Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Nór Dangerholm poskladal extrémne ľahký Scott Spark RC, váži len 8,8 kg (detaily, špecifikácia)

Gustav Gullholm použil skutočne netradičné, ale zato veľmi ľahké komponenty, aby sa dostal na čo najnižšiu hmotnosť. Druhá verzia jeho Scottu Spark RC s teleskopickou sedlovkou váži 9,67 kg.
Martin Sarvaš
Špeciálna edícia SCOTT Spark RC NEON – Dangerholm. Foto: Dangerholm

Gustav Gullholm má 33 rokov a pracuje v obchode s bicyklami. Jeho cyklistické výtvory mu zabezpečili celosvetovú slávu a renomované meno v cyklistickom svete.

Nór, ktorý je známejší pod menom Dangerholm, chcel tentokrát poskladať pretekársky cross-country bicykel, ktorý je extrémne ľahký.

Ako rám si zvolil Scott Spark RC a spravil dve verzie – jednu ľahšiu s pevnou karbónovou sedlovkou Björn Glagol a kolesami Duke Lucky Jack, kde sa dostal na hmotnosť celého bicykla len 8,82 kg a druhú verziu s teleskopickou sedlovkou, ktorá váži 9,67 kg.

Na extrémne ľahkej verzii celoodpruženého Sparku RC tiež použil ľahšie plášte Kenda Rush PRO s dušami Revoloop MTB.Ultra a kazetu e.13 Helix Race Gravel.

Zvyšok špecifikácie je rovnaký u oboch bicyklov – 120 mm vidlica Intend Samurai XC, radenie SRAM Red XPLR s klietkou Kogel Kolossos či brzdy s kotúčami od značky Trickstuff.

Špecifikácia – SCOTT Spark RC NEON / Dangerholm

  • Rám: SCOTT Spark RC World Cup
  • Veľkosť: L
  • Vidlica: Intend Samurai XC 120mm
  • Hlavové zloženie: Syncros, so súpravou spodných ložísk Extralite a krytom Acros
  • Predstavec: Intend Grace CC 90 mm
  • Riadidlá: Schmolke TLO 730 mm
  • Gripy: Extralite Hypergrips
  • Radenie: Zirbel ZShift 01; SRAM BlipBox v predstavci
  • Diaľkové ovládanie: RockShox TwistLoc Ultimate 3p
  • Brzdy: Trickstuff Piccola Carbon
  • Kotúče: Trickstuff Dächle UL so skrutkami Kogel
  • Sedlovka: RockShox Reverb AXS 125mm (u ľahšej verzie: pevná sedlovka Björn Glagol)
  • Sedlo: Björn Setka
  • Kľuky: Garbaruk XC 40T
  • Pedále: Xpedo M-Force 8Ti
  • Reťaz: SRAM XX1 Eagle
  • Kazeta: Rotor 11-46T (u ľahšej verzie: e.13 Helix Race Gravel 9-45)
  • Prehadzovačka: SRAM Red XPLR s klietkou Kogel Kolossos
  • Kolesá: náboje Extralite HyperBoost, karbónové ráfiky Sapim CX Super Custom (u ľahšej verzie: Duke Lucky Jack SLS4 28 s dušami Revoloop MTB.Ultra)
  • Plášte: Schwalbe Racing Ralph + Ray 2,35” (u ľahšej verzie: Kenda Rush PRO 2,4”)
  • Bezdušový tmel: Syncros Eco Sealant
  • Držiak na fľaše: Björn Skoba

 

 

Aktuality

14:14 Foto: Ako to vyzeralo na prezentácii tímov na Giro d’Italia 2024.

176 jazdcov z 22 tímov má za sebou prezentáciu a najbližšie tri týždne ich čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

13:49 Foto: Tím EF Education musel na Giro d’Italia vymeniť ružové dresy za čierne.

Keďže ružový dres symbolizuje lídra na Gire, americký tím musel zmeniť farbu dresov, aby sa nemýlili s vedúcim jazdcom celkovej klasifikácie.

11:37 Slovenská polícia spustila absurdnú kampaň: Buď cyklista, nie egoista.

Minulý rok zomrelo na Slovensku 13 cyklistov a došlo k stovkám nehôd. Napriek tomu polícia nevyzýva k ohľaduplnosti vodičov áut voči cyklistom, ale naopak, cyklistov kritizuje už v slogane kampane.

10:30 Giro d’Italia 2024: Detaily trasy & dĺžky, prevýšenia a profily všetkých etáp.

Trasa Giro d’Italia 2024 je výrazne ľahšia v porovnaní s predošlými rokmi, ale stále sa môžeme tešiť na legendárne stúpania Mortirolo či Stelvio.

09:31 Red Bull-Bora-Hansgrohe bude nový názov nemeckého tímu od Tour de France 2024.

„S príchodom Red Bullu máme veľké, veľké ciele a Tour de France nie je jediným cieľom,“ hovorí šéf tímu Ralph Denk, pričom cieľom je stať sa najlepším tímom na svete.

Zavrieť reklamu