlexPivot.

So 150 mm zdvihu je pretlačený väčším stupňom ohybu ako skalpel, avšak konštrukcia rámu to umožňuje.

Odstránením čapu sa zníži hmotnosť a nároky na údržbu, pričom Cannondale tvrdí, že tuhosť sa zvýšila.

Umiestnenie FlexPivot napodobňuje umiestnenie jedného čapu v štvorčapovom systéme odpruženia Horst-link dole na reťazovej vzpere, takže Cannondale tvrdí, že bicykel sa správa ako s odpružením Horst-link.

Zdroj energie

Srdcom bicykla Moterra SL je elektrický motor Shimano EP801. Ten poskytuje výkon okolo 600 W a krútiaci moment 85 Nm.

Tieto čísla sú na rovnakej úrovni ako ostatné motory s „plným výkonom“ od konkurenčných značiek. Cannondale nepoužil odladený alebo menej výkonný (potenciálne ľahší) motor.

Energiu pre motor dodáva 601Wh batéria, vyrobená na mieru pre Cannondale od Bafang, ktorá má hmotnosť 3,1 kg vrátane káblového zväzku.

Cannondale udáva, že tak docielili jeden z najlepších pomerov kapacity a hmotnosti batérie na trhu.

Motor bol vyladený na mieru spoločnosťou Cannondale a má štyri jazdné režimy vrátane dvoch nastavení zameraných na trailové jazdenie, ktoré bežia spolu s režimami Turbo a Eco.

Najnižší z týchto trailových režimov je určený pre jazdcov, ktorých parťáci jazdia na tradičných ľahkých e-bikoch, zatiaľ čo výkonnejší z nich je navrhnutý tak, aby vám poskytol rovnaký zážitok ako pri plne výkonnom elektrobicykli, samozrejme za cenu nižšieho dojazdu.

Panelový displej a ovládač na riadidlách vám umožnia prepínať režimy, aj keď ich možno demontovať, takže vám zostane iba tlačidlo zapnutia a vypnutia namontované na hornej trubke a jednoduchý displej.

Ak režimy nie sú podľa vášho vkusu, aplikácia Shimano E-Tube umožňuje ich prispôsobenie. Dohromady máte na výber až z 15 rôznych režimov.

Geometria

Cannondale dal Moterre SL skutočne zaujímavú geometriu. Nastaviteľné misky hlavového zloženia poskytujú 1,2-stupňový rozsah nastavenia a flip čip umožňuje použitie 29-palcového zadného kolesa.

Filozofia značky „Proportional Response“ znamená, že každá veľkosť bicykla je navrhnutá individuálne, so zadnými trojuholníkmi, ktoré rastú naprieč veľkosťami a kinematikou odpruženia, ktorá je na väčších bicykloch progresívnejšia.

V položenom nastavení (toto odporúča priamo výrobca) sedí hlavový uhol len na 62,5 stupňoch – toto je jeden z najpoloženejších bicyklov so stredným zdvihom naprieč výrobcami.

Ak vám tento položený hlavový uhol nebude vyhovovať, je možné ho zmeniť na stále relatívne položených 63,7 stupňa.

Hodnoty reach sú už menej radikálne a pohybujú sa v rozmedzí od 420 mm do 505 mm v závislosti od konkrétnej veľkosti. Veľkosť M má dosah 455 mm a 470 mm poskytuje veľkosť L.

Spojenie týchto dvoch vecí je zaujímavé – je tu veľký rázvor kolies a položený hlavový uhol, ale predná časť by nemala byť až neprirodzene dlhá.

Vzadu nájdeme reťazové vzpery s dĺžkou v rozmedzí 449 mm a 458 mm naprieč veľkosťami, čo je relatívne veľa.

Stredová konzola je nízka – 335 mm, pričom výška stohu sa pohybuje medzi 630 a 657 mm.

Bicykle sú vybavené 165 mm kľukami.

Špecifikácie a ceny modelov Cannondale Moterra SL

Moterra SL má zdvih 150 mm vzadu a 160 mm vidlicu. Ako by ste očakávali, štvorpiestikové brzdy s veľkými kotúčmi zaisťujú pôsobivý výkon.

V špecifikáciach určených pre rôzny trh môžu existovať určité rozdiely a hmotnosť je udávaná pre veľkosť M.

Cannondale Moterra SL Lab71

  • Vidlica: Fox Factory 36, 160 mm
  • Tlmič: Fox Float X Factory
  • Pohon: SRAM XX AXS T-Type, e-thirteen espec Plus 165 mm 34t kľuky
  • Brzdy: SRAM Code Ultimate Stealth, 200 mm/200 mm
  • Kolesá: DT Swiss XMC 1501
  • Plášte: Maxxis Minion DHF 3C MaxxTerra EXO 29×2.5in, Maxxis Dissector 3C MaxxTerra EXO 27.5×2.4in
  • Kokpit: OneUp Ebar a predstavec OneUp
  • Teleskopická sedlovka: RockShox Reverb AXS
  • Udávaná hmotnosť: 19,5 kg
  • Cena: 13 999 €

