Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Nové plášte Vittoria Corsa Pro Speed ​​sú o 5 % rýchlejšie a končia s dušami aj galuskami

Bezdušové plášte, ktoré používal Jonas Vingegaard v časovke na Tour de France 2023 sú už v predaji. Hmotnosť plášťu Corsa Pro Speed ​​TLR je 250 gramov a stojí 94,95 eur.
Martin Sarvaš
Nové plášte Vittoria Corsa Pro Speed ​​sú o 5 % rýchlejšie a končia s dušami aj galuskami

Foto: A.S.O./Pauline Ballet

Vittoria predstavila svoju novú generáciu časovkárskych plášťov Corsa Pro Speed ​​TLR.

Vittoria uvádza, že vo veľkosti 28c váži iba 250 gramov má vraj o päť percent nižší valivý odpor ako predchádzajúci model Corsa Speed ​​TLR G2.0.

Zatiaľ čo Corsa Pro TLR a Corsa Pro Control TLR boli uvedené na trh na jar minulého roka, Vittoria až doteraz čakala s predstavením nového modelu pre časovky.

Jonas Vingegaard mal však nevydané plášte na svojej časovke už na Tour de France 2023, kedy „zničil“ nielen svojho rivala Tadeja Pogačara, ale aj zvyšok pretekárov, v rozhodujúcej časovke v 16. etape Tour 2023 .

Vingegaard išil v časovke skutočne naplno aj v zjazdoch, v ktorých dosiahol maximálnu rýchlosť zo všetkých štartujúcich, až 81,9 km/h, zatiaľ čo Pogačar išiel v zjazde maximálne 78,8 km/h.

S cenou 94,95 eur Vittoria oznámila, že Corsa Pro Speed ​​bude k dispozícii iba v bezdušovej forme, pričom nebudú k dispozícii žiadne varianty pre duše či galusky.

Stavané pre rýchlosť

Nová Corsa Pro Speed ​​TLR je vyrobená s použitím zmesi 320 TPI Corespun s behúňom hladko pripevneným pomocou rovnakej techniky „ľahkej vulkanizácie“, ktorý bol použitý v modeloch Corsa Pro .

Podľa Vittorie táto konštrukčná metóda ponúka to najlepšie z oboch svetov, s pružným plášťom s kevlarovým vystužením a odolnosťou vulkanizovanej pneumatiky.

Behúň používa vylepšenú gumovú zmes naplnenú oxidom kremičitým a grafénom (Vittoria používa grafén vo svojich pneumatikách od roku 2015).

Vittoria neponúkla konkrétne detaily, ale uvádza, že zloženie zmesi je optimalizované pre rýchlosť, pričom si stále zachováva „veľmi vysokú“ úroveň priľnavosti za mokra.

Centrálna hladká oblasť je širšia, zatiaľ čo paralelný drážkovaný behúň na ramenách je zachovaný, aby sa zlepšila priľnavosť v zákrutách.

Rovnako ako u predchádzajúcich verzií je hrúbka dezénu na Corsa Pro Speed ​​v porovnaní s Corsa Pro TLR a Corsa Pro Control TLR menšia a pod behúňom nie je žiadny ochranný pás proti prepichnutiu.

Výsledkom týchto zmien je údajne päťpercentné zníženie valivého odporu a dvojpercentné zníženie hmotnosti v porovnaní s predchádzajúcim modelom.

Vittoria poukazuje na dominantný výkon Jonasa Vingegaarda počas časovky v 16. etape Tour de France 2023 ako dôkaz účinnosti ich novej pneumatiky.

Na rozdiel od predchádzajúcej verzie (ktorá bola k dispozícii iba s čiernymi bočnicami vo forme TLR) je však nová Corsa Pro Speed ​​TLR dostupná iba s hnedými bočnicami.

Podrobnosti a dostupnosť Vittoria Corsa Pro Speed ​​TLR

Foto: Jumbo-Visma / Cor Vos

Vittoria Corsa Pro Speed ​​TLR je k dispozícii vo veľkostiach 700×24, 26 a 28c a stojí 94,95 eur.

Ako už bolo poznamenané, Corsa Pro Speed ​​TLR je k dispozícii iba vo forme bezdušových plášťov s hnedými bočnicami. Nie sú k dispozícii žiadne dušové alebo glauskové varianty.

Vittoria hovorí, že najväčší variant vo veľkosti 28c je kompatibilný s ráfikmi s pätkou „bez háčikov“ a s maximálnym tlakom v pneumatikách 72 psi / 5 barov.

Špecifikácia Vittoria Corsa Pro Speed ​​TLR

  • Cena: 94,95 eur
  • Typ: Bezdušové
  • Kostra: 320 TPI
  • Zmes: grafén a oxid kremičitý
  • Veľkosti: 700x24c, 700x26c a 700x28c
  • Hmotnosť: 225 g, 230 g a 250 g
  • Maximálny tlak: 72psi / 5 bar

Aktuality

12:54 Virálne video stewarda na kolobežke s Woutom van Aertom a komické porovnanie s rokom 2017.

Rik Bossuyt má na starosti sprevádzanie víťaza pretekov, a aby s ním nemusel utekať, zobral si na pomoc elektrickú kolobežku.

11:54 Mohol by byť našim novým Saganom. Julian Alaphilippe má otvorené dvere v tíme TotalEnergies.

Šéf QuickStep-u Patrick Lefevere kritizuje Alaphilippa za slabé výkony, životný štýl a vzťah so svojou partnerkou Marion Rousse, na čo zareagoval manažér TotalEnergies Jean-René Bernaudeau a uviedol, že bude mať vždy miesto vo francúzskom ProTeame. (Cyclingnews)

11:32 Video: Nahnevaný Arnaud De Lie viní sprievodné auto zo svojho pádu na pretekoch Le Samyn.

„Auto organizátorov zrazu zastavilo v zákrute a potom museli zastaviť všetky autá za ním. Je jasné, že na vine sú tie autá. V zákrute sa nezastavuje, je to celkom jednoduché,“ povedal 21-ročný Belgičan, ktorý patril medzi najväčších favoritov belgickej klasiky. (WielerFlits)

11:09 Koľko vážia všetky pretekárske bicykle tímov WorldTour v roku 2024?

Po hranicu 7 kg sa dostal nečakane iba jeden bicykel.

Včera 17:37 Video: Laurenz Rex oslavoval priskoro a takmer prišiel o víťazstvo na klasike Le Samyn.

Tesne pred cieľovou čiarou už 24-ročný Belgičan zdvihol ruky z riadidiel a išiel oslavovať, keď ho zrazu dobehol António Morgado. Nakoniec sa však ukázalo, že Rex prešiel cieľovou čiarou ako prvý.

Zavrieť reklamu