Decathlon podkopáva gigantov v indoor cyklistike s novými smart trenažérmi Van Rysel od 250 eur
Van Rysel vstúpil na trh inteligentných trenažérov a predstavil tri modely s priamym pohonom od základnej po strednú úroveň.
Základným modelom je Van Rysel Turbo Trainer D100, ktorého cena je len 250 eur a vďaka tomu je jedným z najlacnejších dostupných inteligentných trenažérov s priamym pohonom.
Najvyššia úroveň Van Rysel D900 má tiež konkurencieschopnú cenu 600 eur, s ohľadom na technickú špecifikáciu.
Po návrate Decathlonu na profesionálneho pelotónu WorldTour tieto novinky signalizujú ambíciu značky Van Rysel zvýšiť svoju príťažlivosť pre výkonnostne orientovaných cyklistov.
Decathlon už dlho predáva príslušenstvo pre indoorovú cyklistiku a trenažéry značky Van Rysel, ale doteraz nemali v ponuke inteligentné trenažéry.
Prehľad modelov smart trenažérov Van Rysel
Všetky tri modely sú s priamym pohonom, sú kompatibilné s 9/10/11/12-rýchlostnými kazetami Shimano a SRAM a pevnými osami 130-135x5mm QR a 142-148x12mm.
Van Rysel Turbo Trainer D100
- Cena: 250 €
- Maximálny výkon: 600 wattov
- Presnosť: +/- 5 percent
- Maximálny simulovaný sklon: 6 percent
- Hmotnosť zotrvačníka: 3,2 kg
- Pripojenie: Bluetooth
Van Rysel Turbo Trainer D500
- Cena: 450 eur
- Maximálny výkon: 1 500 wattov
- Požadovaná presnosť: +/- 2 percentá
- Maximálny simulovaný sklon: 12 percent
- Hmotnosť zotrvačníka: 4,7 kg
- Pripojenie: Bluetooth, ANT+
Van Rysel Turbo Trainer D900
- Cena: 600 eur
- Maximálny výkon: 2 000 wattov
- Požadovaná presnosť: +/- 2 percentá
- Maximálny simulovaný sklon: 20 percent
- Hmotnosť zotrvačníka: 5,2 kg
- Pripojenie: Bluetooth, ANT+
Smart trenažér Van Rysel D100
Pri cene 250 eur stojí základná úroveň trenažéru Van Rysel D100 výrazne menej ako napríklad Wahoo Kickr Snap (400 eur), ktorý je síce tiež inteligentný, ale využíva odporový systém.
Najlacnejší inteligentný tréner Wahoo má však oveľa vyšší maximálny výkon 1 500 wattov a simulovaný sklon 12 percent.
Van Rysel D100 má pripojenie Bluetooth, ale chýba ANT+, ako má napríklad Kickr Snap. To znamená, že sa nebude môcť súčasne pripojiť k cyklopočítaču a aplikácii na cyklistiku.
Jeho údajná presnosť výkonu +/- 5 percent nekonkuruje najlepším inteligentným trenažérom s priamym pohonom, ale v tejto cenovej hladine je typickejší pre inteligentné trenažéry s odporovým systémom.
O Tacx Flow Smart má odchýlku výkonu +/- 5 percent, zatiaľ čo Wahoo Kickr Snap meria výkon s presnosťou +/- 3 percent.
Hlavným lákadlom pre mnohých však bude možnosť získať trenažér s priamym pohonom za mimoriadne nízku cenu.
Inteligentné trenažéry s priamym pohonom zvyčajne ponúkajú realistickejší zážitok z jazdy, pretože bicykel je namontovaný priamo na trenažéri (čo znamená, že neexistuje šanca prešmyknutia plášťu) a zvyčajne majú väčšie zotrvačníky, ktoré dodávajú na realistickejšom zážitku z jazdy.
Smart trenažér Van Rysel D500
Za 450 eur ponúka Van Rysel trenažér D500, ktorý má odchýlku výkonu na úrovni +/- 2 percentá, maximálny výkon 1500 wattov a simulovaný sklon 12 percent.
Okrem konektivity cez Bluetooth má model D500 už aj ANT+.
V porovnaní s trenažérom Zwift Hub má síce slabšiu špecifikáciu, ale je aj lacnejší, pričom Zwift Hub stojí 599 eur.
Podľa výrobcu je trenažér Van Rysel D500 pri používaní „úplne tichý“, aj keď, samozrejme, hluk hnacieho ústrojenstva pri pedálovaní sa odstrániť nedá.
Van Rysel hovorí, že zotrvačník s hmotnosťou 4,7 kg zaisťuje hladký a realistický pocit z jazdy, čo by zodpovedalo trenažéru Zwift Hub, ktorý má rovnako ťažký zotrvačník.
Model D500 je dodávaný aj s podperou predného kolesa pre väčšiu stabilitu.
Smart trenažér Van Rysel D900
D900 je prémiový model trenažéru od Van Ryselu, no stále stojí menej ako polovicu ako niektoré najlepšie inteligentné trenažéry.
Maximálny výkon je 2000 wattov, meria výkon s presnosťou +/- 2 percent a dokáže simulovať sklony až do 20 percent.
Tieto uvádzané čísla sú podobné ako má trenažér Saris H3, ale stojí o 200 eur menej. Má však výrazne ľahší zotrvačník (5,2 kg) ako Saris H3 (9,1 kg)
Rovnako ako u D500, Van Rysel píše, že D900 je tichý a je dodávaný s podperou predného kolesa pre väčšiu stabilitu, ale kazeta nie je súčasťou balenia.