Cannondale Moterra SL 1

  • Vidlica: Fox Factory 36, 160 mm
  • Tlmič: Fox Float X Factory
  • Pohon: SRAM XO AXS T-Type, e-thirteen espec Plus 165 mm 34t kľuky
  • Brzdy: SRAM Code Silver, 200mm/200mm
  • Kolesá: DT Swiss XM1700
  • Plášte: Maxxis Minion DHF 3C MaxxTerra EXO 29×2.5in, Maxxis Dissector 3C MaxxTerra EXO 27.5×2.4in
  • Kokpit: Cannondale HollowGram SAVE, predstavec Cannondale
  • Teleskopická sedlovka: Cannondale DownLow (150 mm S, 170 mm M-XL)
  • Udávaná hmotnosť: 19,7 kg
  • Cena: 9 999 €

Cannondale Moterra SL 2

  • Vidlica: Fox Performance 36, 160 mm
  • Tlmič: Fox Float X Performance Elite
  • Pohon: Shimano XT/Deore, e-thirteen kľuky espec Plus 165 mm 34t
  • Brzdy: Shimano Deore 6120, 180mm/180mm
  • Kolesá: ráfiky Stans Arch MK4, náboje Formula
  • Plášte: Maxxis Minion DHF 2C EXO 29×2.5in, Maxxis Dissector 2C EXO 27.5×2.4in
  • Kokpit: hliníkové riadidlá Cannondale 3, predstavec Cannondale
  • Teleskopická sedlovka: Cannondale DownLow (150 mm S, 170 mm M-XL)
  • Udávaná hmotnosť: 20,6 kg
  • Cena: 7 999 €

Prvé dojmy z Cannondale Moterra SL 2

Ľahšia batéria modelu Moterra SL prispieva k tomu, že tento ebike s plným výkonom sa cíti svižnejšie a agilnejšie, než by ste očakávali od e-biku, ktorý má v stúpaniach stále poriadnu silu.

Vlastné režimy Cannondale siahajú od sotva ubratia extra hmotnosti bicykla až po úplný zážitok z jazdy na ebike, s krútiacim momentom 85 Nm, ktorý vám poskytne dostatok sily na to, aby ste bicykel dostali kamkoľvek.

Geometria je citeľne agresívna, s poriadne položenou prednou časťou, ktorá umiestňuje predné koleso výrazne dopredu. Musíte sem presunúť aj vaše ťažisko, tak aby vám predné koleso neušlo v strminách alebo rovinatejších zákrutách.

Dlhšia zadná časť a konzervatívnejší reach pridajú pocit správneho vyváženia na bicykli.

Keď je predok v blate, nízka stredová konzola pomáha rezať zákruty, ale 165 mm kľuky sú v dôsledku toho náchylné na nárazy pri technicky náročných stúpaniach.

Zadné odpruženie, hoci je na bicykli tohto typu pomerne zriedkavé, neprinieslo žiadne prekvapenie. Dobre kopíruje nerovnosti, dobre funguje pri mnohopočetných otrasoch a nestráca na pohode ani pri väčších nárazoch.

Zadná pneumatika Dissector pridáva k pocitu svižnosti tohto ľahšieho elektrobicykla a pred stratou trakcie vám dá znamenie.

Aktuality

11:39 Strávil som týždeň s Petrom Saganom na tréningovom kempe vo Finale Ligure.

Keď ma Mišo Kolář oslovil s ponukou ísť do Talianska na týždenné sústredenie, na ktorom bude aj Peter Sagan, nemohol som odmietnuť. Už len možnosť byť v prítomnosti takej legendy ako Peter je niečo, čo sa jednoducho neodmieta.

09:46 Video: Premrznutého Mattiasa Skjelmoseho museli odniesť v rukách pred koncom Valónskeho šípu.

Dánsky pretekár tímu Lidl-Trek odstúpil z ardénskej klasiky 40 km pred cieľom. Preteky poznačilo chladné a daždivé počasie, ktoré vyradilo mnohých favoritov a preteky dokončilo len 44 cyklistov zo 175 štartujúcich.

09:32 Stevie Williams bol najsilnejší v stúpaní Mur de Huy a na Valónskom šípe dosiahol najväčší úspech v kariére.

Britský jazdec tímu Israel-Premier Tech zaútočil 300 metrov pred cieľom a zvíťazil pred druhým Kevinom Vauquelinom (Arkéa-Samsic) a Maximom Van Gilsom (Lotto-Dstny).

Včera 12:11 RockShox predstavil novú vidlicu Psylo, ktorá je postavená na základoch Lyrik a Pike a stojí polovicu.

Táto vidlica je určená na trailové jazdenie, má byť postavená s ohľadom na nižšiu cenu a má novú patrónu DebonAir.

Včera 10:42 FMBA, Crankworx a jazdci sa dohodli na spoločných podmienkach ako zachovať najvyššiu úroveň slopestyle pretekov.

Po tom čo elitní slopestyle jazdci nenastúpili do pretekov v rámci Crankworx Rotorua sa začalo rokovať o tom, ako najvyššiu úroveň zachovať. Jazdci boli frustrovaní z podmienok, za ktorých ďalej neboli ochotní zúčastňovať sa pretekov.

Zavrieť reklamu