Nové plášte Vittoria Corsa Pro Speed sú o 5 % rýchlejšie a končia s dušami aj galuskami

Foto: A.S.O./Pauline Ballet
Vittoria predstavila svoju novú generáciu časovkárskych plášťov Corsa Pro Speed TLR.
Vittoria uvádza, že vo veľkosti 28c váži iba 250 gramov má vraj o päť percent nižší valivý odpor ako predchádzajúci model Corsa Speed TLR G2.0.
Zatiaľ čo Corsa Pro TLR a Corsa Pro Control TLR boli uvedené na trh na jar minulého roka, Vittoria až doteraz čakala s predstavením nového modelu pre časovky.
Jonas Vingegaard mal však nevydané plášte na svojej časovke už na Tour de France 2023, kedy „zničil“ nielen svojho rivala Tadeja Pogačara, ale aj zvyšok pretekárov, v rozhodujúcej časovke v 16. etape Tour 2023 .
Vingegaard išil v časovke skutočne naplno aj v zjazdoch, v ktorých dosiahol maximálnu rýchlosť zo všetkých štartujúcich, až 81,9 km/h, zatiaľ čo Pogačar išiel v zjazde maximálne 78,8 km/h.
S cenou 94,95 eur Vittoria oznámila, že Corsa Pro Speed bude k dispozícii iba v bezdušovej forme, pričom nebudú k dispozícii žiadne varianty pre duše či galusky.
Stavané pre rýchlosť
Nová Corsa Pro Speed TLR je vyrobená s použitím zmesi 320 TPI Corespun s behúňom hladko pripevneným pomocou rovnakej techniky „ľahkej vulkanizácie“, ktorý bol použitý v modeloch Corsa Pro .
Podľa Vittorie táto konštrukčná metóda ponúka to najlepšie z oboch svetov, s pružným plášťom s kevlarovým vystužením a odolnosťou vulkanizovanej pneumatiky.
Behúň používa vylepšenú gumovú zmes naplnenú oxidom kremičitým a grafénom (Vittoria používa grafén vo svojich pneumatikách od roku 2015).
Vittoria neponúkla konkrétne detaily, ale uvádza, že zloženie zmesi je optimalizované pre rýchlosť, pričom si stále zachováva „veľmi vysokú“ úroveň priľnavosti za mokra.
Centrálna hladká oblasť je širšia, zatiaľ čo paralelný drážkovaný behúň na ramenách je zachovaný, aby sa zlepšila priľnavosť v zákrutách.
Rovnako ako u predchádzajúcich verzií je hrúbka dezénu na Corsa Pro Speed v porovnaní s Corsa Pro TLR a Corsa Pro Control TLR menšia a pod behúňom nie je žiadny ochranný pás proti prepichnutiu.
Výsledkom týchto zmien je údajne päťpercentné zníženie valivého odporu a dvojpercentné zníženie hmotnosti v porovnaní s predchádzajúcim modelom.
Vittoria poukazuje na dominantný výkon Jonasa Vingegaarda počas časovky v 16. etape Tour de France 2023 ako dôkaz účinnosti ich novej pneumatiky.
Na rozdiel od predchádzajúcej verzie (ktorá bola k dispozícii iba s čiernymi bočnicami vo forme TLR) je však nová Corsa Pro Speed TLR dostupná iba s hnedými bočnicami.
Podrobnosti a dostupnosť Vittoria Corsa Pro Speed TLR

Vittoria Corsa Pro Speed TLR je k dispozícii vo veľkostiach 700×24, 26 a 28c a stojí 94,95 eur.
Ako už bolo poznamenané, Corsa Pro Speed TLR je k dispozícii iba vo forme bezdušových plášťov s hnedými bočnicami. Nie sú k dispozícii žiadne dušové alebo glauskové varianty.
Vittoria hovorí, že najväčší variant vo veľkosti 28c je kompatibilný s ráfikmi s pätkou „bez háčikov“ a s maximálnym tlakom v pneumatikách 72 psi / 5 barov.
Špecifikácia Vittoria Corsa Pro Speed TLR
- Cena: 94,95 eur
- Typ: Bezdušové
- Kostra: 320 TPI
- Zmes: grafén a oxid kremičitý
- Veľkosti: 700x24c, 700x26c a 700x28c
- Hmotnosť: 225 g, 230 g a 250 g
- Maximálny tlak: 72psi / 5 bar